Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 23:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2016 19:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 21 jan, 2016 18:29 pm
Berichten: 10
...mijzelf! :D

Ik kijk al een tijdje af en toe op dit forum, en aangezien er hier een gezellige sfeer lijkt te heersen heb ik maar even een account aangemaakt. Ik ben 29, kom uit Breda en ben sinds mijn 12e met flinke tussenpozen bezig met modelbouw (een hobby die ik van mijn vader heb geërfd).

Mijn favoriete schalen zijn 1/6 en 1/35, met af en toe uitstapjes naar andere schalen als 1/72. Het mooie aan 1/6 is het werken met verschillende materialen als stoffen, hout en leer, en niet alleen plastic en resin zoals bij andere schalen. Qua onderwerpen ben ik vooral geïnteresseerd in WO2 Duits (met nadruk op Heer en Fallschirmjäger, in ieder geval geen Waffen SS!), de Spaanse Burgeroorlog (met name de Republikeinse zijde), Finland en Nederland/Nederlands Indië.

Ik heb een nogal chaotische stijl van bouwen en heb daarom altijd wel een aantal projecten naast elkaar lopen, zodat ik als ik ergens tijdelijk ben vastgelopen snel kan schakelen. Om een idee te geven, enkele dingen waar ik op het moment aan werk zijn;

1/6;

Internationaal Brigadist 'Abraham Lincoln Brigade', 1937
Finse wielrijder van Kev Os 4, 1942
Infanterist 423. Bataljon, Java 1948
Luftwaffe Pelzstiefel pilotenlaarzen

1/35;

Stug III G, Italië 1943
Kettenkrad, Kreta 1941
Panther(bo), Berlijn 1945
'What-if' verkenningsvoertuig op basis van de 'Wespe', naar de specificaties voor de 'Kätchen'.

In de planning staan o.a. 1/6 Gezaghebber bij de Gouvernementsmarine, een 1/6 Schwimmwagen, 1/6 KNIL soldaat rond 1890, 1/35 BT-5 model 33 en een 1/72 Type VII U-boat.

Tot slot enkele fotos van recent werk van me (van voor mijn camera het begaf ;) )

Afbeelding
1/35 sd.kfz. 251/8

Afbeelding
Afbeelding
1/6 Obergefreiter Oost-front 1944

Afbeelding
1/6 conversie van een Lewis gun naar het Nederlandse M.20 model

Dit was mijn spreekbeurt. Heeft er nog iemand vragen? :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2016 20:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Hoi hoi! Welkom op 't forum!
Ik heb een vraagje :) Ik weet niet of je tijd/zin/interesse hebt om bouwavonden te bezoeken, of dat je er uberhaupt vanaf wist dat die bestonden in de regio, maar er zit een actieve bouwgroep in Breda (zelf nog nooit geweest), en een in Goirle. Volgens mij zal hier op t forum dr ook wel ergens een topic van zijn, maar ik link even naar de TWENOT site;
Bouwgroep breda
Bouwgroep Goirle
Goirle is wel aan te raden trouwens :brouw: :brouw: :brouw: :lol:

greetz, nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2016 22:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Welkom VetoWeto,

Ja, ik heb een vraag, waar zijn de tracks gebleven van de 1/35 sd.kfz. 251/8 ???

Dat chaotische herken ik wel, probeer nu wat gestructurerder te werken, zijn wel mooie werkjes die je laat zien!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jan, 2016 1:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 21 jan, 2016 18:29 pm
Berichten: 10
Bedankt voor de reacties! :)

militairtje; Ik heb inderdaad wel eens van de bouwavond Breda gehoord, maar ben er nooit geweest. Lijkt me leuk om een keer te gaan kijken hoe dat er daar aan toe gaat (mits de agenda het toelaat natuurlijk).

rob; Inmiddels zitten de tracks op de 251, net na deze foto is mijn camera overleden. En aangezien de camera op mijn telefoon fotos maakt van niveau 'Aardappel' heb ik geen fotos mét tracks. De 251 staat op het moment in de garage te wachten op andere medespelers voor een klein diorama van een Truppenverbandplatz dat ik in gedachten heb.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement