Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 9:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 nov, 2010 21:19 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
De Mig-15, need I say more? De wereldberoemde Russische straaljager die gebaseerd was op researchmateriaal van Duitse onderzoeken naar naar achter gevormde vleugels tijdens WO2. De eerste modellen waren uitgerust met een Britse Nene straaljagermotor. Tijdens de Koreaoorlog bleken deze kleine jagers een plaag te zijn voor de VN-vliegtuigen. Pas nadat de F-86 Sabre ten tonele kwam sloeg het evenwicht pas om. Niet omdat de Sabre een beter vliegtuig was maar omdat de opleiding van de piloten van de (vnl.) VS veel beter was.
Tijdens de oorlog vlogen Chinese Migs mee vanuit China, dus veilig voor VN-aanvallen maar ook Noord-Koreaanse Migs met Russische piloten. Hier vind je meer informatie hierover: http://www.acepilots.com/russian/rus_aces.html

Hier een plaatje van beide jagers. Ik ga ze allebei bouwen en wellicht nog meer.
Afbeelding

Bij Curt heb ik gister het setje besteld en dit is de doos van de Mig. Een nieuwe doos van Airfix met een mooie boxart. Ik bouw deze keer schaal 1/72 ipv. 1/48.
Afbeelding

De inhoud, mooie details. Net zoals de Canberra ziet dit er goed uit!
Afbeelding

Ok, ik heb slechte ogen (-10 beide ogen) maar zelfs zonder lenzen kan ik deze handleiding wel lezen!
Afbeelding

Kijk, dit is leuk! Van alle drie de verschillende vliegtuigen die je kan maken een kleurenplaat. Ik ga deze maken, een tijger lijkt het wel!
Afbeelding

De eerste Mig van velen die volgen waarschijnlijk (ik hoop het, doe mee!). Ik heb er zin in!!

Eelco


Laatst bijgewerkt door Eelcog op zo 02 jan, 2011 13:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 nov, 2010 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Leuk doosje die nieuwe Airfix. Ik heb hem zelf ook nog voor 'er bij' op de stapel liggen. Ook een maf schema zo met die strepen. Dat lijkt me typisch een posterbuddies klusje :P

Ben ook wel benieuwd naar die Sabre van Airfix. Is dat ook plastic uit nieuwe mallen? of oude wijn in nieuwe zakken. Wel de klassieke tegenstanders uit dat tijdperk natuurlijk dus ze mogen absoluut niet ontbreken in deze groepsbouw.

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 nov, 2010 23:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
leuk. Die sabre heb ik ook nog liggen. geloof een doosje van fujimi (korean war aces) in schaal Niels. Ben ook nog van plan om die te gaan doen.. (as ik tied hew..) Mooie foto ook.

Maar ehm.. MiG15.. Ik ken nog een prop kist die zo'n ding heeft neergehaald :lol:

succes met die nieuwe airfix kitjes. Schijnt goed te zijn.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 nov, 2010 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
leuk ding :P
ga je zo een glimmer maken?? is wel gaaf denk. niet een al te groot model, dus valt over na te denken toch?


succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 nov, 2010 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Eelco
Ben benieuw hoeveel je er gaat bouwen ,dit keer heb je van mij niet zo veel concurentie ik doe er twee een carrier en als er tijd over is een Meteor F.8

@Sorrowman
De Sabre van airfix is New Tooled

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 nov, 2010 21:51 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Omdat er gezegd is dat we al mogen beginnen heb ik al een beginnetje gemaakt aan de Mig. Een makkelijk kitje en omdat het 1/72 is niet zo groot. Ik ben 1/48 gewend dus dit bouwt even wat sneller. Het is een heel leuk kitje en plakt mooi in elkaar.

Binnen no time heb je dit! De cockpit kreeg ik niet op de foto. Oneffenheden moeten nog weg geschuurd worden.
Afbeelding

De vleugels heb ik er voor de vorm maar even opgezet. Deze moet ik natuurlijk nog even bijschuren en dan passen ze prima.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 dec, 2010 15:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Mijn tweede kitje, een Sabre, heb ik van de week binnen gekregen. Ook al zo een juweeltje. Maar ik moet niet te snel bouwen want anders heb ik voor 1 januari alles alweer af. En dat is niet de bedoeling. Dus relaxed aan doen.... Zoals eerder verteld, het kitje brouwt lekker weg en floept zo in elkaar.

Imperial Mig?
Afbeelding

Het gaat eigenlijk om de onderkant, die is strak zwart geworden. Maar dit is veel leuker. ;)

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 dec, 2010 23:43 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Wellicht zijn de meeste kijkers te jong om het grapje te begrijpen. (Of jullie vinden het gewoon stom, dat kan ook). Dit is een Tie-fighterpiloot van Star Wars! Een mannetje van 30 jaar oud (ik had vroeger al die mennekes en vliegtuigjes...)

Enfin, de onderkant is ingetaped en een eerste laagje zandgeel ging eroverheen.
Afbeelding

Even daarna gevolgd door laagje 2.
Afbeelding

Komende dagen komen de groene strepen erop. Dat ga ik doen met behulp van posterbuddies.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 dec, 2010 9:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Eelco

Het begint er al op te lijken ,hoeveel ga je van deze Migs bouwen voor Mig Valley ,en ben jij ook tevrden over de F-86F van airfix ik vind hem er heel goed uit zien , heb hem hier ook voor korea liggen

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 dec, 2010 21:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ben er nog niet uit, wellicht 1/48 nog wat maar dat zie ik nog even. ;)
De Sabre is een topkitje! Die draak is heel mooi. Ga jij die versie maken? Kunnen we leuk kijken bij elkaar. Wanneer begin je?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement