Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Soort van herintreder...
BerichtGeplaatst: vr 13 okt, 2017 17:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 okt, 2017 18:14 pm
Berichten: 1
Hallo ik ben Jeffrey,

Herintreder vind ik een te sjiek woord, ik ben gewoon zo'n joch geweest die op zijn achste jaar begon met de 1/72 Matchbox kits; zo'n beetje alle vliegtuigen uit die serie hebben wel aan een paar visdraden aan het plafond gehangen.
Verven deed ik toen gewoon met de kwast en detailing/wheatering....hmm; ik kreeg ooit een keer een Tamiya catalogus waar ik bijna stikkend van jaloezie doorheen bladerde. We hebben het hier over de periode 77/78 denk ik. Toen je nog gewoon rijen van bouwdozen achterin de boekhandel of huishoudwinkel kon vinden :roll:

En zoals iedere andere hobby op die leeftijd komt er een punt dat je het laat liggen. Bij mij was dat op mijn 12e: ik had voor mijn verjaardag van oma een échte bouwdoos gekregen.....de Tamiya 1/12 Team Lotus 78 Mk3.
Als ik nu zo het wereldwijweb doorblader en die kit nog eens bekijk vraag ik me af hoe ik die in godsnaam in elkaar heb weten te krijgen :)

Pas in de eind negentiger jaren weer een 1/12 kunnen kopen; de Tyrrel P34. Bij bevriende (pro) modelbouwers mocht ik in hun kantoor werken aan het model, ik kan me vaag herinneren dat ik met bare metal foil bezig was aan het chassis en wat kleine dingen aan de motor. En dat was het.
In mijn werk kreeg ik een burn out, krabbelde weer op....andere werkrichting gekozen, verhuizen etc etc. De jaren vlogen voorbij en heb er nooit meer aan gedacht.

Tot vorige week; want toen moest ik voor een andere hobby ( flipperkasten restauratie ) acryl verf zoeken voor twee playfield figuren in mijn kast. En zo kwam ik in Wateringen terecht en zo was ik ook weer bijna 2,5 uurtjes verder :)
Na een bijzonder prettig gesprek huiswaarts gekeerd met wat verfpotjes en toen maar eens zoeken op het web. Zo kwam ik hier en lees eigenlijk de hele dag niks anders meer.

Weer even terug naar de Tyrrel! Ik heb mijn oude vrienden opgesnord via social media en wat blijkt: de P34 is still alive ( helaas heeft de omdoos waterschade gehad, maar verder alles in perfecte staat ). Ik verwacht 'em volgende week binnen te krijgen ( na 18 jaar...! ) en ga ik verder waar ik in 1999 ben gestopt.
Daarbij heb ik gisteren ook nog een gebruikte H&S Infinity incl membraamcompressor gescoord voor een heel leuk prijsje dus ik heb er zin in :D
De zoektocht is inmiddels al in voole gang, maar helaas zijn PE parts erg moeilijk te krijgen ( de re-issue heeft ze wel trouwens..), de decals moet ik nog even bekijken maar de originele blauwe Tyrrel paint heb ik wél gevonden.

Nog even 2 foto's die ik binnenkreeg:
photo 423027
photo 423026


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 okt, 2017 8:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Welkom. Leuk dat deze doos de tijd heeft doorstaan en dat je hem toch nog kunt bouwen. Succes

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement