Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 31 okt, 2010 11:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Ik ga maar eens beginnen door mijn onderwerp voor te stellen.
De Hawker Seafury Mk. FB11. Wat staat er op wiki:tsjek

waar ik dit stukje uit wil halen:

The FB.11 served throughout the Korean War as a ground-attack aircraft, flying from the Royal Navy light fleet carriers HMS Glory, HMS Ocean, HMS Theseus, and the Australian carrier HMAS Sydney.[7] On 8 August 1952, FAA pilot Lieutenant Peter "Hoagy" Carmichael RN downed a MiG-15 jet fighter in air-to-air combat, making the Sea Fury one of the few prop-driven fighter aircraft to shoot down a jet-powered fighter. [N 1]Indeed, some sources claim a second MiG was downed,[8] although most accounts do not mention this; either way, this is often cited as the only successful engagement by a British pilot in a British aircraft in the entire Korean War.[3] The engagement occurred when his mixed flight of Sea Furies and Fireflies was engaged by eight MiG-15s, during which one Firefly was badly damaged while the Sea Furies were able to escape unharmed. A similar encounter the next day led to the Sea Fury fighters using their superior manoeuvrability to escape another MiG-15 "bounce" although one Sea Fury had to limp home to Ocean. To enable the Sea Furies to be recognised by friendly forces the aircraft were painted with markings similar to those used during D-Day.

De kist,Fleet Air Arm Sea Fury FB. Mk 11, WJ232 (O-114) van het 802 Squadron vanaf de HMS Ocean gevlogen door Hoagy is dan ook waar ik voor wil gaan om na te gaan bouwen, echter zit ik met een aantal dingen, ik weet niet of ik daar decals voor kan vinden, ik weet niet in hoeverre ik info over deze specifieke kist kan vinden. Maar goed, zoals ik ben.. along the way, we'll see what comes on my path..
Er hebben ook 3 nederlandse piloten meegedaan in de seafury's maar die vlogen in engelse kisten, ondanks dat nederland (MLD) e.e.a. is hier te lezen.

De kit die ik ga gebruiken komt van trumpeter en is deze:
Afbeelding

Ik zou m dus graag met de roo op de zijkant maken zoals deze:
Afbeelding

Maar dat is tegenstrijdig, dus het zal zo iets gaan worden:
Afbeelding

Het verschil is miniem en het is in ieder geval geen yank-tank.. Maar goed, we zien wel.
Allereerst deze week mn desert falcon afmaken, en dan rustig aan maar eens naar de fury kijken.
Er schijnt een leuk aftermarket setje te zijn voor deze fury, aangezien de kit zelf vrij karig is. Des te meer aandacht kan ik aan de buitenkant besteden.

tot zover eerst maar even.

Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 okt, 2010 12:34 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Yooow Arjen,
Ik heb ook gedacht om dat ding te maken maar ik denk dat ik toch kies voor een Sabre!

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 okt, 2010 15:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
leuke!
gave kist dit. valt wel leuk te verweren ook denk ik.
nu weet ik waar je je avatar vandaan hebt :D

groeten, Boris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 okt, 2010 17:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Ga je nog wat aan die extreme hoeveelheid rivets doen? Toen ik eerder deze week die kit even inspecteerde was dat zo'n beetje het eerste wat me opviel. Als je de foto's zo ziet zitten er wel degelijk hier en daar, maar die gatenkaas die trumpy er van gemaakt heeft is wel erg over-done. Nou ben ik zelf geen rivet counter, maar hier kun je ze onmogelijk over het hoofd zien.

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 okt, 2010 17:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
ik heb nog niet echt naar de rivets gekeken, maar ik weet inderdaad wel dat er iemand bij Trumpeter opgewonden wordt van kleine gaatjes..
Trump staat wel bekend als rivets overdone.

Ik moet er nog ff over nadenken.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 okt, 2010 17:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Je weet het ook wel weer treffend te verwoorden :brouw:

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 okt, 2010 17:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
:D

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 okt, 2010 18:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Trouwens, ik zie net op de Aeromaster Sheets die ik zelf voor deze kist heb liggen dat er decals voor precies de kist (De WJ232, O-114), bij zitten die jij wilt gaan maken. Ik ben er nog niet 100% uit welke Fury ik wil gaan maken (Cubaan of Nederlander) maar de Engelse wordt het zeker niet. Mocht je Behoefte hebben aan de decals voor de O-114 dan moet je dat maar even laten weten, dan kunnen we voor het O-114 gedeelte van de Aeromaster sheet wel wat regelen want dat heb ik zeker niet nodig.

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 okt, 2010 19:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
interesse is gewekt...

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 nov, 2010 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Arjen

Kan niet missen de Sea Fury als hij af is past hij mooi naast jouw Wyvern , ik bouw straks de carrier waarop hij gestationeerd was de HMS Ocean tijdens de meeting dan maar naast elkaar zetten ,niet erop want dan vind je de carrier niet terug :mrgreen: .

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement