Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 19 nov, 2019 16:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 dec, 2017 12:06 pm
Berichten: 69
Hallo iedereen,

Ik heb zo'n 2 jaar geleden al eens een introductie gepost en een wat vragen gesteld over het beginnen met deze prachtige hobby.
Helaas heb ik naderhand niks meer van mij laten horen...mijn excuses daarvoor. In de afgelopen twee jaar is er een hoop gebeurd waardoor het bijhouden van mijn profiel enorm verstoft is.
Maar ik wil graag met een schone lei beginnen! Vandaar dat ik nogmaals een introductie plaats, in de hoop om wat mede-brouwers te vinden in mijn omgeving.

Mijn naam is Frank en ik ben sinds een ukkie al enorm gefascineerd door miniaturen en diorama's. Ik herinner mij nog het olifanten diorama in Diergaarde Blijdorp en dat je jezelf op een fijne manier kan verliezen in zo'n minuskuil wereldje met al zijn details. En nu zou ik ze graag zelf willen bouwen.
In de afgelopen twee jaar heb ik niet stil gezeten. Ik heb 6 modellen weten te maken, waarvan 4 vliegtuigen zijn uit de tweede wereldoorlog. Dat is ook het onderwerp dat mij het meest intrigeert en waarop ik mij binnen deze hobby op zou willen focussen. Ik merk dat deze hobby mij veel rust (maar soms ook frustratie :P) en creativiteit geeft. Op dit moment ben ik zowel fysiek als mentaal snel moe, maar deze prachtige hobby geeft me duidelijke stappen die ik kan volgen en waarin ik vervolgens ook mijn creatieve ei kwijt kan. Ik heb een studie gevolgd aan de Kunstacademie als animator en illustrator en ik hoop wat van die vaardigheden ook te kunnen toepassen op modellen in de toekomst.

Wat ik op dit moment heel erg mis zijn mede modelbouwers van wie ik technieken kan leren, ideeën kan uitwisselen en met wie ik simpelweg ene praatje kan houden over de hobby.
Ik heb een eigen hobbykamertje waar ik mijn modellen kan bouwen maar ik merk dat ik heel erg in mijn eigen bubbeltje blijf zitten. Er zijn geen modelbouw winkels en voor zover ik weet geen verenigingen in mij omgeving. Daarom hoop ik naast contact te leggen via dit forum ook wat mede-brouwers te leren kennen in mijn omgeving, Voorne Putten.

Op dit moment schilder ik mijn modellen met de hand. Maar ik ben geïnteresseerd in de aanschaf van een airbrush. Ik merk dat het verven met kwast behoorlijk wat frustraties kan opleveren en dat het een tijdrovende techniek is. Hieronder wat foto's van mijn modellen: (Excuus voor de lage kwaliteit van de afbeeldingen, ik ben van plan een betere camera te gaan gebruiken en een fotohoekje op te zetten.)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door F.S. op di 19 nov, 2019 16:26 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 nov, 2019 16:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Foto's zijn wel buiten proportie, niet echt aangenaam zo. :(

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 nov, 2019 16:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 dec, 2017 12:06 pm
Berichten: 69
Ha Walesha, haha ik heb ze al aangepast. Foto's plaatsen via een andere site zoals Imageshack kan wat omslachtig zijn ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 nov, 2019 16:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 341
F.S. schreef:
Wat ik op dit moment heel erg mis zijn mede modelbouwers van wie ik technieken kan leren, ideeën kan uitwisselen en met wie ik simpelweg ene praatje kan houden over de hobby. Ik heb een eigen hobbykamertje waar ik mijn modellen kan bouwen maar ik merk dat ik heel erg in mijn eigen bubbeltje blijf zitten. Er zijn geen modelbouw winkels en voor zover ik weet geen verenigingen in mij omgeving. Daarom hoop ik naast contact te leggen via dit forum ook wat mede-brouwers te leren kennen in mijn omgeving, Voorne Putten.

Je zou eens kunnen komen kijken op de clubavonden van de IPMS regio Zuid-Holland in Rijswijk. We hebben twee leden uit (geloof ik) Brielle die meestal van de partij zijn. Er zijn meestal zo'n 30 bouwers, dus genoeg te kletsen en te kijken. Je hoeft geen IPMS lid te zijn, maar we moeten wel de zaalhuur betalen, zodoende is er een bijdrage van 2 euro. De eerste keer is gratis overigens. De volgende pagina geeft een goede indruk, en bevat een lijst met verslagen van zo'n 80 eerdere avonden.

https://www.ipms.nl/regios/regio-zuid-holland

Rob


Laatst bijgewerkt door robdebie op di 19 nov, 2019 17:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 nov, 2019 17:45 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Dat zijn mooie binnenkomers Frank! Vooral die Hurricane vind ik mooi gedaan. Ook ik ben een kwaster en ben niet van plan dat te veranderen ;-)

De suggestie om deel te nemen aan de bouwavonden van de IPMS regio is één manier om uit je bubbel te komen.
Een andere manier is: reageren op berichten van anderen met vragen en commentaar. We leren hier allemaal van elkaar.

Een derde manier is om lekker mee te doen met een Buddy Build over een bepaald onderwerp. Zo heb ik een Buddy Build voorbereid over Japanse luchtmachten in WOII, waar nu al 24 mensen aan meedoen. We starten 1 januari 2020.

https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=284

Laat even weten of je misschien mee wilt doen. Geen Japanse bouwdoos in je bezit? Geen nood! Als je zaterdag naar de ESM in Houten gaat kun je ongetwijfeld een mooie Japanner scoren. En anders kan ik je nog wel aan eentje helpen.

VrGr en welkom again,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 nov, 2019 19:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 dec, 2017 12:06 pm
Berichten: 69
Ha Jan,

Dank voor je reactie en je compliment!
Het lijkt me onwijs leuk om aan de Buddy-Build mee te doen. Het is denk ik een mooie kans om in contact te komen met andere en nieuwe technieken te leren.

Wat voor regels, eventuele deadlines etc. zijn er voor de Buddy-Builder. Mooi onderwerp en ook een uitdaging, ik heb nog geen Japans vliegtuig gemaakt. Helaas kan ik niet naar Houten komen en heb ik nog geen Japans vliegtuig in mijn bezit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 nov, 2019 21:32 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Ik antwoord je straks via pb.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement