Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 7:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 23 nov, 2016 21:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Hallo mede-hobbyisten,

Mijn naam is Rick, 18 jaar en studerend aan het HBO.
Ik ben hier terecht gekomen nadat ik een aantal tips en referenties zocht over een model waar ik binnenkort aan wil beginnen.
Mocht u zich afvragen welk model dat is, het is de 1:700 Haruna van Hasegawa.

Ik zit nu ongeveer 3 jaar in de hobby nadat ik op mijn verjaardag een eerste kit had gekregen. na veel dubben koos ik ervoor om
het model te gaan bouwen (1:72 spitfire van Italeri home play). ik vond dit zo leuk dat ik graag meer kits wilde. Omdat mijn interesse
al van kleins af aan bij de tweede wereldoorlog ligt wist ik al veel van het type vliegtuigen en tanks. Nadat mijn kit klaar was ben ik
gelijk gaan zoeken naar een nieuwe kit (toen nog op middelbare school, dus veel tijd). Ik ben begonnen aan verschillende vliegtuigen
(voornamelijk duits) en militaire diorama's. Sinds het laatste jaar heb ik de 1:700 schepen ontdekt en wilde er graag aan beginnen.
Helaas was het toen tijd om naar het HBO te gaan (drastische tijdsvermindering) en had ik er niet veel tijd meer voor. Echter ben ik
altijd stapje voor stapje doorgagaan met bouwen en het eerste scheepsmodel dat ik kocht was de 1:600 Bismarck van Airfix.

Nu ben ik ook het laatste jaar in het "Pacific theater" terechtgekomen (mede door een anime die ik van een vriend MOEST kijken). Hier
heb ik mijn interesses gestoken ik de Japanse marine. De schepen vind ik er geweldig uitzien, en nu ben ik op het punt dat ik een aantal
Japanse schepen aangeschaft heb (zoals de Haruna die hierboven al genoemd is) en daaraan wil gaan beginnen (als de studie dat toelaat).

Nu ik dit verhaal verteld heb en u misschien niet alles wil lezen, hier een samenvatting. Naam: Rick, leeftijd: 18, 3 jaar in de hobby.
1:72 vliegtuigen & militair (ww2) en 1:700 schepen (ww2).

ik hoop dat ik hier nog veel leuke verhalen kan lezen en tips weet te vinden!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov, 2016 21:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Hoi Rick van harte welkom hier op ons fantastisch knappe forum spijtig liggen onze specialiteiten nogal ver uit elkaar
Speelt geen rol ieder is hier welkom
grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov, 2016 22:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Welkom Rick.

Ook mijn interesses liggen ergens anders, maar ben altijd benieuwd naar andermans brouwsels!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2016 20:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
bedankt voor het warme welkom!
Waar liggen jullie interesses als ik dat mag vragen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2016 23:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Er zijn er wel met dezelfde interesses hoor. Nu heb ik wel nog geen Japanse schepen gebouwd, maar toch al eens 1/700 diorama's geknutseld:

https://modelbrouwers.nl/builds/build/stevenvd-1-700-operatie-torch-1700-rodney-duke-of/
https://modelbrouwers.nl/builds/build/stevenvd-1-700-trumpeter-1700-cvn-71-theodore-roos/
https://modelbrouwers.nl/builds/build/stevenvd-1-720-1720-revell-ark-royal-ww2-klaar/

en momenteel bezig aan deze, al ligt het al een possje aan de ankerketting: https://modelbrouwers.nl/builds/build/stevenvd-1-700-1700-tamiya-yorktown-en-uss-hammann/

Dus als je je werkzaamheden in een bouwverslag wil gieten, dan zien we dat graag komen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement