Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 mei, 2010 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
hmmm ik wel geen idee wat er mis zou zijn :S

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 mei, 2010 17:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
Nou dan maar weer een updateje, gisteren een klein bouwdipje gehad, maar nu weer verder aan de slag gegaan.
Als eerste de onderdelen op de plek gezet in de romp, en wat drybrush werk gedaan.
Afbeelding
Afbeelding

Verder het instrumenten paneel klaar gemaakt:
Afbeelding

en toen de romp in elkaar gezet, hier moet nog wel het nodige schuur en plamuur werk gedaan worden om het allemaal mooi strak te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hier wat foto's van de cockpit in de romp:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aan de vleugel moet ook nog het een en ander gebeuren:
Afbeelding

en uit eindelijk een zeer slechte dryfit van de vleugel en de romp.
Afbeelding
Afbeelding

Verder ben ik er achter gekomen dat te veel decal fabrikanten en mask fabrikanten, de Mustang Mk.I te vaak aanduiden met P-51A. dit klopt dus niet. de P-51A is een Mustang II, de Mustang I heeft niet een officiële Amerikaanse aanduiding om dat dit puur een vliegtuig voor de RAF was. soms kon deze wel eens aangeduid worden als gewoon P-51, zonder letter er achter.
Nu zit ik dus met een half gebouwde P-51A, en totaal geen decals voor een RAF Mustang II. heb nu RAF serial en code sheets van Xtradecal besteld bij Flash (aangezien ze die in Aalsmeer niet hadden) en dan word het zelf samen stellen.

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 mei, 2010 12:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 30 apr, 2010 0:03 am
Berichten: 111
Auw, wat een kier :(.

Cockpit ziet er goed uit, mooi subtiel gedrybrusht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 mei, 2010 17:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
ach ja die kier lossen we wel op met wat tamiya tape, putty en nagellak remover.
nu de volgende update

heb de stoel in elkaar gezet met wat gordels van tamiya tape.
Afbeelding
Afbeelding

hier is de stoel op z'n plek gezet.
Afbeelding
Afbeelding

hier naar heb ik ook de neus er op geplaatst. en begint het al wat meer op een Allison Mustang te lijken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

onder op bij de vleugel wortel is de naad redelijk goed, en zal ik niks aan doen. de overige naad over de romp heen heeft wel wat aandacht nodig, en deze zal ik later moeten rescriben aangezien dit ook een paneel lijn is.

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 mei, 2010 17:59 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Mooi pitje heur.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 mei, 2010 17:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
Nou tussen alle bedrijven door maar weer eens een update op dit gebied :)

Ik heb de romp nu op vinger gevoel glad, straks maar eens een kleurtje over de naden spuiten om te kijken of dit ook echt zo is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nu was het dus tijd om de vleugel op de romp te plaatsen, hier heb ik nog nooit zoveel problemen mee gehad. de bolling van de vleugel bovenop bleek niet 100% goed te zijn, waardoor er niet alleen een naad zat tussen vleugel en vleugelwortel, maar ook hoogte verschil. dit heb ik maar effe simpel opgelost met de volgende methode:
Afbeelding

en nu kwam het leuke de vleugel er op plaatsen, hier bleek zoveel spanning op te staan, dat ik eerst de achterkant vast gelijmd hebt, deze ruim 45 minuten geklemd in m'n handen omdat ik nergens een klem op kon krijgen. hierna heb ik voorzichtig met een injectienaald lijm tussen de voorkant en de romp gedaan, en er toen een klem op gezet. nu kon ook de luchthapper onder op de romp geplaatst worden, deze viel zomaar eens goed op z'n plaatst.

Op de volgende foto's is wel te zien dat er nog het een en ander moet gebeuren om het geheel toonbaar te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo dat was het weer tot zover.

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2010 9:40 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Om toch nog even terug te komen op de washes, ik ben erachter gekomen dat een wash van Tamiya verf en acryl verdunner erg goed werkt; beetje tamiya verf in een potje doen (zwart of een mengsel tussen zwart en bruin bijv.) en verdunnen tot je ongeveer 25% verf hebt en 75% verdunner. Werkt zelfs op een Revell/ Humbrol onderlaag. Ik kan wel een foto plaatsen van het resultaat als je dat wilt! :wink:
Voor de cockpit is het te laat, maar wellicht nog niet voor de wielbakken.

Voel je niet verplicht om het te doen, want je bepaalt het uitendelijk zelf of je het doet! :wink: :D
Succes! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2010 11:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
de buiten kant en de wielbakken was ik wel van plan te doen hoor, maar gewoon op mijn eigen manier.

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2010 22:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Spunk-Y schreef:
...zoveel spanning op te staan, dat ik eerst de achterkant vast gelijmd hebt, deze ruim 45 minuten geklemd in m'n handen omdat ik nergens een klem op kon krijgen. hierna heb ik voorzichtig met een injectienaald lijm tussen de voorkant en de romp gedaan, en er toen een klem op gezet.


Ik zeg, lang leve seconde lijm, dat had je in dit geval 43 minuten kunnen schelen.

Maar goed. Beter goed doen dan afrafelen. Hoop niet dat ik dit met mijn 'Stang-B krijg straks.
leuke update.

Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2010 1:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Jouw bericht bevestigd weer dat ik er goed aan gedaan hem om van de week mijn collectie lijmklemmen eens goed uit te bereiden. Ik heb in alle maten wel iets weten te scoren. Met secondenlijm moet je toch ook oppassen. Ik gebruikte tot voor kort zelf die futuristische tube van bison met die vleugels, maar ik vind het waardeloos spul. Met een beetje spanning schiet het met een klap los. Het heeft dus te weinig sterkte in mijn ogen. Ik heb wel goede ervaring met die van loctide. Goede dosering en mega kleefkracht. Alleen is die flacon niet lang rein te houden helaas.

Nu weer even over het model. Ik ben best idolaat van vliegtuigen en heb er een hoop op mijn netvlies, maar ik heb best moeite om in deze uitvoering nu al een mustang te zien. Daarom vind ik het juist wel leuk dat je deze versie aan het maken bent. Ik hoop dat er niet door in een definitieve dip terecht komt, want er is best wat plamuurwerk zo te zien, maar tot op heden heb je het netjes af gewerkt zo. Bouw lekker verder en maak er wat moois van.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement