Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2010 19:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
nieuwe pagina, dus laat ik maar met wat foto's komen.

eerst maar eens de inhoud van de doos, sommigen mogen graag weten wat er in de doos zit.
a la mikado heb ik de inhoud op tafel laten kletteren:
Afbeelding

Details bekijken van o.a. de wielkasten:
Afbeelding

Leuk dat er een mate bij zat die wat werk aan het verrichten is. Of ik deze ga gebruiken weet ik niet, kan ook prima bij een later te maken modelletje (zie onderschrift :D )
Afbeelding

een vrij uitgebreid boek, met referenties included. For free.. Toch leuk dat er aan ref's gedacht wordt:
Afbeelding

Toen dacht ik, laat ik eens kijken hoe de dry fit er bij komt te liggen. Dit is iets wat ik eigenlijk nooit doe. I'll see along the build
Afbeelding

Krom dus. maar niet onoverkomelijk

ook de vleugel heeft straks een duwtje in de goeie richting nodig:
Afbeelding

en dan begint de eigenlijke bouw. Pitje zwart van binnen en het motorgebeuren zou chromate green horen, maar dat heb ik niet in huis, dus doe ik het maar met interior green.
Afbeelding

en na wat dagen knutselen heb je dan dit voor je liggen, met als minpunt dat de munitietrommel die om de lopen zou moeten gaan, voor geen meter past. Daar heb ik dus maar een stuk van afgehaald. Tja, als we nu al beginnen dacht ik toen...
Afbeelding

dash gedrybrushed. vind ik 1 van de leukere technieken, maar het sloopt wel je kwasten. bovendien had ik altijd de indruk dat dit beter werkte met enamels, dat bleef langer op je kwast zitten. Acryl wat ik nu gebruik is met een minime hoeveelheid zo droog, dus het vergt even wat handigheid.
Afbeelding

en dan komt het er ongeveer zo uit te zien:
Afbeelding

en van binnen:
Afbeelding

De airacobra heeft drie wapens in de neus. 2x .50 in de neus en 1 x een 20 mm kanon door de prop.as. Lees wiki er maar eens op na. Best een vernuftige kist als je het es doorneemt.
Maar goed. Ik was niet tevreden met wat me geboden werd en herinnerde me nog es een aankoop waar ik destijds niks mee kon. Aluminium buisjes voor bij m'n Wyvern. Kan ik hier wat mee?? vroeg ik mezelf. Uurtje rommelen gaf alvast een andere .50:
Afbeelding

Beetje overbelicht, maar links op de foto ligt een probeersel. Een klein stukje buis met een smaller stuk staaldraad om de .50 na te bootsen. Dit komt ook zo op de kist te zitten:
Afbeelding

Daarna de oude 20 mm afgeknipt. Gaatje geboord en ook daar weer een stuk staaldraad in gelijmd:
Afbeelding

waar dan uiteindelijk weer een stuk alu.buis omheen geschoven wordt, die aan het uiteinde hol is, alszijnde 20 mm kanon. Ik heb de maten niet na gemeten. Op schaal zou het een gat van ongeveer.4 milimeter moeten zijn, het is iets meer dan dat, but who gives a fuk..

Het lood wat je kunt zien is nagenoeg het enige wat ik ongeveer kwijt kan in de neus. Aangezien er een paneel openblijft kan ik dit keer de neus niet vol proppen met visloodballetjes. Hopelijk is het voldoende.. Ik verwacht het een beetje trickie, maar anders is er altijd nog de vastlijmmethode.

tot zover eerst maar weer even.

:D
Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2010 19:41 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ziet er goed uit.
Kom je wel uit met het gewicht in de neus?

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2010 19:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
ehm...

darka schreef:
Het lood wat je kunt zien is nagenoeg het enige wat ik ongeveer kwijt kan in de neus. Aangezien er een paneel openblijft kan ik dit keer de neus niet vol proppen met visloodballetjes. Hopelijk is het voldoende.. Ik verwacht het een beetje trickie, maar anders is er altijd nog de vastlijmmethode.


:D

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2010 19:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Dat heb ik effe gemist :roll:
Mijn P-39 blijft net aan staan.
Ik ben hier zelf achter de schermen bezig met een Heinkel He-219 Uhu, waarbij ik de gehele cockpit, neus, wieldeuren en neuswielsectie van metaal heb gegoten om te voorkomen dat ie achterover gaat.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2010 20:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
dat is een knappe uitdaging. Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet. je maakt wel ff wat foto's toch??

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2010 20:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Uiteraard heb ik foto's gemaakt.
Als ik van start ga met deze kit zal ik ze plaatsen.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 mei, 2010 21:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
even een schriftelijk update.
Er wordt tussen de schermen door nog wel wat gewerkt aan de airacobra. Hij schijnt zelfs al op meetings gesignaleerd te zijn.
het gewicht is voldoende om de kist mooi op zn pootjes te houden. De freehand, zelf gekozen kleurtjes, zit er op. Wel een beetje overspray en niet helemaal 100% tevreden. Was nog niet zo'n held in camo opbrengen, maar al doende leert men. Volgende keer toch maar met posterbuddies aan de gang en zo.

Morgen ochtend maak ik wel even wat foto's, maar verder ga ik dan nog even bezig met de afwerking. Wellicht dat ik nog wat met andere kleuren bruin en groen ga nuanceren en postshaden e.d.

Uiteindelijk hoop ik met een modelmasters laklaag een beetje het effect van Asmodi z'n tiger kan evenaren.
Dan ben ik al een mooi eind op weg..

Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 mei, 2010 22:05 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Arjen,
Even vercorribeteren, er zat geen 20mm kanon in de neus, maar een 37mm proppenschietert :wink:
Verder ziet het er al goed uit, alleen jammer van die vervormde romp.
Succes verder! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 mei, 2010 14:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
dan zou het schaaltechnisch alleen maar beter uitkomen dit keer.
De 37 mm heb ik dus van aluminimum buis gemaakt (hol) en de buksen aan de zijkant (.50) heb ik dezelfe holle buis gebruikt, maar de holte opgevuld met staaldraad als zijnde loop..
Die vervormde romp zie je niks meer van terug. Het model leende zich perfect om in 2 delen te lijmen.


Vandaag wilde ik foto's maken en plaatsen, ware het niet dat mn upc er compleet uitlag. dus heb lekker geknutseld vanmorgen en dankzij geen internet lekker opgeschoten.
p+, p+, decals (stuk of 20, dus viel mee), p+ en al een klein wasje her, maar ook der...

Maandag klaar hoop ik. :D

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jun, 2010 12:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
maandag zoveel juni. Nederland moet zo fitnessen in een land waar ik net vandaan kom, Denemarken. Daar leeft het voetbal helemaal niet, je ziet zo af en toe een deen met een vlaggetje op z'n auto, maar verder krijg je helemaal geen indruk dat er een wk gaande is.

BOEIEND!!!!!!


Ik heb besloten mn airacobra maar es af te maken. Er hoefde niet zo heel veel meer te gebeuren en er kan nog steeds wel e.e.a. aan gedaan worden, althans de kist zelf is wel af, maar het dio'tje mag misschien nog wel wat aandacht hebben. Dat geloof ik eerst wel.

foto's..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Bij deze mn bijdrage aan de speedybuilt.
Ik vermoed dat deze jongen eerst met zomer reces gaat, hopelijk vrijdag nog wat vliegtuigjes kieken in G.R. en dan later maar es zien wat ik op ga pakken (lancaster??? :D )

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement