Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 29 apr, 2010 17:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
Eerst had ik besloten niet mee te doen, omdat het toch waarschijnlijk niet zou lukken naast m'n werk.
Nu heb ik onverwachts toch (helaas) een weekje vrij waardoor ik toch heb besloten om de volgende kit te gaan maken voor deze groepsbouw:
Afbeelding
Afbeelding
Decals die niet gebruikt zullen worden

En uiteraard het plastic
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zou eerst dus een Mustang I maken, maar ben er dus achter gekomen dat dit niet zo makkelijk is als ik dacht, Nu word het dus een Mustang II, of anders misschien nog een Soviet P-51A.

Nu eerst decal jacht.

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Laatst bijgewerkt door Spunk-Y op ma 28 jun, 2010 23:31 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 apr, 2010 20:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
a tm d
mkI tm mk IV..
Het is en blijft een mustang.. Super vet!!

Leuk dat je meedoet, dan wordt mijn airacobra in ieder geval niet de slechtste van deze groepsbouw... :wink:

:lol:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 apr, 2010 21:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Goed bezig broertje :) Gelukkig heb je ook een kit uitgezocht die praktisch in elkaar valt :) en, zo komen mijn oude plakkertjes nog es van pas!


Ga je echt speedy doen, de komende week?

groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 apr, 2010 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
geen idee ik zie het wel. wil inderdaad wel zo ver mogelijk komen komende week.

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 apr, 2010 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
zit nu alleen nog effe uit te zoeken wat cockpit kleuren zijn van deze kisten, is het RAF Inside green of gewoon het Green zinc chromate van de US.
wie het weet mag het zeggen. ben er wel achter gekomen dat ik wat dingen moet modificeren, de Mustang I's hadden 2 extra .50's in de neus gebouwd. deze moeten er natuurlijk wel in komen. (nu nog 2 .50's zien te vinden :P)

*edit*

Nou ik ben er uit, dat ik van deze AM kit niet makelijk en snel een Mustang I kan maken, de Mustang 1 had namelijk naast de 2 extra .50's in de neus, ook een landingslicht in elke vleugel, tegen 1 links in de P-51A.
Tevens was de vleugel bewapening anders, in elke vleugel zat 1 .50 laag in het midden, en aan beide kanten daarvan zat wat hoger 2 .30's.

Ben er wel uit dat ik van deze kit een Mustang II (wat dus een P-51A was.) kan maken. moet daarvoor alleen nog even op decal jacht. versie is dus ook nog niet bekent.

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 mei, 2010 16:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
Heb in elk geval alvast een begin gemaakt met de cockpit.
De onderdelen hebben hun standaard kleur gekregen, USAF interior green voor de standaard kleur, en de stoel heb ik ik donker groen gespoten.
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond verder met het detailleren van de cockpit

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 mei, 2010 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
Zo dat komt niet vaak voor dat ik 2 updates voor 1 model kan doen op 1 dag. maarja het is een speedybuilt dus dacht waarom niet :).

heb op de cockpit onderdelen het nodige zware detail werk gedaan, hier hoef ik alleen nog wat kleine knopjes lichtgrijs/zilver te maken.
Omdat ik deze speedy wil houden en ik nog beginnende ben met washes, zal ik hier geen wash in de cockpit doen, en het houden bij drybrushen. dit zal later gebeuren als de onderdelen in de cockpit geplaatst zijn voordat de romp dicht gaat.
Afbeelding

AM heeft het instrumenten paneel clear uitgevoerd zodat je het zwart zou kunnen verfen op de meters na, en de decal er achter op kan plakken. dit is mij met de B-25 kit niet gelukt en nu ook weer niet. bij de B-25 heb ik de meters met verschillende maten boortjes uitgeboord (ja met de Makita :P). het effect hiervan vond ik niet 100%. en heb hem nu helemaal 1 laag mat zwart gegeven, om daarna een laag glanzend zwart er overheen te doen, en dan met flink wat set & sol de decal er over heen te plakken. op de decal zitten alleen de meters en de rest is gewoon clear decal film. bij het er overheen houden lijnen de meters op de decal perfect op met die op het paneel.
Afbeelding

Tevens heb ik de neus al in elkaar geplakt.
Afbeelding

Op de boven en onderkant zit een kleine naad die wat attentie nodig heeft.
Afbeelding

Meest aandacht zal uit moeten gaan naar de luchthapper boven op de motor. om hem onderaan zo goed mogelijk te laten aansluiten (is toch het lastigste schuren en plamuren), heb ik bovenop de inlaat toch een klein hoogte verschil gecreëerd. maar dit is wel op te lossen.
Afbeelding
Op de foto is nog wel een erg klein naadje te zien tussen de happer en de motorkap, met het blote oog is dit al amper te zien, dus straks met 1 a 2 lagen verf zal de macro stand van m'n camera het ook niet meer op pakken.

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 mei, 2010 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ik zie mooie detail op je model, het lijkt me dan ook een goeie kit. Maar uhhhhh, Washes? Kleine washes, grote washes, gooi ze in je cockpit. Laat maar lekker drogen. Gewoon doen man, als je het niet probeert dan blijf je een beginner. Je weet wel hoe goed je gister kon bouwen en wat je van het model kunt maken, maaaaaar als je niet de stoute schoenen aantrekt, dan zul je noooooit weten hoe mooi het had kunnen worden. Een lekkere wash kun je haast niet verprutsen, en zeg zelf, staan er niet 221.356 voorbeelden hier op het forum met recepten en how-to's. Juist kerel, effe dat sappie mixen en knallen maar. Doe eens gek.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 mei, 2010 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
tsja maar ik ben er achter gekomen, dat wil ik een wash ook in een cockpit een beetje goed krijgen ik een glans laag nodig heb, en ik heb geen zin om een dag te wachten tot die glans laag hard is, en dan nog weer een halve dag op de wash, en een halve op de matte lak, dat is vooral de reden dat ik het niet doe.
De T-33A waar ik mee ben begonnen, doe ik het wel op. daar zit ik niet met zo'n krap tijdsbestek.

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 mei, 2010 12:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
mwa.. als je voorzichtig bent lukt het ook zonder de glanslaag. Wel in de gaten houden dan dat je enamel wash legt op een aquarel ondergrond en omgekeerd. Gewoon voorzichtjes aanstippen en de wash trekt zichzelf langs de randen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement