Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 22:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Even een snelle hallo
BerichtGeplaatst: di 27 dec, 2016 17:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 dec, 2016 17:01 pm
Berichten: 5
Hoi Allemaal,

Na 17 jaar met Cinema4D (3D software) te hebben gewerkt, wil ik mijn creative mind gaan stoppen in het maken van Diorama's. Ik ben erg van de Fantasie wereld. Dus het zal iets in die richting worden.
Ik heb nog niets aan gereedschap of materialen en kennis al helemaal niet. Ik start dus echt van nul af aan. :D

Ik ben inmiddels 49 jaar. Ben van origineel beroep een pattisier maar werk alweer jaren in de IT.
Heb zoals gezegd veel gedaan met C4D en daarmee ook jaren en jaren "het" Nederlands C4D forum geleidt.
Verder bak ik nog teveel en te vaak. Dus mijn fam hoeft nooit naar de bakker. :D
Hieronder een voorbeelde van een C4D fantasie scene en een voorbeeldje van wat ik zoal bak.
Afbeelding

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/12657294_1028101317262228_2230843094037928830_o.jpg?oh=4a477a141033f348177ba9d554b9996f&oe=58E59071

_________________
--- Later is allang begonnen ---


Laatst bijgewerkt door StevenVD op do 29 dec, 2016 1:30 am, in totaal 1 keer bewerkt.
te grote afbeelding naar link omgezet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2016 1:34 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Welkom bij Modelbrouwers, Olijke Poffer. Met zo'n naam zal je snel vrienden maken. Ik heb wel je baksels via een omweg geplaatst want ze pasten zo niet in ons paginaformaat voor wie geen cinemascherm heeft; ik wil wel iedereen aanraden een kijk je te nemen. Zelf ontwerp ik in Inventor en Creo en het kan soms ook voor de hobby van pas komen. Als je dit voorbeeld naar plastic om kan zetten ben je goed bezig.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2016 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 dec, 2016 17:01 pm
Berichten: 5
Dank je, inderdaad het formaat was wat te groot zag ik later. Bedankt voor het aanpassen. :D

Helaas bezit ik geen Cinema4D meer. Ik kreeg jaarlijks een licentie van de makers (Maxon) vanwege mijn bijdrage aan de community. Daar ben ik een aantal jaar geleden mee gestopt en verloor dus mijn licentie.
Maar ik ga nu proberen in real life mijn creative mind de vrije hand te geven. Is weer eens wat anders dan digitaal. :D

_________________
--- Later is allang begonnen ---


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2016 11:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 jan, 2015 11:49 am
Berichten: 17
Woonplaats: Zeebrugge (B)
welkom

Eric

_________________
en de boer ploegde voort

afgewerkt : Nordkap 476 (Billing Boats 1:50), Marina II (Artesania Latina 1:50), Calypso (Billing Boats 1:45)
op de werf : Titanic 1:200 (Mantua)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 jan, 2017 19:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 dec, 2016 17:01 pm
Berichten: 5
Thanks.. :D

_________________
--- Later is allang begonnen ---


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2017 20:34 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
WELKOM
ik ben blij dat het tweede plaatje niet geplaatst is, heb even gekeken en heb gelijk alweer honger.

Jouw digitaltekenwerk ziet er ook heel goed uit en geloof me, als je dit kunt dan maak je zeker vrienden hier. Ikzelf probeer zo af en toe wat te doen in SolidWorks, maar ik moet mij dat zelf aanleren op een 17 inch laptop met weinig werkgeheugen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 jan, 2017 22:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 dec, 2016 17:01 pm
Berichten: 5
Haha dank je.. solidworks heb ik ook een tijdje mee gewerkt. Maar persoonlijk vind ik Moi3D fijner werken.

Mocht je interesse hebben hier onder een link naar de door mij en een maat opgezette website/forum betreft Cinema4D. Heb al een paar jaar geleden de vaandel overgedragen maar er staat nog wel wat werk van mij in de galerij daar..

http://www.c4dlounge.eu/forum/album.php?albumid=1

_________________
--- Later is allang begonnen ---


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement