Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 9:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 sep, 2017 18:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 sep, 2017 17:39 pm
Berichten: 54
Hallo Allemaal..
Na wat verslagen hier gelezen te hebben als ''vreemde'' heb ik mij hier aangemeld, en dan is het wel zo netjes om je even voor te stellen.

Mijn naam is Peter Brunken ik woon in Venlo(noord-Limburg)
32 Jaartjes oud of jong hoe iemand dat ook wil zien :lol:

Qua modelbouw niet helemaal nieuw en heb het virus al van jongs af aan meegekregen van mijn vader (actief in modelspoorwereld)
Eerste bouwpakketjes op jonge leeftijd waren vooral vliegtuigjes schaal 1/72, op een gegeven moment begon ik mijn interesse te krijgen in Militaire modelbouw schaal 1/35 voornamelijk tanks,voertuigen
dit heb ik ongeveer gedaan tot m,n 14e jaar, :o

Op een gegeven moment verslaafd geraakt aan de radiografische modelbouw gerelateerd (rc auto`s) schaal 1/10 Nitro was mn eerste model maar naar een tijdje begon het te vervelen om iedere x op en neer te rijden alleen in de straat.. waardoor er al snel een auto werd bij gekocht 1/10 Electro daarna aangesloten bij een modelauto club hier in de buurt(EMAC-Limburg) deze hobby heb ik ongeveer 14 jaar zeer actief beoefend,in die jaren een hoop modellen aangeschaft en wedstrijden mee gereden,tussendoor nog een 1/16 Radiografische Tamiya king tiger gekocht en gebouwd. de laatste 2,5 jaar ervan voornamelijk nog met Bigscale modellen (26-29cc 2-takt) 8) geraced.

Op een gegeven moment ben ik mijn interesse hierin verloren en ben ik volledig gestopt in de radiografische wereld.

Nu een paar jaar helemaal niks meer ondernomen te hebben op modelbouw gebied begint het toch weer te kriebelen en heb ik mij 2 maanden geleden ongeveer weer een 1/35 tank gekocht :lol:
van kinds af aan was ik al gek van diorama`s echter zelf nooit een gebouwd.

Op moment wil ik mij een diorama gaan realiseren en heb nu wat dingen in mijn hoofd zitten die ik waarschijnlijk wil gaan toepassen, enkele punten

-Losse diorama modulles die aan elkaar kunne worden gemaakt zodat er 1 groot diorama ontstaat.. denk aan afmetingen modulle 50x50 cm (makkelijk vervoerbaar)
-in eerste instantie Brits/commonwealth gerelateerd laterna komen er nog Amerikaanse, Duitse troepen bij
-Scenario op Nederlandse bodem, jaartal '44-45 omgeving Venray/Overloon/Venlo

sinds kort een aantal nieuwe modellen aangeschaft 1/35
2x Bren Carrier Tamiya
1x Dragon M4A4 Sherman tank
ombouw set van Legend om de bovenstaande tank om te bouwen naar een sherman Crab versie
3x Tamiya Churchill mk 7 tank
1xCromwell Tank(was het eerste model wat ik gekocht heb 2 maanden terug)
1x Bedford QLR truck van IBG

en wat figurensets en diorama accesoires
1x Allied vehicles set Tamiya
1x British Field Accesoires Set Bronco
1x British tank Riders nw-Europe Miniart
1x British Infantery on Patrol Tamiya

Kortom flink aan het hamsteren geweest :lol:

Ik zal tzt wat bouwverslagen of foto`s posten en zal zeker ook nog wat adviezen/tips nodig hebben, maar dat horen jullie dan wel:D

Groetjes
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 sep, 2017 18:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Welkom enne.... je ziet het wel groots! :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 sep, 2017 18:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 sep, 2017 17:39 pm
Berichten: 54
walesha schreef:
Welkom enne.... je ziet het wel groots! :roll:



Dankje :D

Mij lijkt het mooi om 1 groot diorama te hebben waar alles een beetje in zit.. stuk stad,bos,zandwegen,loopgraven en het dan zo te maken dat het 1 mooi passend geheel wordt..en meteen een mooie uitdaging :P

Hier een kleine foto van de cromwell tank en de 2 bren carriers(nog niet helemaal klaar)
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 sep, 2017 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Een groot dio bouwen in modules is niet eenvoudig, de overgang van de ene module naar de andere geeft al eens problemen met de naad. Je vermeld niet hoe groot het uiteindelijk gaat worden noch hoeveel plaats je ter beschikking hebt want: " stuk stad,bos,zandwegen,loopgraven..."... dan moet je al heel groot gaan! :roll:
Heb je trouwens al een schets gemaakt hoe één en ander zou moeten worden? Hoe dan ook, "een stuk stad" zou ik veranderen in een "stuk dorp" met enkele, al dan niet vernielde huizen en een een stuk straat. Dan "een stuk bos" verwijst dan weer niet zo dadelijk naar een stad maar meer naar het platteland en "loopgraven", tja... die waren er tijdens WO2 niet zo veel! Meestal vond je die tussen bunkers van de ene naar de ander en als "hindernisgracht" rond een stelling zoals de slotgracht van een kasteel.
WO2 was een "bewegende oorlog", geen "stellingoorlog" zoals in WO1!

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 sep, 2017 20:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 sep, 2017 17:39 pm
Berichten: 54
Op moment zit het alleen nog in m'n hoofd, en wil ik nog t.z.t een schets gaan maken hoe het precies verder word uitgewerkt.

Zoals vermeld wil ik het diorama maken rondom Overloon hier waren wel degelijk loopgraven cq stellingen
Maar ik begrijp wat je bedoeld het moet niet een heel loopgraven diorama worden.

Het zou dan beter gezegt meer een stuk dorp met 2/3 straatjes worden en een huisje hier en daar.. en een stukje verder een boerderij oid. Zodat een stuk bos ook beter overvloeit.

Hier is meer info te vinden over de slag bij overloon mocht je daar interesse in hebben,

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Overloon

Aangezien ik er 20 min van af woon en vaak in het museum ben geweest daar, lijkt mij dat een mooi scenario omdat in die omgeving veel gebeurd is.

Bedankt voor je reactie verder.. altijd leuk om een praatje te maken met andere geinteresseerden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement