Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: El DaxKEN
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2004 10:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 sep, 2004 10:25 am
Berichten: 24
Woonplaats: België (Kortrijk)
Hoi, ik ben 20 jaar en woon in België. Na wat rondzoeken op het net over modelbouw, kwam ik op deze site terecht. En het eerste wat met zo opviel, was die prachtige Ford Streetrod. Dit is echt de mooiste modelwagen die ik in mijn zoektocht ben tegengekomen.

Zo'n 10 jaar geleden heb ik zelf 2 modelbouwkits gekocht. De ene was een dodge viper RT/10 en de andere een F16. Maar na het samenstellen van de viper stuitte ik op een grote ontgoocheling, het verven van de wagen ging namelijk totaal niet. Doordat het met een borstel was, waren het allemaal strepen in de lak. Toen had ik ook nog geen internet en kon ik dus niet zoeken naar oplossingen. Mijn 2de model, de F16, is dan maar ongeverfd gebleven en staat nu nog altijd in zijn plastiekkleurtje.

Nu zag ik hier de handige tips over airbrushen en vond ik onmiddellijk de passie voor het modelbouwen terug. Maar natuurlijk heb ik ook een paar vraagjes. In de modelbouwwinkel zag ik een goedkoop airbrushsetje van Revell, die airbrush was aangedreven door drijfgas ipv compressor. Nu is mijn vraag, spuit zo'n airbrush ook goed of heeft er niemand ervaring met zo'n spuit. Ik vind het namelijk niet zo ideaal om meer dan €100 te betalen voor een airbrushpistool en dan te merken dat ik het toch niet kan.

Ook zou ik de nieuwe modelbouwkit kopen op schaal 1/24, aangezien die ook merkelijk goedkoper zijn dan de grotere modellen.

Ik hoop dus net als jullie ook na verloop van tijd, zelf wat veranderingen te kunnen aanbrengen aan mijn modellen. misschien wel een bodykitje maken of iets in die aard.

Groetjes van een modelbRouwer in spe :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2004 10:52 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
El DaxKEN, allereerst heten we je van harte welkom op het Forum der Fora :D

Wij willen natuurlijk allemaal jouw passie voor modelbouw laten opbloeien dus die vragen van jouw zullen we zeker onderhanden nemen. Echter is het beter de antwoorden op je vragen in de juiste topics te plaatsen, zodat ook andere ze snel kunnen terug vinden.
Geef me even de tijd en ik zal je in "Verven, spuiten en polijsten" de antwoorden geven.

Veel bouwplezier.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2004 10:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 sep, 2004 10:25 am
Berichten: 24
Woonplaats: België (Kortrijk)
thx, ik stelde ze hier om niet teveel topics te hoeven aanmaken. op bepaalde fora waar ik regelmatig ga, zitten er veel mensen die je al zouden beledigen omdat je 4 verschillende topics opent.

maar ik merk hier duidelijk dat de sfeer veel relaxter is, waarschijnlijk ook wel deels te wijten aan een kleinere groep mensen die dit forum gebruiken. ondanks kleinere groep gebruikers, is het hier erg overzichtelijk. heb mij zelf al reeds waterschuurpapier aangeschaft om dan de lak te polijsten :lol: .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2004 11:02 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Hoi El DaxKEN!!!

Allereerst hartelijk welkom op dit nieuwe modelbouwforum! Ik ben altijd erg verheugd als er een nieuw lid bijkomt!

Zo'n Revell spuit setje met drijfgas werkt prima, daar doe ik tot nu toe ook alles mee (incl. de '32 Ford!). Het is perfect om oppervlakken / body's mee te spuiten en om uberhaupt het spuiten onder de knie te krijgen. Meer daarover in 'Verven, spuiten en polijsten'.

Zo'n dure spuit met compressor staat wel op mijn verlanglijstje, omdat daar veel meer mogelijkheden mee zijn maar zijn zoals je zegt nogal prijzig.

Ik hoop dat je veel plezier hebt met je nieuwe project en dat je regelmatig komt buurten op dit forum!

Groetjes van Hanjo.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement