Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2011 16:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Ik heb even snel googled en vind deze site:

http://www.primeportal.net/hangar/micha ... 3_bell_47/
De cockpit is wel erg leeg. Maar de Tail is wel van een paar hoeken gefotograveerd.

En deze:

http://www.grubby-fingers-aircraft-illu ... round.html

Mischien heb je er wat.

Gr Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 0:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank je Freddie, daar kan ik zeker wat mee.

In hoofdlijnen zijn vrijwel alle H-13 gelijk echter je tweede link is niet geschikt voor mijn model. Deze walkaround is van een latere uitvoering (een 'E'). Grootste kenmerkende verschil is de brandstoftank. Bij mijn model zit een brandstoftank overdwars geplaats. Bij de latere modellen zijn het twee tanks (meer inhoud) die aan weerszijden van de rotor bevestigd zitten.

Maar super dat je met me meezoekt. Hoe meer info hoe beter. Die tweede link ga ik zeker wel bestuderen hoor.

Ik wil eigenlijk eens wat knoeien aan de motor aangezien deze prominent aanwezig en zichtbaar is, dus hoe meer foto's, hoe beter.

Wat ik ook nog zoek is de werking van het wieletje die aan de ski is bevestigd. Volgens mij kon je het wiel van het hoge in het lage asje schuiven, heli bij de staart omlaag drukken en dan kon je hem zo verrijden. Niet dat ik er wat mee doe hoor, gewoon interesse.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 18:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
hey René,
dit model is toch de enigste 1/35 bell H-13 die er is? er is niet een gunship uitvoering ofzo :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 18:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
boris1991 schreef:
hey René,
dit model is toch de enigste 1/35 bell H-13 die er is? er is niet een gunship uitvoering ofzo :lol:


Of dit de enige in 1:35 is weet ik niet (heb ik geen verstand van).

Voor zover ik uit m'n hoofd weet (zit nu (nog) op m'n werk), kan ik kiezen tussen een MASH-versie of een bewapende versie.

Het gunship-principe werd later pas toegepast (Cobra was de eerste tijdens de Vietnam oorlog). Al waren er uiteraard wel heli's die bewapend waren. Als je dat onder 'gunship' verstaat, dan kun je hier inderdaad een gunship uitvoering van maken.

Bewapening stelt niet veel voor. Naar ik meen, 2 x machinegeweer aan weerszijden gemonteerd.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 jan, 2011 1:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Even een aanvulling (wijziging?).

Ik heb even wat lectuur raadgepleegd en daaruit blijkt dat de H-13 met verschillende wapensystemen uitgerust kon worden. Onder de naam Sioux Warrior is veel geëxperimenteerd:
- Browning M37C .30 machine gun (sommige met 8 guns!!)
- M60C 7.62 mm machine gun
- bovenstaande in combinatie met raketcombi's (1 tot 10 stuks) - 2.75 inch FFAR / Oerlikon rockets (zwitsers) / SS-10/11 (Frans) a.k.a. AGM-22B
- Bazooka
(info uit H-13 Sioux, squadron/signal publications mini nr 6 - zie eerder in dit topic)

Vele opties zijn bekeken, echter het vermogen was vaak de beperking voor een 'zware' bewapening.

Genoeg rommel dus om een leuke 'gunship' van te maken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Heel voorzichtig maar eens beginnen.

Nog geen foto's, alleen even in de doos gekeken, gesnoven en inspiratie opdoen bij dit filmpje van een 1:15 model in koper, waar ik eerder al naar verwees.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
René

Mooi filmpje René ,en die muziek kunnen wij de 11e ook wel op de achtergrond draaien komen we nog beter in de sfeer van begin jaren 50 Korea.

Is een leuk model in koper ,alleen is dat momenteel wel zo verstandig om een koperen heli te kopen nu de koper prijs hoog is ze stelen hem zo weer :(

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 apr, 2011 21:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Sorry guys

Ik haak af. Sinds het voor mij duidelijk was dat ik de meeting niet kan bijwonen is mijn 'drive' om het model af te ronden weg. Ik heb sinds februari niks meer aan actieve modelbouw gedaan en ik wil het model niet afraffelen. Wellicht dat een ander project me wel lukt. Zal wel de befaamde bouwdip zijn. Er zijn nu teveel andere activiteiten die mijn tijd 'opeten'.

Ik wens iedereen veel succes bij het afronden van hun project en wens jullie een fijne meeting toe in Eemnes.

Topic mag verplaatst worden naar militaire luichtvaartafdeling. Wellicht dat hij (ooit) daar afgemaakt wordt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2011 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
erg jammer, maar begijpelijk. we zullen hem dan wel bij het andere gedeelte voorbij zien komen in de toekomst :P

groet Dan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 apr, 2011 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
Jammer rené, had natuurlijk erg leuk geweest als je erbij was geweest.
Buiten dat moet je gewoon doen wat je moet en wil doen. Kan me voorstellen dat er belangrijkere dingen zijn.

Succes verder!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement