Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Terug van weggeweest
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2023 14:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
Is al weer heel wat jaartjes geleden dat ik hier laatst actief was :-) Ik ben nog steeds bezig met de Soleil Royale, https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... f=4&t=9166 . Helaas zie ik dat de foto's verdwenen zijn, photobucket dingetje. Ik ben bezig eea op te ruimen voor ik binnenkort weer met de Soleil verder ga dan zal ik de foto's ook weer herplaatsen.


Maar goed, zoals dat soms gaat haalt het leven je in en komen sommige zaken op een laag pitje te staan. Druk met werk, andere hobbies, keuzes maken waar je je tijd allemaal aan besteed. Alles tegelijkertijd gaat helaas niet, daarvoor zitten er te weinig uren in een dag en het moet wel leuk blijven.

Ik heb niet helemaal stilgezeten met modelbrouwen, door de jaren heen zeker nog wat projectjes gedaan, sommige met en anderen zonder brouwfoto's, ik zal wat uploaden in de relevante sectie van het forum.

Grootste reden voor het weinig tijd hebben is een schaal 1:1 Jeep Willy uit 1952 en Marshall worden bij de Jeepclub Nederland. Dat houd in dat ik mensen die nieuw zijn met het terreinrijden de basisbeginselen leer. De auto leren kennen wat breedte en hoogte betreft, beheersing in het terrein, gebruik van de hoge lage gearing, veiligheid bij slepen en lieren, manouvreren voor, over en na hindernissen. het uitzetten van technische proeven in het terrein en het voorbereiden van tourritten en maken van routeboeken gebasseer dop het bolletje pijltje principe.

Daar ben je al snel heel wat uurtjes mee kwijt en met in het hoogseizoen 2 soms 3 evenementen per maand verdwijnen andere hobbies naar de achtergrond. Tel daar nog werken bij op en tja, gelukkig lopen modelbouwpakketten niet weg en liggen ze niet in de weg.

Onlangs de inzet voor de Jeepclub teruggeschroefd, er ging teveel tijd inzitten, tijdens de lockdown kwam ik erachter hoeveel tijd. Het is en blijft heel leuk om te doen, maar zoveel tijd dat het soms meer werk leek dan hobby en dan moet je minderen. Het moet hobby blijven, van je hobby je werk maken werkt niet.

Ik heb daar nu een goede balans in gevonden en dat maakt tijd vrij voor de oude hobbies die zijn blijven liggen en net zo goed voor ontspanning en plezier zorgen.

Ik heb wel besloten een en ander op te ruimen, ik doe afstand van al het militaire dat ik heb liggen in 1:35 tanks en 1:48 vliegtuigen, nieuw in doos, gebouwd en half gebouwd, dat zet ik binnenkort op marktplaats hier.

De 1:1 Jeep Willy :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En onlangs heb ik een nieuwe hobby opgepakt welke ik zo'n 15 jaar uit heb kunnen stellen maar vorig jaar eindelijk de trekker overgehaald :D Een Losi Super Baja Rey 2.0 schaal 1/6 RC Trophy truck gekocht :D :D

Deze is ondertussen flink ge-upgrade met aluminium onderdelen en ik heb er een nieuwe body voor gespoten, heerlijke auto om mee te rijden, een beest en het fijnste er aan is dat je er even heerlijk mee tussenuit kunt. Lekker naar buiten, leuke plek zoeken en rijden maar en als je thuis komt, lekker warm binnen sleutelen :mrgreen: :lol: :lol:










Verdere updates van projecten op de relevante plekken van het forum.

groeten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Terug van weggeweest
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2023 10:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Welkom terug. Mooie jeep, die RC lijkt me ook wel maf.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement