Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 29 maart, 2018 22:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2018 14:02 pm
Berichten: 24
Woonplaats: Limburg
Hallo allemaal, ik ben Mike, 33 jaar oud en sinds enkele weken begonnen met plastic modelbouw. Ik ben voornemens om alleen maar 1/35 te maken in WW2 setting/voertuigen. Heb vroeger in mijn kindertijd wel eens een Revell kit in elkaar geplakt, maar daar bleef het dan bij. Ik ben wel bekend met de H0 Fleischmann modelbanen, mijn vader had deze namelijk vroeger. Ook heb ik een 15 jaar geleden nog aan RC racing gedaan met nitro aangedreven 1/10 auto's. Ik wil nu alleen maar tweede wereldoorlog materiaal maken. Dit is mijn eerste project, om te oefenen. Heb meteen wat washes, drybrush en pigmenten toegepast om deze technieken te ontdekken. Ook komt op deze halftrack Fruil tracks, aangezien de orginele bij dit model voor geen meter passen. Waarom deze dure tracks als beginner? Nou puur om ervaring op te doen. Zodra deze kit klaar is komt er een kit met een paar photo edge onderdelen om deze techniek ook te leren. Verder is het de eerste keer dat ik met een airbrush heb gewerkt...uiteraard hoop ik deze techniek te verbeteren. Helaas was de antenne afgebroken, die heb ik opnieuw moeten lijmen, maar dat moet ik nog bijwerken. Ik wil nog wat accecoires zoals tassen, helmen enz toepassen. Dan leeft de kit meer.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2018 17:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Welkom bij Modelbrouwers, Mike! Dat ziet er al goed uit, is dat Dragon? Zelf ben ik net aan zo eentje bezig, hier is het topic: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?t=48269&f=2. Die van AFV zijn nu de meest correcte.

Voor mijn experiment van Friul blackening agent, uitgevoerd op tracks van de 251, zie hier: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48474&start=110. Dat is een product waarmee je de tracks een roestig uiterlijk kan geven zonder te schilderen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement