Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 16:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: nieuw in modelbow
BerichtGeplaatst: do 29 okt, 2015 16:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 okt, 2015 15:25 pm
Berichten: 5
Hallo allemaal,

Ik ben Edwin, 38 jaar, vader van 3 kids en bij zoeken naar een nieuwe bezigheid ben ik in aanraking gekomen met militaire modelbouw.

Op de langere termijn wil ik graag militair diorama gaan maken (praten over jaren) en heb mijn eerste modelbouw tank gekocht. Mijn eerste aanschaf is de 1:35 Tamiya German Panther D, welke een van mijn favoriete tanks is om te spelen in het spel War Thunder.

Nu ook gelijk een vraag, ik zit te denken een soort diorama te bouwen waarbij ook een vliegveldje/vliegtuig bij betrokken is, maar er zijn nagenoeg geen 1:35 vliegtuigen te vinden. Is de 1:32 een goede match hiervoor?

Groet,
Edwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: nieuw in modelbow
BerichtGeplaatst: do 29 okt, 2015 23:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Hoi Edwin, het klopt dat er geen 1/35 vliegtuigen zijn - dat is met uitzondering van het merk Bronco dat US Piper verkenningsvliegtuigen maakt. Er is geloof ik ook een V1 en sinds kort een heuze Engelse Airborne Glider. Er zijn diorama's te vinden waarin 1/32 vliegtuigen verwerkt zijn dus het is een optie. Succes met je idee.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: nieuw in modelbow
BerichtGeplaatst: zo 01 nov, 2015 16:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Welkom bij Modelbrouwers, Edwin. Je hebt een ambitieus project aangepakt. Heb je al ervaring met bijvoorbeeld niet-militaire modelbouw of begin je "from scratch"? In het tweede geval kan je je best concentreren op de basis van het maken van een model voordat je dat integreert in een diorama. Dan komen er namelijk nog een paar voorbereideinde stappen bij, zoals het aanpassen van de ophanging van je tank en het kiezen van verweringsproducten die aangepast zijn aan je ondergerond. Schaal 1/35 is wat lastig combineren en eigenlijk ook wat te groot om een handelbaar diorama te maken, je moet het vliegtuig al gaan verzagen om het niet een stuk uit het dio te laten uitsteken. 1/48 is dan een beter idee omdat op deze schaal in beide klassen modellen en figuren genoeg te vinden zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: nieuw in modelbow
BerichtGeplaatst: zo 01 nov, 2015 19:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Welkom Edwin,

Als je net zo veel opsteekt als ik in die korte tijd, dan komt het best wel goed. Schroom niet om te vragen, er is hier altijd wel iemand die het verlossende antwoord heeft!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: nieuw in modelbow
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2015 15:39 pm 
Online
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Hoi Edwin van harte welkom hier op het forum waar de creme van de modelbouwers bij een zit gepakt echt vooruit komen doe je hier zonder problemen
Grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: nieuw in modelbow
BerichtGeplaatst: ma 09 nov, 2015 17:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 okt, 2015 15:25 pm
Berichten: 5
Dank allemaal :)

Ik focus mij op dit moment op de Panther D om te leren deze gewoon te schilderen alsof hij nieuw uit de fabriek rolt :) Op deze manier kan ik rustig bekijken hoe het werkt met primers/verf/camouflage etc. en de technieken onder de knie te krijgen. Ik probeer zoveel mogelijk zelf uit te vinden want er is zoveel info op internet dat je de bomen door het bos niet meer ziet :)

Ik beschouw het als een meerjarenplan en gezien de drukte met een kleine van 3 en een tweeling die zich elk moment aandient wordt het druk zat en wordt het schilderen van deze tank een langdurig escape van de drukte projectje :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement