Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

welke klasse schip?
Battleship 44%  44%  [ 8 ]
Carrier 44%  44%  [ 8 ]
Cruiser 11%  11%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 18
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 jan, 2011 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
beste medegroepsbouwers :D

ik doe met veel plezier ook weer mee aan deze groepsbouw en ga ook dit jaar weer voor de prijzen :brouw:
wat ik sowieso ga maken:
- H-13 bell heli (1/35 Academy)
- een battleship of carrier

ik heb altijd al eens een battleship willen maken en aangezien ik niet echt weg ben van de rest van de voertuigen die men daar gebruikte lijkt mij dit de ideale gelegenheid. ook qua ORGINALITEIT :lol:
wie weet er een beetje wat van schepen?

kom ik direct met het probleem, ik wil wel graag een 1/350 model maken (ben van de grote modellen) maar die moet WEL in mn vitrine komen.........
deze battleships doen sowieso mee:

USS Iowa BB 61
USS Missouri BB 63
USS New Jersey BB 62
USS Wisconsin BB 64

dan heb je ook nog cruisers en carriers enz. het wordt dus voor mij een lastige keuze.

ruimte in mn vitrinekast is ruim 70 cm, en diagonaal nog meer.

eerst maar is kijken wat jullie leuker vinden:
- Battleship
- Carrier
- Cruiser

graag ook een motivering, en eventueel welk schip dan.
ik ga zelf ook uiteraard aan de slag, maar vindt wel leuk als jullie meekijken

ben erg benieuwd wat eruit komt!

groeten, Boris


Laatst bijgewerkt door boris1991 op vr 04 feb, 2011 0:00 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 jan, 2011 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
owja, mooie link: http://www.korean-war.com/USNavy/USNavyShips.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 0:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik heb gestemd op de Carrier vanwege mijn voorliefde voor luchtvaart.

Al twijfelde ik wel, want een brute battleship, met z'n dikke decimeterkanonnen mag er ook wezen [ziet beelden van D-day voor zich].

Succes Boris

en, oh ja, niet te veel je best doen op je H-13 hoor. Ik wil ook een kans maken :D :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 0:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
tsjopper bob schreef:
Ik heb gestemd op de Carrier vanwege mijn voorliefde voor luchtvaart.

Al twijfelde ik wel, want een brute battleship, met z'n dikke decimeterkanonnen mag er ook wezen [ziet beelden van D-day voor zich].

Succes Boris


Bedankt voor je antwoord. Zoals je al zegt is een battleship wel veel bruter hè wat een power hebben die dingen... Ongeloofelijk. Ik denk dat dat hem toch ook wordt

tsjopper bob schreef:

en, oh ja, niet te veel je best doen op je H-13 hoor. Ik wil ook een kans maken :D :D

René


Haha ja we'll see. Voorlopig heb jij heel wat meer ervaring als ik geloof ik :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 0:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ach, wat is ervaring? Die Hummer van jouw vorig jaar was ook erg vet. En daarna heb je ook leuke dingen laten zien (o.a. F-117, je gedrocht en je Osprey).

Ik vind het gewoon leuk om bezig te zijn. Het is alleen zo lastig om er tijd voor vrij te maken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 14:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Een kruisertje is voor op de friese meren. Die valt bij voorbaat al af (dat je die uberhaupt hier bij hebt gezet :D )

Dan... Wat mn broer ook al roept, de battleships zijn brute dingen.. Maar vergeleken bij de carriers net niet zeg maar.
Dus koos ik vanwege mn voorliefde van vliegtuugn' ook een carrier.. Welke?? ben ik niet in thuis.
Ben zelf ook al met een carrier bezig en gisteravond besloten dat het niet mn laatste gaat worden. Het liefst een Ronald Reagen of iets dergelijks moderns
Momenteel kan ik het spul wel kwijt, dus dat is geen probleem voor mij. Maar je kan bij een dhz zaak best op zoek naar polystyreen om een bekisting te maken. Is niet bijster duur en absoluut de moeite waard voor een carrier..

Yo mutte mar eefkes kieke... (je moet maar ff kijke.. :lol: )

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 18:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
tsjopper bob schreef:
Ach, wat is ervaring? Die Hummer van jouw vorig jaar was ook erg vet. En daarna heb je ook leuke dingen laten zien (o.a. F-117, je gedrocht en je Osprey).

Ik vind het gewoon leuk om bezig te zijn. Het is alleen zo lastig om er tijd voor vrij te maken.

René


ja dat klopt wel :oops: ben er ook wel tevreden over.
tja vrije tijd.... ik weet niet wat je voor werk doet, maar voor modelbouw heb je (is het mooiste) veel vrije tijd nodig.
ik zit nu ook even met dat probleem en heb mn osprey ook eff aan de kant gelegd.
ben eind januari klaar met een zeer drukke schoolperiode (vanaf sept.) en dan kan ik weer vol aan de bak.


darka schreef:
Een kruisertje is voor op de friese meren. Die valt bij voorbaat al af (dat je die uberhaupt hier bij hebt gezet :D )

Dan... Wat mn broer ook al roept, de battleships zijn brute dingen.. Maar vergeleken bij de carriers net niet zeg maar.
Dus koos ik vanwege mn voorliefde van vliegtuugn' ook een carrier.. Welke?? ben ik niet in thuis.
Ben zelf ook al met een carrier bezig en gisteravond besloten dat het niet mn laatste gaat worden. Het liefst een Ronald Reagen of iets dergelijks moderns
Momenteel kan ik het spul wel kwijt, dus dat is geen probleem voor mij. Maar je kan bij een dhz zaak best op zoek naar polystyreen om een bekisting te maken. Is niet bijster duur en absoluut de moeite waard voor een carrier..

Yo mutte mar eefkes kieke... (je moet maar ff kijke.. :lol: )


cruisertje, haha zijn nog flinke dingen hoor :lol:
dat van zelf een bekisting maken is inderdaad een topidee, dan heb ik geen last van te lange modellen.... supertip :brouw:
zelf heb ik ook ruimte zat om te stallen dus :brouw:

leuk dat je er ook 1 aan het maken ben. welke schaal en welk merk? weet namelijk egt niet wat goed merk is voor boten. trumpeter maakt er wel heel veel heb ik gezien.
ik denk dat als ik eenmaal 1 schip heb gemaakt er ook wel meer wil maken. is erg vet voor de afwisseling, en zoals eerder gezegd is bijna niks imposanter als zo een schip. plus dat ik grote modellen wel leuk vindt :brouw: detail

groete!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 19:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Ik ben momenteel met de HMS Illustrious van Airfix bezig.
Afbeelding

Te koop bij Curt

In 1:350 is dat een prima betaalbare carrier, zeker om mee te beginnen. Ik had eigenlijk geen kaas gegeten van bootjes. Maar vooralsnog gaat het voorspoedig. Je moet wel opletten en vooruit kijken en denken wat je doet, waar je mee bezig bent, wat later niet meer te zien is en dus minder aandacht nodig heeft. Eigenlijk gewoon weer een beginner zeg maar :D
Voor de airwing (al het vlieggebeuren op de carrier) heb ik een pe setje gekocht. prop-bladen voor 2 x NH-90, tow-trucks iets opleuken, laddertjes bij de harriers en vouwprops bij de seakings.

Vanmiddag even wat gezocht en ik heb mn zinnen gezet op deze kit:
Afbeelding

via HLJ hier verkrijgbaar.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
darka schreef:
Ik ben momenteel met de HMS Illustrious van Airfix bezig.
Afbeelding

Te koop bij Curt

In 1:350 is dat een prima betaalbare carrier, zeker om mee te beginnen. Ik had eigenlijk geen kaas gegeten van bootjes. Maar vooralsnog gaat het voorspoedig. Je moet wel opletten en vooruit kijken en denken wat je doet, waar je mee bezig bent, wat later niet meer te zien is en dus minder aandacht nodig heeft. Eigenlijk gewoon weer een beginner zeg maar :D
Voor de airwing (al het vlieggebeuren op de carrier) heb ik een pe setje gekocht. prop-bladen voor 2 x NH-90, tow-trucks iets opleuken, laddertjes bij de harriers en vouwprops bij de seakings.

Vanmiddag even wat gezocht en ik heb mn zinnen gezet op deze kit:
Afbeelding

via HLJ hier verkrijgbaar.


ok, gaaf ding ja.

jaja die Enterprise. wat een reusachtig ding is dat hè, ik heb hier een klein model er van staan ( heeel vroeger gemaakt dus ziet er niet uit :p)
ik weet bijna zeker dat ik deze ga maken:
USS Essex
het schijnt een zeer goede kit te zijn. enkelt twijfel ik nog over een Toms PE set, deze kost 50$ en voegt erg veel toe. maar zit ook met de tijd natuurlijk. heb "maar" tot 1 juli.......... vooral zo een pe set neemt erg veel tijd met zich mee.
hoe lang ben jij al bezig? en wat denk je nodig te hebben?

groeten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 20:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Tja, pe.. Veelal zitten er net als bij vliegtuigen onderdelen bij die je niet gebruikt, of niet/slecht terug zult zien in je resultaat. Tuurlijk, het gros is een plus voor je model. maar ik vind het lastig om bij een eerste model gelijk al met PE te beginnen.. Maar, wanneer het betaalbaar is, kun je het altijd doen.

Ik ben met mijn schip sinds zondag bezig en het schiet op zich wel aardig op. Ik was deze week wat dagen vrij dus dan kan je lekker doorpakken.
Ben bijna zover dat ik het binnenwerk dicht kan plakken met de zijkanten. Daarna komt het onderste stuk er nog tegen (de hull is 3 delen zeg maar) daarna begint het hele dek gebeuren.
Wanneer ik zo doorbouw kan ik zo begin februari wel aan afronden denken. Ik ga 4 en 5 februari weer een plakmarathon doen dus ja, in 24 uur kan je best opschieten.

Ik zal zo op plakkers even wat foto's van mijn schip plaatsen. Daarna zal ik hier ook wel even een updateje doen, maar verwacht er nog niet te veel van.

Ik heb mn enterprise op ebay inmiddels een mooi stuk goedkoper gevonden, dus wellicht... :D

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement