Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 maart, 2010 16:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Via E-bay heb ik net een kitje gekocht van de Seversky P-35. Het is een vacformkit van RarePlane in de schaal 1/72.
Het wordt er eentje die in de Zweedse luchtmacht heeft gevlogen.
Voor mij is het de eerste keer dat ik een vacform ga bouwen, dus ik ben benieuwd hoe dat in z'n werk gaat.
Dit is de kit:

Afbeelding

Binnenkort ga ik de Zweedse decals bestellen. Dan ga ik ook beslissen weke versie het precies gaat worden.
Wordt vervolgd!

_________________
Born from jets!


Laatst bijgewerkt door Saab 900 op za 26 jun, 2010 8:09 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 maart, 2010 20:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Mooi toestel heb je uitgekozen, ik ben zelf met de 1/32 versie bezig, ook in de zweedse kleuren!

Een soort van "how to" voor het werken met vacform kan je onder andere vinden in het topic van Paulus, voor de fokker T.IX in de 100 jaar groepsbouw!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 maart, 2010 23:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
ik vind iedere vorm van vac-vorm ambitieus. Hopelijk kun je het tot een mooi einde brengen.
Als ik zo'n plaatje plastic zie mis ik toch altijd dat detail dat je bijvoorbeeld bij Tamiya of Trumpeter wel hebt. Maar toch eervol werk wanneer het klaar is.

Succes!!!

Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 mei, 2010 11:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
darka schreef:
ik vind iedere vorm van vac-vorm ambitieus. Hopelijk kun je het tot een mooi einde brengen.
Als ik zo'n plaatje plastic zie mis ik toch altijd dat detail dat je bijvoorbeeld bij Tamiya of Trumpeter wel hebt. Maar toch eervol werk wanneer het klaar is.

Succes!!!

Arjen


Ik ben het helemaal met je eens, maar er is niet zoveel keus als je een P-35 in 1/72 wilt bouwen.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 mei, 2010 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Ondertussen ben ik ook begonnen met dit vliegtuig. Als eerste maar eens alle onderdelen uit het plasticplaat gehaald. Na twee avonden knippen, snijden, vijlen en schuren is dit het resultaat:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Het plastic heeft voldoende sterkte zodat de romp niet aan de binnenkant verstevigd hoeft te worden. Het was gelukkig wel zacht genoeg om makkelijk te snijden. Maar het was wel een werk! Soms leek het net "Kreatief met Kurk": altijd van je afsnijden! :D

Ondertussen zijn de decals ook gearriveerd. Deze set van Flying Colors is voor de P-35:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Maar ik weet nog niet of het deze uitvoering wordt. Ik kwam in een boek deze versies tegen en de aluminiumkleurige (rechtsboven) vind ik ook wel mooi.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Wordt vervolgd!

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 mei, 2010 14:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Heb deze ook ooit nog eens gebouwd. Voor een vac form is ie goed te doen!

Succes ermee.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 mei, 2010 17:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Dankje.

Heb jij trouwens de bijgeleverde propellor gebruikt? Ik heb 'm niet uitgesneden, zoals je op de foto kunt zien, want ik vind 'm nergens op lijken. Hooguit op een model van een melkopschuimer voor cappucino.....
Maar ik heb nog wel een geschikte prop liggen uit een "echte" bouwdoos. En ook het staartwiel zal hoogstwaarschijnlijk nog vervangen worden, want ook deze lijkt nergens op.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 mei, 2010 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zie deze nu pas. Ook ik heb enkele vacu-forms liggen, waar ik me nog steeds niet aan gewaagd heb. Ik moet deze van jouw maar eens wat in de gaten gaan houden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 mei, 2010 10:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Je bent goed onderweg met deze Zweed! het schoonmaken van de onderdelen (lees : het van de sheet afhalen) is vaak al het meeste werk aan dit soort kitjes volgens mij! Wel apart trouwens dat Flying Colors een complete sheet uitbrengt voor een toestel waar alleen een vacform van bestaat!

Succes verder (ik hoop binnnenkort ook mijn 1/32 versie van dit toestel eens af te ronden!)

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 mei, 2010 13:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Hllo,

Aangezien het zo'n 17 jaar geleden is dat ik de mijne gemaakt hebt, durf ik niet echt te zeggen welke propellor ik gebruikt heb. Iets uit de spae box getrokken. Niet alleen propellor, maar ook de motor.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement