Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 mei, 2010 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Vandaag een begin gemaakt met mijn project, vrees dat het geen speedbuild wordt van 2/3 dagen...

De kit is van hasegawa heb gelezen dat de outline van deze kit het meest accuraat is dus vandaar.
Afbeelding
Setje Flaps en andere detailles van Eduard erbij, leesvooer P40 Warhawk in detail Vol.62, Stel mooi geprinte decals van NL.
Afbeelding
Afbeelding
Ook heb ik er een setje Resin van verlinden bij voor de pit en een aantal andere detailles, ik twijfel nog of ik het motor onderdeeltje erin ga maken aangezien dit dan maar aan 1 kant zit.
Ik begin altijd met alles uit de spreus te knippen en schoon te maken van flas en braampjes van het knippen.
Na ongeveer een uurtje schuren/vijlen was dat klaar.
Afbeelding
Niet allen onderdelen eruit gehaald omdat die niet gebruikt gaan worden.
Daarna de tekeningen bestudeerd en begonnen met het hak en zaag werk, zoals het uitzagen van de flaps tailfins ook de wielbakken weg gevijld omdat daar later een eduard in komt.
In grote lijnen is het grofe werk op een klein stukje in de pit na klaar was op zich niet moeilijk werkje heb een avondje lekker rustig zitten hakken en zagen vervolgens alles netjes bijgewerkt.
De kit ligt er nu zo bij, morgen weer een dag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is natuurlijk allemaal dryfit, volgende stap is het verder detailleren van de kist vooral bij de wings en waar de flaps komen te zitten.
Alles resin onderdelen heb ik malletjes gemaakt van Rubber en heb de cockpit al 2 keer liggen.

Ron


Laatst bijgewerkt door Ron Kootje op do 17 jun, 2010 20:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 mei, 2010 9:02 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Mooi kitje!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 mei, 2010 9:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
't blijven fijne kitjes, deze P-40's! en met alle leuke goodies die je er bij hebt wordt ie alleen maar nog beter!

Mooie decalsheet ook :mrgreen:

Succes!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 mei, 2010 12:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Gisteren tot in de late uurtjes bezig geweest met de P40 met dit als resultaat.

Allereerst de onderdelen humbrol 80 gespoten aangezien dit matt is was het snel droog en heb ik de pit en wheelbays verweert en inelkaar gezet.
Afbeelding

Nadat de wings en romp opelkaar gelijmt waren was het checken of de hoek van de vleugels klopte, meestal is deze te weinig bij p40 en bij deze kit bleek dat ook het geval.
Dus een jig gemaakt waar ik het model in heb gezet doormiddel van een fhone het zaakje opgewarmt om daarna in de jig weer te laten afkoelen.
Afbeelding
Daarna was het tijd om de wing en romp opelkaar te lijmen, natuurlijk paste het niet 100% dus heb ik een aantal aanpassingen gedaan waaronder een duns stripje styreen aan de voorkant van de wingroot.
Nus is het een kwestie van de romp/wings netjes te shuren en panneellijntjes te herstellen daar waar nodig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vraag me weleens af of het bij jullie ook altijd zoon bende is op de werk tafel??...... :roll:
Afbeelding
En toch begin ik altijd netjes lol

Was em weer groetjes ROn


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 mei, 2010 11:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Ron Kootje schreef:
Ik vraag me weleens af of het bij jullie ook altijd zoon bende is op de werk tafel??...... :roll:


Ja,


maar ik ruim de zooi regelmatig op :wink:,
Je schiet al aardig op, Ron, ik ga ook weer gauw aan de slag aan mijn Kitties.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 mei, 2010 15:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Yep, bij mij wordt het ook altijd zo'n zooi! ;)
Alleen brouw ik aan de keukentafel, dus ben ik verplicht voor het eten alles weer op te ruimen. Kan wel een vaste brouwplek maken, maar ik vind het beneden altijd veel gezelliger brouwen... ;)

Ziet er goed uit verder, trouwens, op welke punten is de Hasegawa P-40 accurater als de Academy?

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 mei, 2010 13:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
jeroen_R90S schreef:
Yep, bij mij wordt het ook altijd zo'n zooi! ;)
Alleen brouw ik aan de keukentafel, dus ben ik verplicht voor het eten alles weer op te ruimen. Kan wel een vaste brouwplek maken, maar ik vind het beneden altijd veel gezelliger brouwen... ;)

Ziet er goed uit verder, trouwens, op welke punten is de Hasegawa P-40 accurater als de Academy?

Groeten Jeroen



Accurater is die niet de Academy kit is ook goed alleen is hasegawa wat fijner gedetallieerd zoals de pannel lines ik heb in het verleden ook eentje van acedey gemaakt vondt het niet geweldig plus de canopy kun je niet open laten want dat past simpelweg gewoon niet.
Zal vanaav nog wat progress fotos op het net zetten ben nu bezig met het uitlijnen en schuren van het model.
Volgende stap is het maken van mallen voor alle controle vlakken zoals de staart de main wings aangezien ik nog een aantal p40's wil maken, hoop dat ik daar de motivatie nog voor heb vanaav.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 mei, 2010 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Flaps en de gehele romp is nu klaar, her en der nog wat bijwerken.
Ga kijken of ik nog een setje wielen kan maken met spaken. Alles paste tot nu toe heel goed ook de set van eduard, hopen dat de vacu canopy ook zo mooi past.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De prop/benzinetank/uitlaatjes staan in de grondverf, evenals de ailerons en staart.
Hoop volgende week te kunne spuiten.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 mei, 2010 18:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 19:22 pm
Berichten: 46
Woonplaats: Wouterwoude no friesland
MOOI MAN!

knillis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 mei, 2010 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Ron Kootje schreef:
Flaps en de gehele romp is nu klaar, her en der nog wat bijwerken.
Ga kijken of ik nog een setje wielen kan maken met spaken
True Details 72010 wielenset misschien als 'kant en klare' oplossing?
Deze pie-foortie begint er al heel mooi uit te zien met al die details. Vraag me wel af wat je met de geperforeerde 'motorplaten' gaat doen. Ik neem aan dat je die nu niet meer gaat uitboren. Straks met een wash zwart inkleuren?

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement