Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 nov, 2020 12:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 20 nov, 2020 16:52 pm
Berichten: 3
Hallo allemaal!

Het zal met het seizoen of met Corona te maken hebben, maar ik wil terug gaan modelbouwen.

Ben net iets ouder (51), Belg, woon in Zeeuws Vlaanderen met mijn Zeeuwse vrouw. Projectmanager IT overdag, en mogelijks dus modelbouwer by night :D

Het plan is om uiteindelijk een paar modellen van de Belgische Luchtmacht en Landmacht te gaan bouwen, en daarbij meer realisme aan te brengen dan vroeger. Als frisse twintiger ging het meer over bouwen en schilderen met penseel, decals erop en klaar!

Ik herinner me nog dat ik nog één model heb gekocht om eens wat meer realisme in aan te brengen (een BMP-2), met een fotoboek!, maar heb het nooit afgewerkt. Denk ook niet dat ik dat model nog heb.

In eerste instantie is het onder de knie krijgen van wat techniek nu belangrijker dan het model. Wil terug leren bouwen, plamuren, schilderen, weatheren, ...etc vooraleer ik me aan de modellen van Defensie waag.

Heb hier trouwens nog een resin SA-43 Hammerhead liggen van de jaren stilletjes! Een echt goeie kit is het niet, dateert nog van voor die van Platic Models uitkwam (van Studio 2 Models, toen dat nog amper een bedrijf was, denk ik). Daar kan ik wellicht wel wat trial and error op loslaten.

Afin, eerst nog maar wat denkwerk en research doen.

Het niveau van de brouwers hier is schrikwekkend hoog moet ik zeggen ! :shock:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 nov, 2020 13:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1067
Woonplaats: Zelzate-België
Welkom Warden,

Je zit hier op de juiste plaats om de hobby opnieuw op te nemen.
Hier is er zeker genoeg kennis voor tips&tricks en om al je eventuele vragen te beantwoorden :brouw:

Ikzelf ben ongeveer tien jaar geleden ook opnieuw gestart nadat ik als tiener al wat modelbouw had gedaan.
Ondertussen behoor ik ook al bij de leeftijdsgroep met een 5 vooraan :mrgreen:

De hobby is nu een passie geworden en zolang de gezondheid het toelaat gaan we door.

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 nov, 2020 13:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Beste Warden net als ik ben ik in 2014 terug volop beginnen met bouwen , in het begin oude vertrouwde civiele auto's maar stilaan groeide ik naar het alleen bouwen van VWtjes en wilde geen militair ( niet dat ik ertegen ben hoor ) bouwen maar uiteindelijk kwam de Kubel boven ik kon die zeer goedkoop overnemen en dan nog 1/24
Daarachter kreeg van een Nederlandse bouwer en kameraad een kevertje 1/35 om een meningsverschil bij te leggen en daar groeide mijn eerste diotje klein maar iedereen was er vol lof over , toen ging de zoektocht verder en ondertussen heb ik alle oorlogse kevertjes gebouwd van ziekenwagen , tot pickup zelfs de kever met de befaamde houtkachel en een 4x4
Maar toch primeert bij mij het civiele en de drang naar dio's te bouwen ondertussen ben ik dank zij ons forum en het Belgische zover geëvolueerd dat ik zonder schaamte dio's bouw die best mogen gezien worden zelfs nu ben ik bezig met een garage met al het gebeuren errond
Heb hier enorm veel bij geleerd de gasten ( collega's ) zijn enorm behulpzaam en geven graag raad , hier bouw je min of meer een vriendschap op maar zonder elkaar te zien of te kennen en nu de beurzen er niet meer zijn spijtig want daar kwam je altijd iemand tegen die je kent of zijn werk herkent
Nu Warden stel gerust vragen en wij zullen u graag verder helpen , wil ook nog vermelden dat ik bouw met materiaal dat iedereen bijna allemaal in huis heeft behalve figuren en de wagens he
Ik hoor u nog
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 nov, 2020 15:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 okt, 2020 0:14 am
Berichten: 48
Warden, welkom terug in de hobby! Het bekende verhaal van 90% van de mensen hier zou ik zeggen. Mooie tijd om het weer op te pakken. Zoals je wellicht zult gaan merken als je op zoek gaat naar nieuwe kits, aftermarket, weathering etc.
Veel plezier, dat is het voornaamste :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2020 16:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 20 nov, 2020 16:52 pm
Berichten: 3
Bedankt allemaal, dat komt hier goed :D

Eerst maar eens wat spullen bij mekaar zoeken, terug van zero beginnen.

Tot hoors!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement