Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 10:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 jun, 2016 21:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 16 mei, 2016 12:32 pm
Berichten: 112
Woonplaats: Barendrecht
Hallo medebrouwers.

Hier een (lange) introductie van Han, 55jr. (bouwjaar 1961)
Ooit begonnen op 7-8 jarige leeftijd met het "plakken" van Airfix "zakjes" en aanverwanten en het verzamelen van soldaatjes, ik kwam toen vaak in Engeland en daar was toen een geweldig aanbod wat je hier in NL niet tegenkwam.
Vanaf een jaar of 12 wat serieuzer bezig en ook "verven" van de modellen.
Toen ik op 17jr was ging ik werken wat meer geld/ruimte leverde en een Revell airbrush op bussen lucht geprobeerd en tot ca 18jr volgehouden, maar werkte niet echt door regelmatig falen van het materiaal, dus toch maar veel kwasten.
Ik bezocht vanaf mijn 14e heel veel luchtvaartshows, voornamelijk in UK en heb bijna echt alles zien vliegen of static gezien.
Vanaf 18-19jr een serieus leven begonnen met militaire dienst bij de luchtmacht (1980-1981) op o.a. Soesterberg dus de CR Eagles/Wolfhounds echt zien vliegen, regelmatig de F-27, Alouette III en de BO-105 en vele bezoekers, van alles, verzin maar, ja ook de PH-PBX regelmatig.
Daarnaast in de volgende jaren een gezin met tot in totaal 3 kinderen gesticht waarbij de hobby tot een aantal incidentele gevallen beperkt bleef.
Daarna een heleboel meegemaakt waarvan ik jullie de details bespaar.
Een jaar of 8 geleden kocht ik tijdens vakantie in Italië een Maisto metalen 1/18 model van de F1 Safetycar, wat later thuis dacht ik daar moet echte verlichting in kunnen.
Electronica en microcontrollers is ook een grote hobby van me.
Tijden over gedacht maar nooit iets van gemaakt tot ik eenzelfde op jouwbuis (youtube) tegenkwam met precies wat ik in gedachten had.
Daarvoor zou ik e.e.a. moeten dremelen etc. en toen dacht ik dan moet ik ook weer spuiten daarna.
Inmiddels zo'n 6jr solo en de kinderen allen volwassen en zelfstandig/huis uit, een beter budget en dus een compressor en luchtkwast aangeschaft, daarnaast wat op internet aan het kijken geweest hoe de modelbouw er tegenwoordig voorstond.
Wow, leuke modellen, PE dat kende ik nog niet laat staan resin.
En op Marktplaats zoveel leuke modellen tegen leuke prijzen, die ik ooit wilde maken.
Ik ben nu bijna niet meer te stoppen.
Ben nu ongeveer weer een halfjaartje bezig met de hobby en bij een aankoop bij medeBrouwer Middel67 nogmaals gewezen op dit forum(had al eens rondgesnuffeld).
Een account aangemaakt en al hier en daar gereageerd, restte mij nog deze (lange) introductie.
Maar dan weet je ook echt wie of wat je tegenkomt. :wink:

Inmiddels een Stash van een stuk of 50 todo. Zie http://www.scalemates.com onder mijn pseudo de lijst incl AM.
Kan ik de 1e jaren na mijn pensioen nog wel even voort denk ik?
Tot zover een veel te lang verhaal.

Vergat natuurlijk te melden dat ik voornamelijk geïnteresseerd ben in militaire luchtvaart maar daarnaast ook F1.
Daarnaast afgelopen zaterdag in de shop bij Hanjo geweest, geweldige ontvangst met koffie en de spullen die ik wilde en natuurlijk weer meer gekocht tegen een goede prijs.
Dus even aangepast.

Groet Han

_________________
De keuze van de lijm bepaalt soms hoelang je jouw model vasthoud...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 jun, 2016 9:23 am 
Online
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
welkom hier, en leuke kits in je stash. Benieuwd naar je verslagen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 jun, 2016 10:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Mooi verhaal :) welkom en over je stash; daar kun je de eerste pensionado jaren wel mee vooruit ;)

Succes, en laat ons genieten van je b(r)ouwsels!

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement