Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 5:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 okt, 2016 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 okt, 2016 19:32 pm
Berichten: 7
Hallo allemaal,

Sorry voor het lange stukje tekst ;)
Na, als gast, al heel wat topics gelezen te hebben (met name de J-063 in shelter topic) heb ik me gisteren aangemeld als lid op het forum.
René, 45 jaar, woonachtig in Amsterdam en het kriebelt alweer een tijdje om opnieuw te beginnen met de modelbouw.
In mijn jeugd plakte ik enorm veel straaljagers in elkaar, voornamelijk Revell, Italeri en later Hasegawa. Na mijn 18e kocht ik nog wel dozen maar bouwde ze niet meer regelmatig. Die stapel dozen bleef groeien, rond mijn 25e heb ik op een rommelmarkt zo'n 80 van de 100 verkocht "want ik ga toch nooit meer bouwen"... Mijn laatste Hasegawa 1/72 F-16A uit 1991 staat hier nog altijd (zonder voorwieltje...) op de plank ;)

Toen ik in 2011 na 2 jaar klussen mijn 1 op 1 Chevrolet Caprice uit 1992 in Dallas Police kleuren liet beplakken leek het mij ook wel leuk daar een model van te hebben! De 1/18 UT Caprices laten een model uit 93/94 zien dus ik moest verder zoeken. Op ebay kwam ik toen de 1/24 Revell dozen tegen van de '92 Caprice, waarvan ik toen in één keer een hele stapel heb gekocht, kon er ook niks aan doen...
Afbeelding

toen wat andere Revell copcar doosjes, een towtruck met een boxy-ambu resin conversie, nog een ambu van de Canonball Run, toen een 1/24 American LaFrance brandweerauto waar ik ook een Dallas DF van wil maken, en natuurlijk de General Lee, de copcar van Rosco P. Coltrane!....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik kon er niet onderuit, het modelvirus was weer terug, het kopen was weer begonnen en na nog een stapel straaljager bouwdozen vanaf Marktplaats wist ik het zeker ;)
De gangkast boven met de oude dozen die meeverhuisd zijn door de jaren heen, en het krat met de grote hoeveelheid decals en potjes verf (waarschijnlijk niet meer te gebruiken na zoveel jaar) zijn aangevuld met de nieuwe doosjes jets.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eerst maar weer eens goed voorbereiden, lijm, verf, kwasten, technieken, en daarvoor is dit forum geweldig! Ik vind hier enorm veel informatie, tips en tricks die ik vroeger nog niet gebruikte!
Zodra mijn 1 op 1 Caprice in de winterstalling staat is er tijd voor plakken, en dan beginnen we maar eens met deze ;)
Afbeelding

Veel bouwplezier!

_________________
www.copcar.nl www.lightbarmuseum.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 okt, 2016 9:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
je verfjes van humbrol of revell blijven nog wel goed hoor , ikzelf heb dezelfde weg als jij gelopen gestopt een deel modelbouw gewoon weggegooid ( nu spijt van ) een deel verkocht en nu terug bezig ik heb potjes staan die gemakkelijk 30 jaar oud zijn maar het probleem is deze tijden word dat niet veel meer gebruikt er zijn zoveel andere alternatieven zoals verf op basis van water ( acryl ) en is zeer goed ruikt bijna niet en je kan het met leidingwater verdunnen en uw penselen mooi ook met water uitspoelen ( zal je trouwens al wel weten zeker ) en beste Rene van harte welkom op dit prachtige forum mijn specialiteit zijn ook auto's bijna alleen VW maar de laatste tijd kruipt er toch weer van alles tussen van Hot-rod tot Jaguar als het maar mooie modellen zijn
Welkom
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 okt, 2016 15:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Welkom Rene,

Jij zal je niet snel vervelen deze winter, ben benieuwd naar je verslagen, zitten leuke kitjes bij!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 okt, 2016 18:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 okt, 2016 19:32 pm
Berichten: 7
Dank jullie wel allebei!
Technieken als preshading of weathering heb ik in mijn jonge jaren nooit gebruikt. Altijd met een kwastje gewerkt ook, airbrushen was toen ver van mijn bed.
Ik ben nu op zoek naar een leuk en betaalbaar airbrush setje, ik heb een lijstje met gereedschapjes om te kopen (klemmetjes, knijpers, elastiekjes, the works) en dan me nog eens verdiepen in welke verfsoorten je tegenwoordig inderdaad allemaal hebt. Wel zo handig voordat ik het airbrushen eens ga proberen op een hele oude kit ;)

Eerst deze schaal 1/1 Caprice winterklaar maken en in de stalling zetten, dan heb ik zin aan de winter! :D Genoeg ideetjes voor een diorama met de 1/24 versie hiervan!
Afbeelding

_________________
www.copcar.nl www.lightbarmuseum.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 okt, 2016 18:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 okt, 2016 19:32 pm
Berichten: 7
Duurt nog wel even voor ik me aan dit plak-festijn ga wagen, maar dan heb ik ze maar alvast in huis! De oranje verf had Syhart niet meer, maar na wat zoeken nog gevonden bij Mr. Paint in Tsjechie

Afbeelding

_________________
www.copcar.nl www.lightbarmuseum.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement