Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 feb, 2021 10:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 25 jan, 2021 9:38 am
Berichten: 13
coachke schreef:
Louis trek u het niet aan hoor ik ben vaste klant bij Hans Anders en lees soms ook dingen die er niet staan
Ik ben in mijn huis andere lichten aan het hangen zoals led verlichting in een kamer en led spots in de hal op de bovenste verdieping maar daar ga ik hals brekende toeren moeten voor uithalen , dat is op de tweede verdieping op een trap die daar een kwart draait
Ik ben dan ook geen held op een ladder , komt wel goed hoor
grt
Marc


Op een ladder geen held, dat herken ik wel! Net als de ogen loopt 't op hoogte staan ook achteruit, LED vervanging is i.i.g een slimme zet, energie rekening wordt er zeker blij van. Enfin, nogmaals excuus voor de spraakverwarring, leeftijd gerelateerd zullen we maar zeggen! En Hans Anders staat daadwerkelijk op de agenda mochten we weer een x fysiek naar een winkel toe!.. voorzichtig op de ladder :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 feb, 2021 15:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
komt allemaal wel goed hoor een bril en je bent terug de goude oude ,hou het voorals gezond en ondervind niet zoals ik ben juist twee jaar diabetisch geworden , leef ernaar zoveel ik kan en ben toch een deel de goede weg op van zelf inspuiten ben ik van verleden jaar op alleen nog medicatie en mijn suiker stond goed maar van na de feestdagen is hij een beetje hoger dus dat betekent beter mijn best doen
Heb al twee jaar geen stukje chocolade meer gegeten en ik was er om te zeggen verslaafd aan
Het enige wat ik niet laten kan maar toch ook weer veel verminderd is frisdranken en met name cola drink geen alcohol rook niet maar cola dat mogen ze me niet verbieden
Zo Louis je ziet oud worden is voor niks goed maar we blijven optimist he en we knutselen verder he met plezier , ik hoor je nog wel
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2021 13:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 25 jan, 2021 9:38 am
Berichten: 13
Ach ja, ouderdom komt met gebreken zullen we maar zeggen, Marc.. type 1 diabetes? Weleens waar opletten met voeding en lekkernijen, cola light trouwens?...maar goed ontopic weer. En terug naar hetgene wat we allemaal hier leuk vinden, knutselen..nu een aantal doosje binnen gekregen en laten ik begin met m'n eerste autootje Golfje GTI bj "83..letterlijk en figuurlijk. Had exact zo'n zelfde op m'n 18de

Eerst maar eens alles in de primer zetten!..

Afbeelding

Met een loep en brilletje van de kruidvat komen we een heel eind...


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op do 04 feb, 2021 16:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Onnodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2021 13:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Neen Louis type 2 en inderdaad voor een snoeper als ik was het even tanden bijten ben het nu wel al wat gewoon maar soms pikt het nog wel eens zeker taart met veel slagroom dan heb ik het kwaad maar ok we leven nog he en ja ik moest leren gezonder te eten kan dus geen kwaad he
Over onze deur woont een sympathiek lesbisch koppeltje en met nieuwjaar kwamen ze Nieuwjaar wensen en hadden speciaal een doosje suikervrije pralines mee , lief he
Nu even terug naar modelbouw als ik kan zien ben je met een ferm golfke bezig de Pirelli uitvoering dat wil zeggen dat Pirelli er speciaal velgen met de P erin ontwikkelde voor een bepaalde serie van Golf
Als de nieuwe uitgave van de Golf is , is het een zeer prettige uitvoering leuk om te bouwen
Zeg maar nu iets anders , het is de gang van zaken dat je een topic start bij " Auto's " en daar heel uw bouw plaatst , als je dat niet graag doet ok hoor ik kan u ook zo volgen
Op dit moment ben ik op 3 fora actief Brouwers en het Belgische ook een heel tof forum waar vele bouwers elkaar beter kennen omdat we egelmatig een ledendag houden en zo elkaar in levende lijve zien he
Kom bij ons ook eens piepen he
Suc6 verder ik volg u
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2021 14:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 25 jan, 2021 9:38 am
Berichten: 13
Natuurlijk een verslag in de "auto" topic..zal eerst stap voor stap het bouwen registreren met foto's. kan wel even duren doe het rustig aan, probeer zo min mogelijk fouten te maken. Vraagje? ben jij en zijn er voorstanders die primer c.q grondverf een Pré vinden?..hoor ook verhalen dat het eigenlijk niet nodig is!
Gebruik de 57 van Revell color spray, wel prijzig goedje wat relatief snel op is, denk ik!
Meetings is altijd leuk, zodra we uit de corona tijdperk komen, zeker van de partij! Woon ook een steenworp van België af BTW. M'n bouwkennis is intussen stokoud en kan wel wat opfris kennis gebruiken!
De Golf is inderdaad type Pirelli met 't logo in de wielen.

Word vervolgd!
Groet,
Louis


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op do 04 feb, 2021 17:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Onnodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2021 15:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Wel ik heb ook mijn twijfels , soms gebruik ik primer en dan komt het nog voor dat ik verf lostrek , en dan de andere x gebruik ik geen primer of grondverf en dan blijft mijn verf lekker zitten ontvetten is wel een must
Ik gebruik primer van de Action goed voor ons en zeer goedkoop maar de boodschap is wel goed fijn schuren in België heet dat slissen omdat dat met van waterbestendig schuurpapier is en het andere is dan gewoon schuurpapier
Wat ook heel goede primer is Tamiya primer ik heb de witte en het lijkt iedere x dat de verf er te dik oplicht maar eenmaal droog is het toch mooi
Maar het beste is met de A.B. omdat men dan heel fijne mistlagen kan leggen en deze goed laat inwerken voor de volgende laag
Nu de leden dagen die gaan gewoonlijk door in Ekeren dat ligt ook niet ver van de Nederlandse grens natuurlijk als je aan Limburg woont is ook juist aan de grens maar wel een eindje van Ekeren
Grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2021 16:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 25 jan, 2021 9:38 am
Berichten: 13
Dank u Marc, nuttige info..Action, tja zou willen dat het open was hier! Gaat voorlopig niet gebeuren ben ik bang..ze hebben ook hele fijne penseeltjes.
Geloof dat wij als Hollanders de grens met België (nog) niet over mogen! Tamiya primer ook een prima tip... Elkeren bij Antwerpen is relatief dichtbij vanaf Eindhoven.
Dat "slissen" ben ik inderdaad net mee begonnen...met zeer fijn watervast schuurpadjes. Gebruik deze van de Dremel accessoires ..klein en rond.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2021 16:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
nog een tipje een pracht van een winkel online reëel winkel en zelfs op bijna elke beurs [ ook een aanrader ]redelijk van prijs en heeft ongeveer alles wat met modelbouw te maken heeft " Domino " stuurt alles op is wel een eindje rijden ben er maar 1x geweest en dat is in Heulland tegen de Franse grens allee het is te zeggen de winkel ligt op 50 meter van de Franse grens spreken Nederlands en een heel mooie streek om eens bij beter weer ineens een uitstapje van te maken
Beurzen is een echte aanrader als die er terug komen degelijke tot goedkope prijzen , mijn vrouw en ik gingen altijd naar Houten , Veldhoven prachtige beurzen we kwamen altijd veel vrienden bouwers tegen en dan gezellig een babbeltje met drankje altijd leuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2021 17:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Louis kijk eens naar uw pb berichten
marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2021 17:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 25 jan, 2021 9:38 am
Berichten: 13
Even tussendoor...mengen met water voor de airbrush was niet z'n succes. Kon eigenlijk opnieuw beginnen, primer " slissen " schuren en dan namens de uitstekende tip hier op ''t forum met spiritus, was wel een succes. Verbaasd dat het perfect werkt.


Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement