Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 8:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 21 jul, 2020 11:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 jul, 2020 11:40 am
Berichten: 101
Woonplaats: Groningen
Hallo allen, ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Mijn naam is Gerard, ben 65 jaar en her-instapper in de modelbouw. ’t Is inmiddels haast 50 jaar geleden dat ik mijn laatste model bouwde en er is veel veranderd … tenminste … photo etching, acryl verf op waterbasis, airbrushing, chipping, washes, filters, decal setting vloeistoffen … ’t is allemaal nieuw voor me.

Na een druk en vol leven waarin modelbouw altijd is blijven fascineren, maar … geen tijd voor, ben ik nu weer in de gelegenheid om iets te scheppen in de miniatuurwereld.

Ik loop al jaren rond met ideeën om iets te doen ter ere van het Soviet 46ste Taman Guards Nacht Bommenwerper Regiment, hier in het westen vaak beter bekend als de “Nachthexen”. Hun Polikarpov U2/PO2 is al lang mijn favoriete vliegtuig. Deze betrouwbare en veelzijdige machine, die in ongelooflijk veel varianten geproduceerd is, moet het centrum gaan vormen van een diorama (in schaal 1:48), dat verder alleen “bemand” zou moeten worden door vrouwen-figuren. Het is een uitdaging, waarvoor ik mezelf ongeveer een jaar tijd heb gegeven, om e.e.a. te verzamelen en te bouwen.

Ben op mijn zoektocht naar informatie op dit forum terecht gekomen, omdat hier al een mooi topic is over een diorama van een Soviet front vliegveld ( https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 21&t=52353) en een topic over een prachtige Polikarpov nachtbommenwerper in schaal 1:48 (https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =1&t=48843). Het lijkt me sterk dat mijn project het niveau zal bereiken van de resultaten van deze bouwers, maar dat geeft nie … ik ga d’r gewoon voor en zie wel of/waar het schip strandt. Ik hoop te mogen rekenen op tips, trucs en opbouwende kritiek.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jul, 2020 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Welkom Hoefnix. Hier hoef je niks maar mag je alles. :lol:

Leuk idee heb je, succes. Ik vraag mij alleen af waarom je je een tijdlimiet stelt. Ik zelf doe dat nooit want dan ga ik het toch maar te gehaast afmaken. Als je een brouwverslag gaat maken dan komen de tips en trucs vanzelf wel.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jul, 2020 22:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 jul, 2020 11:40 am
Berichten: 101
Woonplaats: Groningen
Dank voor het vriendelijke welkom.

Dat jaar de tijd is niet bedoeld als limit, maar juist andersom: het hoeft niet klaar op stel en sprong, maar mag best een jaar duren, langer mag ook. Da's anders dan ik tot nog toe gewend ben te werken. Die -voor mij nieuwe- werkhouding probeer ik dan ook tot in m'n nickname door te voeren :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2020 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Welkom Hoefnix, en wat dat betreft een goede nickname inderdaad! Veel plezier weer! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jul, 2020 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 jul, 2020 11:40 am
Berichten: 101
Woonplaats: Groningen
Deef schreef:
Welkom Hoefnix, en wat dat betreft een goede nickname inderdaad! Veel plezier weer! :brouw:


Dank je wel! Gaat wel goed komen met dat plezier :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement