Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 10:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 nov, 2016 10:08 am
Berichten: 13
Woonplaats: 's-Heerenberg
Hallo allemaal,

Mijn naam is Martijn, 24 jaartjes jong en woon in 's-Heerenberg in de Achterhoek. Heb modelbouw altijd interresant gevonden, op jongere leeftijd enkele modellen gemaakt (Mercedes-Benz 1628s revell, Citroën 2cv tamiya, begonnen aan een Volvo FH16 revell waarvan ik helaas de beschrijving kwijt ben om hem af te maken, enkele huisjes). Dit was puur het in elkaar plakken, niet netjes verven etc. omdat ik daar het geduld niet voor had. Geen geduld was ook de grootste reden dat ik er nooit mee verder ben gegaan.

Nou begon het weer aardig te kriebelen om er wat mee te gaan doen, en ik had nog een doos van een VW Golf 1 GTI van revell en wat huisjes van faller liggen. Paar weken geleden begonnen met de huisjes, om het plakken weer wat onder de knie te krijgen. Gister begonnen met de golf. Heb de smaak aardig te pakken dus besloten om me hier aan te melden, om m'n bouw processen te laten zien en vooral om tips te krijgen en natuurlijk jullie bouw processen te volgen!

Een fototje van hoe ver ik nu ben:
Afbeelding

Hoop veel te leren hier en veel leuke dingen te zien!

_________________
Beginner in de modelbouw wereld. Kritiek zie ik als tips/verbeterpunten en is zeer zeker welkom!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 10:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Beste Martijn het is vrij eenvoudig stuur een mail naar Revell met de nummer van de kit en je zal in PDF vorm een copy krijgen van het bouwplan Revell is daar zeer meegaande in
Nu iets anders beste Martijn ik heet u van harte welkom op dit forum ik ben zeer blij er weer een autobouwer bij te hebben , nu aan raad en info zal je hier best op uw plaats zijn , het zijn hier toffe gasten en helpen staat hier hoog in het vaandel , nu kan en zal je kritiek krijgen maar deze is bedoelt om je te helpen m.a.w. om je beter te maken bezie de opmerkingen dus niet als afbrekend maar eerder opbouwend
Nu beste man ik wens je hier heel veel plezier en dat je nog veel goed en mooie kitjes mag en kan bouwen , nog even dit ikzelf ben heel mijn leven autotechnieker geweest nu op pensioen dus als je een vraagje hebt stel ze gerust op en hier zitten ook nog wel een paar knappe koppen tussen die technisch een hoog niveau hebben
Martijn verder nog een prettige dag en we zien of horen ons nog wel he
grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 10:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Als eerste ga ik u even iets vertellen dus niet afbrekend hoor , ten eerste een raad die ook altijd kreeg gebruik op kleinere schalen nooit zwart gebruik liever donker grijs het zal veel mooier uitkomen geloof me , ten tweede de buis van de motor naar de zijkant is in zwarte kunststof ( schaal 1/1 ) een soort hard rubber en nooit zilver
Verder ziet het er zeer verzorgd uit doe zo verder top hoor
Martijn ik geef dit maar als tip hoor verder niks achter zoeken hoor
grt
Marc

photo 319643

photo 321080

dit zijn beelden van mijn Golfje het is 1 van de betere kits om te bouwen echt een pracht van een kit goed passend veel details heb er veel plezier aan beleeft is ook een nieuwe kit van Revell


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 10:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 nov, 2016 10:08 am
Berichten: 13
Woonplaats: 's-Heerenberg
Coachke, ik heb al een mailtje naar Revell gestuurd. Online veel PDFjes gevonden van modellen, maar net niet die ik zoek. Dus wacht nog op antwoord van de mail.
Bedankt voor de tips, kritiek is zeker welkom, daar leer je alleen maar van denk ik! Voor nu heb ik eigenlijk gewoon de kleuren aangehouden die in de beschrijving staan, vandaar dat die buis zilver is geworden.

Geweldige details op je golfje! Heb al door dat ik daar meer aandacht aan moet besteden om het wat extra realisme te geven!

Nogmaals, Kritiek zie ik als tips/verbeterpunten, dus zeer welkom!

_________________
Beginner in de modelbouw wereld. Kritiek zie ik als tips/verbeterpunten en is zeer zeker welkom!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 15:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Welkom Martijn,

Leuk begin aan je Golf, waarom de Golf? heb je deze in een 1/1 schaal of misschien gehad?

Succes met de Golf!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 15:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Martijn wil je aub een topic aanmaken en bij auto's zetten anders gaat het mislopen hoor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 21:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 nov, 2016 10:08 am
Berichten: 13
Woonplaats: 's-Heerenberg
Dankjewel Rob! De golf is eigenlijk meer een toevallige keuze, was toen in een hobbywinkel en zag de doos liggen en dacht "hee, dat is leuk om eens te maken".

Coachke, ga ik zo doen! Was al mijn plan maar wou iets meer fotos hebben :)

_________________
Beginner in de modelbouw wereld. Kritiek zie ik als tips/verbeterpunten en is zeer zeker welkom!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 22:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 nov, 2016 10:08 am
Berichten: 13
Woonplaats: 's-Heerenberg
Nog even mijn modellen van een aantal jaar geleden laten zien.

De mercedes truck:
Afbeelding

En de 2cv:
Afbeelding

Zoals te zien zijn dit niet de mooiste projecten. Deze zijn uitgepakt met het doel om het zo snel mogelijk klaar te hebben. Ook zie je dat er geen decals op zitten, omdat ik niet wist hoe dit moest en er geen geduld voor had.
Dit is een aantal jaar geleden, en heb nu wel geleerd om mn tijd te nemen voor dit soort dingen, het hoeft niet per direct af en het is prima het een tijdje te laten liggen!

_________________
Beginner in de modelbouw wereld. Kritiek zie ik als tips/verbeterpunten en is zeer zeker welkom!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 23:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Martijn ik ga eerk-lijk zijn , ze zijn prachtig gebouwd zonder meer , maar gewoon zonder toevoeging maar wel goed vind ik
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement