Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 10:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voorstelrondje
BerichtGeplaatst: di 22 maart, 2016 14:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 22 maart, 2016 14:35 pm
Berichten: 1
Goedemiddag,

Per vandaag heb ik mij aangemeld op dit forum als nieuwe "klant".
Ik zal mij even kort voorstellen:
Mijn naam is Erwin Broek, ben 51 jaar en BHV-er (Bewust Happy Vrijgezel).

Ik heb sinds kort aan de lange rij hobbys er maar weer eens 1-tje toegevoegd te weten houten scheepsmodellen bouwen.
Jaren terug heb ik mij er al eens aan gewaagd maar ben toen best wel "onbezonnen" te werk gegaan; uiteindelijk leek het op een boot zoals op de doos stond afgebeeld maar er waren behoorlijke verschillen waarneembaar.............
Met de jaren kwam meer wijsheid en rust (meer van het eerste dan van het laatste overigens) en ik wil mij nu eerst vooral wat meer gaan bekwamen in de technieken die houtbouw vragen.

Op dit moment heb ik een startersmodel (Artesania Bounty's Jolly Boat) op de "helling" liggen die ik toch weer wat te snel aan het bouwen ben.
De foutjes die er nu inzitten vallen voor de helft zo meteen weg en de andere helft betreft een spant wat iets te hoog staat ten opzichte van de andere; moet met wat uitvulwerk aan de buitenzijde op te lossen zijn.

In de afgelopen weken heb ik al enige keren bouwverslagen gelezen om wat algemene kennis op te doen en om eens te zien welke fouten er zoal gemaakt worden (om van te leren).

Ik zal de binnenkort een bouwverslag openen van de Jolly Boat; niet om te pronken maar met de bedoeling om via jullie reacties/adviezen mooier te gaan bouwen.
Het is niet mijn streven om historisch authentiek te zijn in elk detail maar wil wel kijken of ik een fatsoenlijke vaardigheid kan opdoen om mooie bootjes te bouwen.

Dat zal in eerste instantie vooral meer geduld vergen dan ik nu heb, maar aangevuld met nuttige en handige tips verwacht ik veel plezier aan de nieuwe hobby te gaan beleven. (en dat weer te kunnen delen via bouwverslagen op het forum).

Tot wederhoren,

Erwin Broek (nog geen groot) licht-matroos


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement