Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 apr, 2011 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
Long tom is inmidels bestelt, maar curt heeft helaas nog niet gereageerd :(
nog even wachten dan maar, maar ik hoop hem in de meivakantie (komende week voor mij)
in ieder geval binnen te hebben, en ook het dio af te kunnen maken :brouw:

groet Dan :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 mei, 2011 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
nou, curt heeft nog niet gereageerd op mijn mail, dus ik heb hem opnieuw bestelt.
hoop snel weer een update, ik wil hem nou wel eens afmaken :P

gegroet :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 jun, 2011 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
zo. naar mijn mening is hij zo ongeveer af. natuurlijk zijn er nog een paar fouten, maar ja, niemand is perfect toch? :P
ik vind hem zelf opzich wel mooi geworden, maar jullie mogen daar natuurlijk anders over denken. maar dan eerst foto's :D

Afbeelding
nou, vanwege het argument van bruce oomen, heb ik toch gekozen voor 2 stukken geschut. ze staan in verhouding niet 20 meter uit elkaar, maar ik vond dit de beste posities om het een beetje leuk te houden. helaas zit ik nu wel met een overdosis long tom's .mijn vorige pakketje die ik besteld heb bij curt, is niet aangekomen, en hij zou een nieuwe sturen. maar dit waren een SU-100 (wou ik ook voor de groepsbouw maken) en een churchill crocodile (ook voor de groepsbouw), en hij heeft een long tom gestuurd. helaas geen tijd meer voor die andere 2, die zijn er nog steeds niet :?

Afbeelding
het meest rechtse geschut. ik heb geprobeerd er wat granaten bij te maken. daar is een zo'n gast mee bezig :P

Afbeelding
andere geschut.

Afbeelding

Afbeelding
een klein convooitje met een GMC CCKW 353 truck, en een M16 quad. .50 halftrack.

Afbeelding
de radiopost en een klein munitiedepotje, met houten wallen er om heen. onder het camo net is een tafeltje met krukje en een radiofiguur met radio. helaas geen goede foto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
GMC zonder kap erop. hier heb ik wat vracht en een soldaat ingezet.

Afbeelding

Afbeelding
een wachtpost met een Browning M1919 cal .30 opgesteld. achter de houtwal staat nog een munitiekistje.

Afbeelding

Afbeelding

nou. ik denk persoonlijk dat ik hem maar eens bij de gallerij moet zetten. ik vind hem zo af.
zoals ik al zei vind ik hem wel mooi geworden. maar als iemand het daar niet mee akkoord gaat, hoor ik het graag :D
met tips ga ik waarschijnlijk wel wat doen, maar niet meer voor de groepsbouw. dat word een beetje kort dag.

bedankt voor de ''support'' dat ik tijdens dit dio van velen heb gekregen. daar heb ik wel wat aan gehad. :P

Groet Dan :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jul, 2011 8:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
tja.... wat moet ik hier nou weer op zeggen....oh, ik weet t al:
:brouw: :brouw: :brouw: en zeker voor deze schaal :brouw:

echt super mooi gemaakt man! misschien is het een idee'tje om voor de m16 truck nog een klein willy achtig jeepje neer te zetten, of achter t mini convooitje.

maar, ik heb nog 2 vraagjes:
waarmee heb je de struikjes gemaakt?
kun je proberen een foto te maken van t commandopostje, en dan met name de radio. wil ik wel eens zien in deze schaal :wink:

veel succes met je andere long tom's :mrgreen:

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jul, 2011 11:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
ziet er goed uit Dan!
misschien kan je nog de grond en bergen drybrushen met dezelfde kleur alelen dan iets lichter. echte bergen zijn ook niet alleen maar donkergrijs, waaar ze al miljoenenjaren in de buitenlucht het weer hebben getrotseerd zijn ze meestal nogal verweerd en hebben ze een wat lichtere kleur gekregen. de diepere delen zijn dan meestal wat donkerder. ook de voertuigen zien er nogal schoon uit, terwijl ze over modderpaadjes hebben gereden. misschien moet je daar nog iets van modderige banden en besmeurde carosserie van maken.
voorderest ziet het er goed uit, en de granaten zijn goed gelukt denk ik.
ga zo door :brouw:
Gr,
Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jul, 2011 0:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Het idee en de uitvoering is super. Qua verwering kan ik je niets bijbrengen, dat zul je moeten ervaren en leren door te lezen etc.

Persoonlijk vind ik het jammer dat de foto's wat aan de kleine kant zijn.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jul, 2011 13:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
@ militairtje : dank :P de struikjes zijn van ijslands mos. bij een modeltreinenwinkel of tuincentrum te koop. de radio is niet zo geweldig hoor. gewoon een heel klein blokje hout, groenachtig gemaakt en een paar stippies.

@ sander K : Dank :D ik kan die bergen nog wel wat bijwerken ja. ik had er eerlijk gezegd niet eens bij stil gestaan :oops: de GMC truck is wel vervuild, maar dat is eigenlijk alleen de onderkant. maar dat kan inderdaad nog meer.

@ Tsjopper Bob : dank :mrgreen: verwering is nog niet mijn sterkste kant, dat komt dus nog wel een keertje. tja, de foto's kan ik niet veel groter maken, dan overschrijden ze de norm van grootte. ik kan wel kijken of ze iets groter kunnen, maar dat zal helaas niet veel zijn/

ik denk dat de groepsbouw binnenkort verplaatst word naar het archief (ik had gedacht dat dat gisteren al gebeurd zou zijn)
omdat hij eigenlijk al is afgelopen.

maar toch bedankt allen :brouw:

groet Dan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jul, 2011 20:02 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
he dan,
ik vind hem leuk gelukt, alleen één opmerking; je hebt alleen maar struiken. Je kan mischien ook wel eens voor de variatie een boom er op zetten. voor de rest vind ik hem geslaagd.
dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 jul, 2011 11:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dan23 schreef:
@ Tsjopper Bob : dank :mrgreen: verwering is nog niet mijn sterkste kant, dat komt dus nog wel een keertje. tja, de foto's kan ik niet veel groter maken, dan overschrijden ze de norm van grootte. ik kan wel kijken of ze iets groter kunnen, maar dat zal helaas niet veel zijn


Ik open meestal de foto even in paint, opslaan als jpg. Een foto van 2,5 MB wordt dan zo'n 300 kb, in Microsoft Office Picture Manager verschalen naar 800x600 en de foto is zo'n 100 kb, voilá.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 jul, 2011 12:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
hey, bedankt voor de tip. ik zal het vanmiddag eens uitproberen en kijken of ik wat grotere foto's kan plaatsen :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement