Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 feb, 2011 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
hallo aan iedereen die dit leest :P

ik zag deze groepsbouw, en dacht : laat ik ook eens meedoen.
het onderwerp sprak me wel aan, omdat het toch een nauwelijks belichte oorlog was.

ook vind ik, dat er veeeeeeeel te weinig aandacht word besteed aan de artillerie (op dit hele forum dan he :wink: )
aangezien ik groot ''fan'' ben van de artillerie, maak ik ook iets in deze sfeer. :D
de artillerie was toch eigenlijk altijd een groots bepalende factor, omdat het vanaf lange afstand heel veel
schade aan kan richten.

maargoed, mijn idee is dus, om een artillerie-batterij te maken, die vanaf afstand flink wat granaten
afvuurt op de noord-koreanen.
deze batterij zal bschikken over 2, 3 of 4 stukken geschut, het : M59 ''Long Tom'' 155 mm geschut.
ook komen er crew's bij, en een voorraden truck (GMC CCKW 2 1/2 ton truck).

foto's van het begin tot nu toe :

Afbeelding
hier komt aan de achterkant, een hoge rotswand. deze word bekleed met hier en daar wat gras en struikjes :D

Afbeelding

Afbeelding
de rotswand loopt tot helemaal rechts door. daat komt een doorgang met een weg, waar de truck uiteindelijk
heen zal gaan :P

Afbeelding
de truck, niet zo duidelijk zichtbaar, maar ik hebook detailfoto's gemaakt

Afbeelding
het geschut. ik heb er nu 1, en ik ga er meer halen, waneer de poll uitwijst hoeveel ik er zal plaatsen.
ik ga niet echt precies af op de poll, maar dit is gewoon even om een idee te krijgen. ikzelf zou op 4 stemmen,
want een artilleriebatterij bestaat vaak uit meerdere vuurmonden :P

Afbeelding
hier de truck. ik heb aan de binnenkant kisten, munitie en andere zooi in gezet, want de kap blijft los, zodat je de binnen-
kant ook kan zien.

Afbeelding
:oops: , ik zie een paar ongeschilderde plekjes!!!! excuses, dit word bijgewerkt, ik had het zo met het oog niet gezien

Afbeelding
nog wat ongeschilderd :oops: :cry: ik ben nog even bezig :P

Afbeelding
een deel van de crew. het worden verschillende per geschut, mischien doe ik er ook een die aan het vuren is.

Afbeelding
het totaalplaatje per geschut.

nou, dat was het begin. de kit's die ik ga gebruiken (tot nu toe, mischien komt er nog iets bij) :

- Airfix GMC truck
- Hasegawa M1 long tom , identiek aan de M59 (alleen de naam is anders, door re-organisatie bij de US army in '46)
- Revell US marines (omdat ik eigenlijk nergens een artillerie crew kan vinden,en hier een paar goede poses daarvoor bijzaten)

nou, dat was het.
more next time.......

Groet Dan :brouw: :mrgreen: :brouw:

oja, even een vraagje, is deze naam toegestaan (vanwege het woord hell) ??


Laatst bijgewerkt door Dan23 op ma 21 maart, 2011 17:17 pm, in totaal 10 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 feb, 2011 0:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik heb voor 4 stuks geschut gekozen. Lekker veel inderdaad.

Poppetjestip 1) Ik vind de kleuren nog teveel lijken op kant-en-klare plastic poppetjes
Poppetjestip 2) Het glimmende afzwakken met een matte lak, met name de huid
Poppetjestip 3) Ga je de poppetjes op de ondergrond vastlijmen? Zo ja, dan zou ik die grote bodemplaten verwijderen. Zo nee, dan zou ik ze ook verwijderen en vervangen door transparant plastic. Kun je ze overal neerzetten, vallen ze niet om en het transparante plastic vakt niet zo op. Ik heb ooit eens plastic gebruikt van een lekker vla-toetje. Cirkeltje van 1 á 1,5 cm, et voila !!

Kanontip 1) Ik zou het 'aanstampen' zo niet neerzetten, de loop staat onder een hoek, je krijgt de 'stamper' er zo niet in (volgens mijn gebrekkige kennis van het 'aanstampen' van kanonnen). Wellicht dat een artillerist je hier wat meer over kan vertellen.

Verder niets meer. Super idee. Ik zou zeggen, uitwerken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 feb, 2011 17:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
Ten eerste natuurlijk bedankt voor het reageren :P
ik ga vanmiddag of vanavond het gips doen, en hopelijk kan ik daar ook nog eventjes foto's van plaatsen.

@ tjopper bob:
bedankt voor de tips over de poppetjes.
ik ga ze gewoon vastzetten op het dio, en uiteraard gaan de grondplaatjes er dan af.
ik heb ze er nu nog opzitten om het allemaal even te passen, wat waar moet staan enz.
later gaan ze eraf :P

die stamper weet ik, ik vond het ook al niet zo mooi. maar de lopen komen nog wat horizontaler,
die heb ik express nog los gelaten hiervoor. ik ga het zo uitbeelden, alsof ze de granaat er nog in moeten duwen,
want er zaten een stuk of 15 granaten bij de zet :brouw: (liggen ook wel bij het kanon op een foto)

dat glimmende moet inderdaad minder, dat viel mij ook al op. ik zal eens kijken.

En wat betreft de kleur. weet iemand mischien een goede kleur??? ik heb ze nu gedaan met
Revell Olijfgroen zijdemat. het lijkt namelijk inderdaad wel een beetje ''speelgoedachtig'', maar ik weet zo snel even geen betere kleur, want volgensmij hadden ze in korea al weer andere kleding als in de WOII.
wie o wie kan me helpen :?: :roll:

groet Dan :brouw: :mrgreen: :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 feb, 2011 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dan23 schreef:
...wie o wie kan me helpen :?: :roll:

groet Dan :brouw: :mrgreen: :brouw:


Heb je alle aangeboden referenties in het eerste topic al doorgespit? Wellicht kom je daar wat foto's tegen die je kunt gebruiken.

Ik denk dat een matte laag op je poppetjes al heel veel doet.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 feb, 2011 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
hallo rené

ik zal denk ik inderdaad maar eens wat matte lak gaan halen. :P
ik heb ook zijdematte verf gebruikt.

inmiddels heb ik al gips over de bergen en ondergrond heengedaan,
een houten 'rand' gemaakt, om het er netter uit te laten zien (hopelijk is dat ook gelukt)
en ik heb de rotsen steengrijs geschilderd, waar ik eerst zand doorheen gedaan heb.
zo krijg je de ruwe structuur. ook heb ik de ondergrond aardebruin (licht) geschilderd, en de weg
ook bruin (donker) een riviertje in een kale hoek is ook al gereed gemaakt.
volgens de planning ga ik morgen even foto's maken en plaatsen, want tja, onder het brouwen vergeet ik het
vaak :oops: :wink:

gegroet :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 feb, 2011 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
hallo maarweer.

ik heb de basislaag verf aangebracht, na wat te hebben opgezocht op
internet over het klimaat, plantengroei e.d. in Korea.
dit diorama gaat zich afspelen tijdens de regenperiode, dus de ondergrond, zal
een beetje drassig/modderig worden. hiervoor koop ik speciale spray, modderspray,
dat lijkt best echt :brouw: (heb het al eerder gebruikt, maar is nu op :cry: )

foto's

Afbeelding
het geheel. het ziet er nu nog een beetje ''kinderlijk'' uit qua grondkleur, een beetje ''te'' bruin.
maar er komt nog ander spul overheen, dus dat veranderd nog wel. het is even en basis.

Afbeelding
het geheel zonder alle ditjes en datjes (alles staat nog los :wink:). wel heb ik het waterstroompje vast gemaakt.

Afbeelding
let niet op de witte plekjes, dit is genomen na de 1ste laag op de berg (en ondergond) ik ben er al overheen gegaan :brouw:

Afbeelding
het ''einde''van de weg.

Afbeelding
de bergen. hier zit verf over heen, gemixt met zand, voor de 'steenstructuur'. dat zie je niet op de foto's,
maar je voelt het wel :P (ook hier geld het van dat witte)

Afbeelding
riviertje...

nou dat was het. als iemand iets raars ziet, meld het maar :brouw:

groet :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 14:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Dan23 schreef:
Afbeelding
Afbeelding

krijgen de struikjes bij het riviertje nog een kleurtje :?: want toen ik de eerste foto bekeek (wat er trouwens heel goed uitziet) leken de struikjes net op een waterval... ze zijn iets te wit.. als je snapt wat ik bedoel :mrgreen:

verder is het gewoon superrr mooi, en ik kijk uit naar het eindresultaat :brouw:

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 15:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
ten eerste : Dank :brouw:

ik was wel van plan om die stengels wat donkerder te maken.
ik denk ook dat het door de flits komt, en door de hoek waaruit het gefotografeerd is.
als je het orgineel ziet, valt het nog wel mee. maar inderdaad, kan het wel ietsie donkerder.
ga ik meten doen :brouw: dank voor de tip :P

groet :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 feb, 2011 20:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Heey Dan,

Ziet er al leuk uit, ga zo door.
Give em H*ll kun je ook vervangen door Give em Some. Dat staat iets vriendelijker, al hoeven mensen sowieso niet echt tot geweld aangemoedigd te worden, dat doen ze meestal al vanzelf :?
Het is geloof ik iets psychologisch, maar als je drie kanonnen doet, is het aantrekkelijker schijnt. Ik kan me ook wel voorstellen dat er dan meer sprake is van een "midden", een centrum zeg maar, waar mensen hun aandacht op kunnen richten. Liefst natuurlijk in verschillende posities, maar ik weet niet of je figuren dit toelaten. 1/72 is namelijk een stuk lastiger te verbouwen dan 1/35. Dan zou je laden, afvuren en schoonmaken kunnen doen, ofzo. Hierbij nog een filmpje van de werking van een Long Tom.
http://www.youtube.com/watch?v=r7gtq5U4-Y8&feature=BF&list=FLW5Yxwll1nL8&index=62

Cheers en ik blijf je draadje volgen,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 feb, 2011 0:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Vet filmpje !!

Kun je thuis mooi vertellen dat je 'achterklepafveegschoonmaker' was tijdens de 2e wereldoorlog. Dank zij deze lui zijn de Duitsers verslagen. :D :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement