Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

welke klasse schip?
Battleship 44%  44%  [ 8 ]
Carrier 44%  44%  [ 8 ]
Cruiser 11%  11%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 18
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 jan, 2011 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Boris
Die grote Big E heb ik en is een hele mooie ,die van mij is van Tamyia als je 11 juni aanwezig bent in Eemnes zal ik hem laten zien want daar staat hij inmiddels samen met mijn New Jesey ook van Tamiya i.v.m.ruimte gebrek hier.

Als je carriers wilt bouwen voor Korea kom je uit bij de Amerikaanse Essex klasse en de Britse Majestic/Coloseus klasse carrier ik ga zelf de HMS Ocean bouwen (Coloseus) van Heller 1.400.

zal nog even uitzoeken welke schepen van de Essex daar dienst hebben gedaan.

En ik heb gekozen voor een carrier
Gerald


Laatst bijgewerkt door Red Arrows op do 20 jan, 2011 22:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 jan, 2011 21:35 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ondanks dat ik een vliegding-gek ben, heb ik toch gekozen voor een battleship.
Altijd gaaf zo'n brute proppenschieter.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 jan, 2011 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
darka schreef:
Tja, pe.. Veelal zitten er net als bij vliegtuigen onderdelen bij die je niet gebruikt, of niet/slecht terug zult zien in je resultaat. Tuurlijk, het gros is een plus voor je model. maar ik vind het lastig om bij een eerste model gelijk al met PE te beginnen.. Maar, wanneer het betaalbaar is, kun je het altijd doen.

Ik ben met mijn schip sinds zondag bezig en het schiet op zich wel aardig op. Ik was deze week wat dagen vrij dus dan kan je lekker doorpakken.
Ben bijna zover dat ik het binnenwerk dicht kan plakken met de zijkanten. Daarna komt het onderste stuk er nog tegen (de hull is 3 delen zeg maar) daarna begint het hele dek gebeuren.
Wanneer ik zo doorbouw kan ik zo begin februari wel aan afronden denken. Ik ga 4 en 5 februari weer een plakmarathon doen dus ja, in 24 uur kan je best opschieten.

Ik zal zo op plakkers even wat foto's van mijn schip plaatsen. Daarna zal ik hier ook wel even een updateje doen, maar verwacht er nog niet te veel van.

Ik heb mn enterprise op ebay inmiddels een mooi stuk goedkoper gevonden, dus wellicht... :D


ok dat gaat wel aardig dan ja qua tempo. ben je hem wel van plan realistisch te gaan verweren? heb je een link naar foto's ken nergens wat vinden (modelbrouwers, Plakker Inc.) ebay is altijd goed om in de gaten te houden voor modellen ja :brouw:


Red Arrows schreef:
Boris
Die grote Big E heb ik en is een hele mooie ,die van mij is van Tamyia als je 11 juni aanwezig bent in Eemnes zal ik hem laten zien want daar staat hij inmiddels samen met mijn New Jesey ook van Tamiya i.v.m.ruimte gebrek hier.

Als je carriers wilt bouwen voor Korea kom je uit bij de Amerikaanse Essex klasse en de Britse Majestic/Coloseus klasse carrier ik ga zelf de HMS Ocean bouwen (Coloseus) van Heller 1.400.

zal nog even uitzoeken welke schepen van de Essex daar dienst hebben gedaan.

En ik heb gekozen voor een carrier
Gerald


gaaf dat je hem hebt zeg, ja als ik kan wil ik zeker aanwezig zijn :brouw: new jersey is ook een mooi ding. ik heb hier de 1/350 van revell staan die heb ik heel vroeger eens gemaakt. ziet er leuk uit, maar voor de rest ook niet ( qua bouw dan hè en verwering)
ik had inderdaad al gezocht en ben uitgekomen bij de Essex klasse inderdaad. om precies te zijn de CV-9. trumpeter heb een 1/350 model hiervan en die ga ik dus maken. heb hem gisteren besteld bij de houtloods in den haag en kan hem morgen al ophalen (topservice, want hij was niet op voorraad ter plekke)
de HMS ocean is ook een mooi ding, ga je een verslag maken hiero? (schepen)


dave the doctor schreef:
Ondanks dat ik een vliegding-gek ben, heb ik toch gekozen voor een battleship.
Altijd gaaf zo'n brute proppenschieter.

Dave


bedankt voor je toevoeging, het is echter een carrier geworden, ook al heeft ie minder stemmen. ik ga zeker nog is een battleship maken, wie weet de volgende groepsbouw :brouw:


bedankt allen voor jullie toevoeging nogmaals voor de duidelijkheid, ik ga de USS Essex CV-9 maken. dit is een carrier welk zowel in woII als korea dienst heeft gedaan. morgen krijg ik de kit binnen maar kan wegens zeer drukke toetsperiode waarschijnlijk begin feb pas beginnen. dan heb ik echter wel veel vrije tijd als ik mn leraren mag geloven :wink: het betreft de 1/350 kit van Trumpeter #5602
ik twijfel echter heel erg of ik dit pe set aan zal wat denken jullie? sowieso qua tijd? begin feb - juli? redt ik toch wel qua tijd. RedArrows, hoe lang deed jij over een model? enterpriso of zo
groeten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 jan, 2011 2:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Ik heb inmiddels een paar foto's op plakkers staan, maar veel is het niet. Ik vond het niet zo spannend om te laten zien hoe ik onderdeeltje 46A aan 1B heb gelijmd, waar je later weinig van terug ziet.
Wanneer het geheel staat en ik ga beginnen met wat verweren plaats ik wat meer foto's.
Het is niet echt de bedoeling om een 100% realistig moding te gaan bouwen, maar ik wil wel een carrier in de kast waar ík blij van wordt. Roest, spelen met grijstinten, misschien een filter over de hull.. Dat zijn toch zaken die mn pinda kruisen momenteel..

I'll keep you updated.

Goed dat je voor een carrier hebt gekozen.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jan, 2011 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Boris

Deze hebben in de Koreaanse oorlog meegedaan van de Essex klasse:CV-9 USS Essex , CV-12 USS Hornet , CV-21 USS Boxer , CV-31 USS Bon Home Richard ,CV-33 USS Kearsage , CV-34 USS Oriskany , CV-36 USS Antietam ,CV-45 USS Valley Forge en de CV-47 USS Philippine Sea .

Mocht je de Illustrious al afgebouwd willen zien ik heb hem ook uitgebreid op plakkers staan met bouwverslag samen met de Charles de Gaulle Heller 1/400 en hier op het forum staan een paar foto`s van beide schepen.

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jan, 2011 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
Red Arrows schreef:
Boris

Deze hebben in de Koreaanse oorlog meegedaan van de Essex klasse:CV-9 USS Essex , CV-12 USS Hornet , CV-21 USS Boxer , CV-31 USS Bon Home Richard ,CV-33 USS Kearsage , CV-34 USS Oriskany , CV-36 USS Antietam ,CV-45 USS Valley Forge en de CV-47 USS Philippine Sea .

Mocht je de Illustrious al afgebouwd willen zien ik heb hem ook uitgebreid op plakkers staan met bouwverslag samen met de Charles de Gaulle Heller 1/400 en hier op het forum staan een paar foto`s van beide schepen.

Gerald


jep. thnx voor je onderzoek. (check mijn link in 1e post :wink: )
ik ga je topic zeker opzoeken!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 0:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
mijn nickname daar is Gerald43

Ben benieuwd welke van de 9 het word.

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 11:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
ja. ik kon me nog wel herineren dat je Gerald heet ja, van eemnes toen met de ds groepsbouw.

het wordt de 1/350 Essex CV-9 + een heel mooi PE set (moet ik nog bestellen) de boot ligt hier al.
ik zal binnenkort wat boxarts enz plaatsen

groeten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 11:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Hoi Borris
Dat is een leuke de USS Essex 1/350 ,welke vliegtuigen zitten erbij Jets of props uit WO2 ? gelukkig heeft Trumpeter mooi setjes om schepen aan te passen ,zo moet ik nog zien om Sea Fury`s te krijgen voor de HMS Ocean 1/400 die ik wil gaan bouwen.

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 13:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
drie type vliegtuigen:
- Douglas SBD-3 Dauntless
- Grumann TBF TBM Avenger
- Gruman F6F Hellcat.

echter hebben twee van deze typoes niet gevlogen in korea vanaf de essex. weet jij hier wat meer van?
ik moet dan inderdaad mischien eff zo een los setje kopen.

groeten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement