Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2019 1:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 dec, 2006 2:08 am
Berichten: 17
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Beste allemaal,

nu ondertussen 12 jaar geleden dat ik voor het eerst op dit forum gepost had. Indertijd een aantal modelbouwkits gekocht waar ik me vol op wilde gooien maar uiteindelijk zorgde mijn angst om dingen te verzieken ervoor dat ik ze nooit gebouwd heb. :(

Echter de interesse in miniaturen en ww2 bleef en ik heb een aardige collectie 1:72 en 1:35 modellen van Dragon Armor aangeschaft waar ik heel blij mee ben. Maar vwb modelbouw zelf heb ik uiteindelijk alleen een paar mini avontuurtjes ondernomen met deze modellen om missende onderdelen zelf te repararen (op mijn Panther mistte een paar handvaten en op mijn tiger mistte een koplamp; pz iv mistte een mg en een antenne; alles zelf gemaakt en verweerd).

Nu echter is mijn pa met pensioen en heeft hij zijn Spoor 1 hobby weer afgestoft. Ik zat daar met hem over te praten en ik merkte op dat die treinbaan eigenlijk niet zonder militaire hardware kan. Na veel wikken en wegen over hoe we dit konden doen (panzerzugs, tanks op diepladers etc) bedacht ik me dat ik nog een hele toffe set van Dragon had liggen: kit 6073; de Schwere Panzerspaehwagen. Dit wagentje is natuurlijk ultiem geinig om te motoriseren en geschikt te maken voor Spoor 1 gebruik (1:32 ligt heel dicht bij 1:35).

[img=50%]https://thumbs.worthpoint.com/wpimages/images/images1/1/0414/19/1_994f66ef5725849453c272eed43403df.jpg[/img]

Mijn pa is al helemaal los gegaan met het maken van het onderstel met motor:

Afbeelding

Nu zitten wij zelf echter dus nog steeds met onze twee linker handen. En ik zou het zelf ook enorm zonde vinden als ik de kit verziek met slecht in mekaar zetten of een brakke verfbeurt (ik heb ook bijv. geen fatsoenlijke verfspuit).

Daarom wilde ik namens mijn pa en ik vragen of er hier mensen zijn die ons kunnen helpen met dit project. Het zou dan gaan om het in mekaar zetten en netjes verven van het treintje. Weathering, washes etc zouden ook heel tof zijn. Doel is om het apparaat een mooie en vooral realistisch voorkomen te geven.
Wij zouden hier graag voor willen betalen; maar wat ook een mogelijkheid zou zijn is als je zelf iets gemotoriseerd wil hebben (of bijvoorbeeld deze zelfde kit ook op je spoor 1 baan wil laten rijden) dan kunnen wij dat allicht voor je regelen in ruil.

Geen idee of er mensen zin of tijd hebben voor zoiets als dit; je zou ons er echter heel erg mee uit de brand helpen. Ook zitten wij nog te puzzelen over mogelijkheden tot laten draaien van de koepel etc. Ideeen zijn ook welkom.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2019 12:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Welkom terug. Ik ben momenteel bezig met een Schwere Panzerspähwagen bij de bouwverslagen, dus met bouwtips kan ik je wel helpen. Ik heb die ook al gemotoriseerd gezien, waarschijnlijk op een grotere schaal dan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement