Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 nov, 2017 23:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 aug, 2017 16:08 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Apeldoorn
Hoi allemaal,

Na weken van lurken en onlangs een account te hebben aangemaakt, is het tijd om mezelf eens 'officieel' te introduceren.
Helemaal nu ik mezelf heb ingeschreven bij de Phantom groepsbouw.

Ik ben Patrick, woonachtig in het altijd mooie Apeldoorn. Ik heb zo'n 24 jaar geleden (rond mijn 10e) wel eens wat modellen in elkaar geplakt. Van de modellen kan mij een B-52 nog wel goed herinneren. Geen idee wat de schaal was, ik weet alleen dat ik die met 'huis-tuin-keuken-lijm' in elkaar plakte, zonder te schilderen (de sprue's waren groen). Doosjes kreeg ik met verjaardagen of vond ik in mijn 'schoen' tijdens lootjes trekken op de basisschool.

Afgelopen augustus had ik het met mijn vriendin hierover, dingen die ik vroeger wel eens gedaan heb, naast 'computeren'. Ik werk in de ICT, dus wat ik voornamelijk vroeger deed was computer gerelateerd. Eigenlijk begon vrijwel direct de modelbouw vlam toch wat aan te wakkeren, en na wat gegoogle en een onverwacht bezoekje aan de Toychamp kwam ik thuis met een EC135 (Flying Bulls).

Deze kit was na het openen van de doos me toch iets te hoog gegrepen (toch lastiger dan ik dacht, die onderdelen/decals zijn wel erg klein). Na het opvolgende bezoekje van de 'speel-aap' kwam ik thuis met een doosje van nog geen 5 euro, een 1/144 Revell SU-27 Flanker. Een mooi oefen modelletje. Daarna het nodige qua verf enzo aangekocht.

Achteraf gezien was me zelfs dit te lastig, althans, ik had verwacht dat me dit gemakkelijker af zou gaan. Vooral de camo bleek lastiger dan gedacht. De Humbrol Maskol had de lichtgrijze tint verkleurd naar donkergrijs, een leermomentje.
Ik had begrepen van de lokale modelbouwwinkel (Bentink Apeldoorn) dat de enamel Revell lastig te schilderen is, dus ik ben langzaam aan het overstappen naar de Revell Aqua voor mijn andere aangekochte dozen.

Het enthousiasme van de aankoop van een nieuwe kit maakt eigenlijk veel goed. Ik snap nu helemaal de fascinatie van kleine kinderen en kindersurprises: het openen van een nieuwe doos en ontdekken wat erin zit. Ik mis alleen nog de chocola in de Revell doosjes :)

Anyway, een heel verhaal....ik schilder vooralsnog dus met kwast, ben een modelbouw n00b (newbie), en hoop met behulp van jullie feedback mooie resultaten neer te zetten :)

Groet,
Patrick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 nov, 2017 21:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Hallo Patrick,

zo te lezen ga je vliegtuigen bouwen en dan van de tijden na de 2e wereldoorlog, heb ik dat goed? weet je al in welke schaal je zou willen werken? Erg leuk dat je met de phantom groepsbouw mee gaat doen! je zal veel tips krijgen en natuurlijk veel leren (denk ik :brouw: )

Ik kijk al uit naar je verslag.

veel succes en natuurlijk veel plezier!

groet,
Rick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2017 11:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 aug, 2017 16:08 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Apeldoorn
Hey Rick,

Ja, ik wil me voornamelijk bezig gaan houden met alles wat vliegt. Al lijkt het me ook wel eens leuk om een tank in elkaar te plakken :)
Ik vind eigenlijk alle periodes wel interessant, niet alleen het moderne spul. Ik heb zo bijv. een B-24D Liberator Assembly Ship liggen van Italeri, en zou in de toekomst ook wel eens een B-25 Mitchell willen bouwen (vooral omdat ik deze heb zien vliegen tijdens Wings of Freedom 2015 in Ede, niet mijn video).
Qua schaal zal het voornamelijk wel 1/72 worden.

Groet,
Patrick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement