Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 23:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 jun, 2010 18:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
Als laatste voor deze speedbuilt ga ik een Hellcat van de Aeronavale maken. Dit waren Amerikaanse restanten die aan de Fransen werden gegeven/verkocht om in Indochina het hoofd te kunnen bieden aan de steeds sterker wordende communistische rebellen.
De box is van Heller en heeft opliggende oppervlakte details, de decals zijn deze keer wel netjes gedrukt en het geheel bestaat uit 36 onderdelen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De verleiding is groot om de vleugels op te gaan vouwen maar ik weet niet of ik me daar niet heel erg veel werk mee op mijn hals haal. Iemand een idee hoe eenvoudig dit is?
Grt.
Rob


Laatst bijgewerkt door Verherbrouwer op za 26 jun, 2010 15:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jun, 2010 19:43 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Hey, weer een leuk vliegtuig. Persoonlijk zou ik niet de vleugels vouwen, ik ben lui. ;)

Succes,
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2010 16:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
De vleugels ga ik maar niet opvouwen, enerzijds omdat dit plastic nogal dun is (helemaal op de vleugels) en anderzijds omdat het scharnier bij de Hellcat exact over de landingsgestelopslagruimte liep. Aangezien ik me daar dus geen voorstelling van kan maken dus geen gevouwen vleugels.
Wel een piloot, Henri. Henri heet eigenlijk Heinrich en had ooit een Dornier 17F moeten vliegen maar hij vindt zich nu terug in een Hellcat in Indochina.
Afbeelding
Afbeelding
Het glimmende op het achterpaneel is lijm, afkomstig van Henri's achterbalkon toen hij zich in zijn stoel perste. Het is ook inmiddels weggewerkt.
En dan valt deze kit gewoon zomaar in elkaar:
Afbeelding
Afbeelding
Praktisch geen kiertjes, m.u.v. zijn gecoupeerde staartje dan, waar ik nog geen pica van heb.
Grt.
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2010 19:17 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Leuk model, jammer van de panellines, maar van zo'n gouwe ouwe hoef je ook niet teveel te verwachten.
Succes

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2010 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Leuke Hellcat ben je daar aan het brouwen ,succes er mee

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 10:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
Dank je Gerald, het is geen onaardige kit. De pasvorm is ook niet verkeerd, alleen is het plastic erg dun wat heeft geleid tot een aantal afgebroken onderdelen.
Inmiddels ben ik eigenlijk niet zoveel verder, wegens wat weinig bouwtijd. Er zitten nu drie lagen verf op, ze oogt nog wat streperig maar ik ga er van uit dat dat met de P+ wel recht trekt. Dat gebeurde met de P47 ook.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Er moet her en der nog wat bijgetipt worden, de beglazing moet nog, het knalspul en de extra tank, pitot, landingsgesteldeuren, de prop, decals; het wordt dus nog even aanpoten maar ik er nog voor...
Grt,
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 10:46 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ziet er leuk uit hoor, ik hoop dat je de strepen inderdaad weg krijgt.
Hoe donkerder de kleur hoe moeilijker dat is in de regel.
Succes

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jun, 2010 8:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
Vandaag een dagje vrij en wat verder proberen te komen met de Hellcat. Deze staat inmiddels in de P+ en de decals zitten er aan 1 kant al op, er moet alleen nog een tweede laagje Sol overheen.
Afbeelding
en zonder flits voor een realistische kleurimpressie:
Afbeelding
Het streperige van de verf is weggetrokken door de P+, alleen heb ik nu een nieuwe uitdaging: mijn cockpitje weer helder krijgen.
Ik had het afgeplakt a la Grendel met BMF omdat de lijntjes na tape niet meer zichtbaar waren, helaas werkt het blijkbaar met vloeibare verf minder goed als met spuiten want er liep verf onder. Schoongemaakt met thinner van Humbrol, resultaat: windscherm schoon en helder, cockpitruit schoon en mat. Zucht....
Wordt vervolgd......
Grt.
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 jun, 2010 12:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
En deze is nu ook af, al met al een niet al te ingewikkelde bouw. Helaas door het erg dunne plastic waren er wel de mitrailleurs en de antennes gesneuveld, de mitrailleurs zijn vervangen door stukje stalen staaf, de antennes zijn uit plastic card gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tot zover dus mijn vierde en laatste bijdrage voor deze groepsbouw, nu ga ik eerst nog een paar kitjes afmaken die nog half afgebouwd op mijn werkbank liggen: o.a. een MS-502 en Bf110-E waar ik nog wat mottling op wil oefenen zonder luchtkwast.
En daarna de Gedrochtenbouw.
Groet,
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2010 14:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 mei, 2010 18:33 pm
Berichten: 24
hij is mooi geworden,

leuk dat je zo veel modellen voor deze groepsbouw hebt ingebracht!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement