Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 10 maart, 2010 10:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
in Sneek kocht ik voor weinig een Pro Modeller P39 airacobra.
Sinds ik het vliegtuigje wat beter ken is het een fantastisch ding. Autodeurtje om in te stappen, middengeplaatste motor. luchtinlaatje achter de cockpit..
Affijn ik ben er weg van. Bij dit kitje zit standaard een fretje PE, dus het zou wel eens een leuk model kunnen worden. Als je de zijkant van de doos bekijkt, waar een foto van een gebouwde cockpit staat..

Afbeelding

De doos zelf. Een erg mooie boxart. Airacobra to the rescue...
Afbeelding

1 ding zinde me niet.. Die rare ster op de zijkant. Een aussie zou wel zeggen, er ontbreken er 4.. Ik kan het daar mee eens zijn, en probeer alles australisch te maken tegenwoordig. Dus ook deze:
Afbeelding

Nu alleen nog veel foto's van kleurenschema's. p39 op google levert niet zo bijster veel op. dus wie een linkje/site weet.

tot zover maar even. Gelukkig is het nog geen labour day..

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Laatst bijgewerkt door darka op ma 14 jun, 2010 12:38 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 maart, 2010 11:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
Een elegante bijdrage. Ik neem aan dat hier al gekeken hebt?
Veel succes.
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 maart, 2010 11:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Gave bijdrage Arjen!

ik deel toch wel een gedeelte voor de voorliefde voor Australie, zeker in de WW2 periode!
(hoewel ik op een Boomerang na weinig gebouwd heb nog)
Ik zal zeker nog een aussie gaan doen ook in deze speedy!

Succes alvast!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2010 22:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
ik ben heus wel bezig hoor, maar na zo'n skyraiderproject heb ik t meestal wel even gehad met de uitgebreidere verslagen...

en, het is niet de kit die ik graag gehad had willen hebben (hoeveel werkwoorden kun je krijgen in een zin...)

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2010 1:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
darka schreef:
ik ben heus wel bezig hoor, maar na zo'n skyraiderproject heb ik t meestal wel even gehad met de uitgebreidere verslagen...

en, het is niet de kit die ik graag gehad had willen hebben (hoeveel werkwoorden kun je krijgen in een zin...)


Ach we blijven mannen hoor. We nemen genoegen met lekker eten en mooie foto's. Ik ben vaak langer bezig met het uploaden dan met het schrijven. Ik heb het gevoel namelijk dat als de foto's iets leuks laten zien, je al gauw een geslaagd verslag hebt gemaakt.

Je moet me wel even uitleggen waarom dit niet de kit is die je graag gehad zou willen hebben. De foto's van de doos over de inhoud zien er toch veelbelovend uit?

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2010 2:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Het is ook niet dat ik m niet gehad zou willen hebben. Het is een prima kist hoor. Maar men is misschien toch een beetje verwend na de skyraider van Tamiya. Mijn hemel wat een gave doos was dat. Die ga ik zeker nóg een keer doen.

Dat is met deze ex-monogram wel anders. Je krijgt er plastic bij op plekken waar je t niet wilt hebben. Ik kan op geen mogelijkheid lood kwijt om de neus te verzwaren, dus ook dat wordt wellicht problematisch. De details zijn wel aanwezig, maar vaak voorzien van een gietnaad-randje. De pe die er bij zat (gordels e.d.) leken veel belovend, maar wanneer je een stoel hebt met zitvlak van globaal 1 centimeter in het vierkant, en je krijgt er een pe plaatje bij wat onder de gespjes van de riempjes zou moeten, die zeker 8 bij 8 mm meet.. Dan laat je dat soort dingen maar. (foto's volgen)

Aan de andere kant. De dry-fit van de romp past prima, het is wat verbogen, maar sinds kort hebben we warm water in Fryslan, dus ik denk dat ik die wel recht krijg.
En... het wordt een aussie p39 (by the way, what's the diff between an airacobra and a kingcobra..) en als ie straks klaar is, is het zeker een leuk kastenvullertje.
Dus ik probeer goeie foto's te maken :wink:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2010 2:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
darka schreef:
by the way, what's the diff between an airacobra and a kingcobra..


Even snel voor ik mijn bed in duik, de Airacobra was de P-39 en de King Cobra de P-63.
het hele verhaal is hier zo'n beetje wel te vinden.

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2010 2:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
ja, dat snapte ik ook al, maar heb je die dingen al es naast elkaar gezet...

De King is iets groter en heeft inlaten in de vleugels, maar dat is het eigenlijk wel volgens mij qua uiterlijke verschillen..

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2010 9:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
darka schreef:
Het is ook niet dat ik m niet gehad zou willen hebben. Het is een prima kist hoor. Maar men is misschien toch een beetje verwend na de skyraider van Tamiya. Mijn hemel wat een gave doos was dat. Die ga ik zeker nóg een keer doen.

Dat is met deze ex-monogram wel anders. Je krijgt er plastic bij op plekken waar je t niet wilt hebben. Ik kan op geen mogelijkheid lood kwijt om de neus te verzwaren, dus ook dat wordt wellicht problematisch. De details zijn wel aanwezig, maar vaak voorzien van een gietnaad-randje. De pe die er bij zat (gordels e.d.) leken veel belovend, maar wanneer je een stoel hebt met zitvlak van globaal 1 centimeter in het vierkant, en je krijgt er een pe plaatje bij wat onder de gespjes van de riempjes zou moeten, die zeker 8 bij 8 mm meet.. Dan laat je dat soort dingen maar. (foto's volgen)

Aan de andere kant. De dry-fit van de romp past prima, het is wat verbogen, maar sinds kort hebben we warm water in Fryslan, dus ik denk dat ik die wel recht krijg.
En... het wordt een aussie p39 (by the way, what's the diff between an airacobra and a kingcobra..) en als ie straks klaar is, is het zeker een leuk kastenvullertje.
Dus ik probeer goeie foto's te maken :wink:


We raken af en toe inderdaad met sommige kits verwend. Ik hou me altijd maar voor dat als het even niet goed past de mannen zich van de jongens onderscheiden en er toch wat knaps van weten te maken. Ergens ligt daar toch een mooie uitdaging in de hobby. Nou begrijp ik dat jij met deze kit wel heel erg uitgedaagd wordt en rest mij je dus nog heel veel succes en plezier aan deze kit toe te wensen. Vergeet niet dat het een speedybuilt is, dus knallen met die bak, oftewel, plakken, desnoods met een vork!

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2010 13:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Sebooo schreef:
Ik hou me altijd maar voor dat als het even niet goed past de mannen zich van de jongens onderscheiden en er toch wat knaps van weten te maken


ben soms nog wel een klein jongetje hoor :lol:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement