Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 jun, 2017 15:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 mei, 2017 23:29 pm
Berichten: 7
Ik ben een beginnend modelbrouwer. Sinds enige tijd weet ik dat ik ongeneeslijk ziek ben. Op advies van mijn behandelend arts op zoek gegaan naar afleiding. Amerikaanse auto's/Pickup trucks (uit de jaren 1950-1970) hebben mijn interesse (zie voorbeel hieronder). Op internet enkele modelbouw magazines gedownload om te kijken wat er zoal te koop is. Gelukkig heel wat.

Ik hoop hier tips te vinden en vragen te kunnen stellen als beginnend brouwer. Het lijkt mij een goede afleiding al zal het 'priegelwerk' af en toe wat lelijke woorden kosten. Ik heb op het forum al diverse interessante projecten gezien. Hoop hier op het forum in korte tijd veel te leren, te zien en kennis op te doen.

Afbeelding

_________________
De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 jun, 2017 15:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Oei: "ongeneeslijk ziek" klinkt niet zo best... en ja, als je fijne motoriek nog ok is en je hebt geduld kan de modelbouw je inderdaad rust geven en je zinnen verzetten. En ja... die lelijke woorden, die komen er bij ons soms ook wel aan te pas hoor! :lol:
Nu ja, ik duim met je mee dat je rust vind in deze mooie hobby en hier zijn mensen genoeg die je willen helpen als het nodig is. Focus je vooral niet op de mooie bouwsels van een ander maar doe rustig je eigen ding, Rome is ook niet op één dag gebouwd.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 jun, 2017 15:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Welkom hier, en da's inderdaad geen prettig nieuws om te horen... hopelijk heb je nog een tijdje om ten volle te genieten... vragen staat vrij en iedereen helpt waar ie kan, dus... shoot!!!

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 jun, 2017 11:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 mei, 2017 23:29 pm
Berichten: 7
walesha schreef:
Oei: "ongeneeslijk ziek" klinkt niet zo best... en ja, als je fijne motoriek nog ok is en je hebt geduld kan de modelbouw je inderdaad rust geven en je zinnen verzetten. En ja... die lelijke woorden, die komen er bij ons soms ook wel aan te pas hoor! :lol:
Nu ja, ik duim met je mee dat je rust vind in deze mooie hobby en hier zijn mensen genoeg die je willen helpen als het nodig is. Focus je vooral niet op de mooie bouwsels van een ander maar doe rustig je eigen ding, Rome is ook niet op één dag gebouwd.


Silenoz schreef:
Welkom hier, en da's inderdaad geen prettig nieuws om te horen... hopelijk heb je nog een tijdje om ten volle te genieten... vragen staat vrij en iedereen helpt waar ie kan, dus... shoot!!!


Dank beide voor het warme welkom. De maanden die ik nog heb wil ik graag besteden aan deze nieuwe hobby. Van onze zoon heb ik de Revell Camaro ZL-1 2013 Geschenkset 1:25 gekregen. Dit is een set inclusief een aantal kleuren verf, lijm en pense(e)len, klaar om te bouwen. Mijn vragen zal ik stellen in het forum.

_________________
De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 jun, 2017 11:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Graag gedaan man, hoe lang God je nog onder ons wil houden kan ik niet zeggen maar we zullen je met veel plezier helpen de tijd die je nog rest aangenaam door te brengen... op deze rubriek kan je je topic starten: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=31
Schroom niet om vragen te stellen, mensen genoeg hier die je zullen helpen om alsnog een mooi model neer te zetten. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 jun, 2017 10:41 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Welkom bij Modelbrouwers, Longmen. Pak de problemen aan zoals ze op je afkomen en maak er iets van, je hebt een goeie remedie gekregen. Ik zag dat je al wat advies ingewonnen hebt. Bekijk ook meteen onze bouwverslagen, daar komt verhelderend beeldmateriaal in.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement