Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 sep, 2020 0:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Rick013 schreef:
.. ja ik heb een italeri 1/72 chinook 47D nr045 (spitse neus) kit via marktplaats kunnen kopen.

Dat is een goede basis. Ik neem aan dat je aftermarketdecals hebt, want de roundels in de kit zijn niet juist. De 'F' vliegt niet met rood-wit-blauw, dus dan hoef je die ook niet te gebruiken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 sep, 2020 13:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 04 sep, 2020 12:11 pm
Berichten: 8
@stevenvd, ja hoor dat mag wel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 sep, 2020 13:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 04 sep, 2020 12:11 pm
Berichten: 8
Toch nog een paar vragen over mijn project. Ik heb de afgelopen dagen een hoop proberen op te zoeken op internet maar ik kom er maar niet uit. Best verwarrend.
In oudere bouwtopics hier op het forum las ik dat voor het bouwen van een 1/72 italieri kit naar kluversie er wat aanpassingen nodig waren zo ook van een 47D -> F.

Nu ben ik helemaal niet bekend met "scratch" en zat ik te zoeken naar andere opties. CMK heeft een CH47 exterieur set voor 10 euro is het aan te raden zoiets te kopen, of niet nodig?

Mijn volgende vraag gaat over de kleur..Ik wil graag gaan verven met Vallejo, de kleur 868 (dark sea green) wordt op de site van ipms ervoor aangeraden. Maar tegelijk ook wel als "misschien te donker" benoemd, en dan wordt de kleur 990 ( light grey) genoemd. Beide kleuren vind ik persoonlijke mooi..

En als laatste vraag.. miniaturen/crew... wel of niet? Ik twijfel namelijk aangezien 1/72 een kleine schaal is.

Alvast bedankt en foto's volgen nog


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 sep, 2020 22:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 04 sep, 2020 12:11 pm
Berichten: 8
Niemand?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 sep, 2020 8:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Met Chinooks en ander vliegend materieel heb ik qua modelbouw geen ervaring, daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Qua kleur zou ik zeggen kies de kleur die je zelf het mooiste vind als beide kleuren kunnen. Je zal ongetwijfeld voor eentje net een sterkere voorkeur hebben.

Als het om figuurtjes gaat, 1/72 is een kleine schaal, maar figuurtjes brengen wel leven in een dio.
Het ligt eraan wat je wilt. Als je gewoon een mooie ondergrond voor je Chinook wil, dan zijn figuurtjes niet perse nodig. Wil je meer een verhaal vertellen, dan zou ik wel figuurtjes toevoegen.

Succes!

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 sep, 2020 9:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Ik denk dat je je vraag het beste even kan stellen in het subforum "Referenties in de lucht".
In het Dioramadeel wordt niet altijd structureel bekeken door de vliegend spul brouwers.

Voor wat betreft je ombouw heb ik geen direct antwoord, behalve dan dat de keuze tussen een conversiesetje of scratch er echt een is die je zelf moet maken denk ik. Bedenk je ook dat er bij het gebruiken van een conversiesetje, er ook nogal eens wat aangepast en gescratcht moet worden. Maar laat je er zeker niet door tegenhouden, het is een leuk en leerzaam proces.

Succes!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 sep, 2020 22:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Topic is nu verhuisd naar introductie, ik denk dat je best een bouwverslag begint als je het model in bezit hebt. Zorg wel voor foto's in de volgende update, als je problemen hebt met het plaatsen daarvan, kunnen we dat helpen oplossen.

Die CMK kit bevat de volgende aanpassingen:
photo 517841

Er is er ook eentje voor de FOD covers, dat zou ik verkiezen boven deze kleinere details maar op deze schaal is het misschien te sterk gereduceerd. Figuren op 1/72 vind ik daarom ook afbreuk doen, tenzij het hele goeie zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement