Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 16:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2005 15:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 17:27 pm
Berichten: 364
Woonplaats: Veenendaal
Het lijkt erop dat het erg gewaardeerd wordt, als je je hier even voorstelt, dus laat ik dat dan ook maar even doen :)

Ik ben Evert, woon op het moment in Ede, maar verhuis over een paar maanden een kilometer of 10 naar het westen.
@Gewo: je mag 1x raden waar ik dus ga wonen :lol:

Mijn eerste plastic bouwpakket heb ik gemaakt, toen ik nog aardig jong was. Ik denk dat ik toen een jaar of 10 was. Ik kwam toen niet verder dan het model in elkaar plakken met een of andere ongeschikte hobbylijm.
Ik moest dus steeds erg lang wachten, voordat iets opgedroogd was en dan zaten veel onderdelen nog steeds niet erg stevig vast.
Verder ging nog wel eens wat kapot door afstoffen of door een broertje die het model eens liet vliegen. Was trouwens niet met opzet.
Uiteindelijk zijn alle modellen uit de beginjaren in de prullenbak terecht gekomen.
Hierdoor werd de motivatie uiteraard niet echt groter en heb ik heel wat jaartjes nagenoeg geen tijd meer aan deze hobby besteed, maar sinds ik een jaar of wat geleden, ontdekte dat er ook speciale lijm beschikbaar was, is mijn interesse weer gegroeid. Tja, een goede leermeester heb ik nooit gehad en van internet had ik toen al helemaal nog nooit van gehoord.

Probleem waar ik overigens nog steeds mee zit, is dat ik nog braaf thuis woon en dat ik bijna geen ruimte heb om mijn gebouwde modellen ergens veilig neer te zetten. Gelukkig komt ook hierin binnenkort verandering, dus de vooruitzichten zijn goed. :)

En nu ga ik iets vertellen, wat ik eigenlijk niet durf te zeggen en waar ik me ook heel erg diep voor schaam: ik heb tot nu toe nog nooit een model geverfd. :oops: :oops:
Ik zal verder geen pogingen doen om een (goede) smoes hiervoor te verzinnen, maar ik ben wel van plan om voortaan alles te gaan verven.

Ondertussen heb ik nog 19 dozen in voorraad waar ik nog aan moet beginnen en op het moment ligt de Bismarck (schaal 1:700) in het dok. Voordat jullie trouwens denken dat ik alleen maar schepen heb, vertel ik er ook gelijk maar even bij, dat dit mijn eerste en enige schip is. Ik heb nog wel meer schepen op mijn verlanglijst staan, maar ik wil graag alle schepen in dezelfde schaal hebben, maar ik heb ondertussen ontdekt dat het nogal lastig is als je bijvoorbeeld een MTB (motertopedoboot) in dezelfde schaal wilt bouwen als de Bismarck :?
Daarom beperk ik me voorlopig maar tot (militaire) vliegtuigen en tanks (of andere militaire voertuigen). Ik had de vliegtuigen en tanks graag in dezelfde schaal gehad, maar ik vind de 1:72 tanks wat aan de kleine kant en sommige vliegtuigen zijn bij 1:72 eigenlijk al te groot voor leuk.
Het liefst wil ik diorama's gaan maken, maar vooral gezien mijn beperkingen op verfgebied, stel ik dat eerst nog maar even uit.

Ondertussen heb ik een neefje van zeven ook helemaal enthousiast gemaakt en nu vraagt hij ongeveer elke keer als ik hem zie wanneer ik weer eens langskom om hem te helpen met bouwpakketten. Maar ja, is nogal lastige bezigheid, want zijn broertje van vijf wil dan ook meedoen en ik kom dan echt ogen/oren/handen tekort. En zo'n ervaren bouwer ben ik nou ook niet. Aan de andere kant is het wel leuk om het enthousiasme van ze te zien, dus na mijn verhuizing ben ik zeker van plan om ze vaker te gaan helpen.

Verwacht trouwens niet dat ik op korte termijn veel zinnigs zal posten, want ik heb ondertussen al wel in de gaten dat hier zeer ervaren bouwers rondlopen met ook zeer nuttige tips.
Ook foto's posten valt niet mee, want ik heb geen digitale camera en mijn analoge camera heb ik recent verkocht, dus op het moment kan ik helemaal geen foto's maken :(


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: nieuw
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2005 15:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Welkom Evert.....

Dan ben ik nu eens de eerste hiermee...
misschien kan je iemand die je even wat digi foto`s wilt maken ofzo?.
Is maar een idee.

Maar als modelbouwer heb je ook altijd een goede creatieve inslag,dus kun je altijd ook nog mooi gedetaileerd typen erover.

Fijn dat je er bij bent.

Homeghost.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: nieuw
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2005 15:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 17:27 pm
Berichten: 364
Woonplaats: Veenendaal
homeghost schreef:
Welkom Evert.....

Dan ben ik nu eens de eerste hiermee...
misschien kan je iemand die je even wat digi foto`s wilt maken ofzo?.
Is maar een idee.

Maar als modelbouwer heb je ook altijd een goede creatieve inslag,dus kun je altijd ook nog mooi gedetaileerd typen erover.

Fijn dat je er bij bent.

Homeghost.

Ik zal even wat meer toelichting geven op mijn camera perikelen.

Anderhalve week geleden heb ik mijn Nikon F80 verkocht, omdat ik wil overstappen op digitaal (Nikon D70).
Maar als ik kijk hoeveel dat ding nieuw kost, dan vind ik dat toch eigenlijk wel een beetje zonde van mijn geld. Als ik uitreken hoeveel mooie modellen ik voor het zelfde geld kan kopen, zou ik er waarschijnlijk nooit eentje durven kopen, dus dat doe ik maar niet :lol:
Vanwege die hoge prijs wil ik alleen liever een tweedehands geval hebben, dus kan het even duren, voordat ik er eentje heb.

Maar ik wil wel een spiegelreflex met een beetje serieuze lens hebben, want anders kan ik op open dagen van de luchtmacht niet uit de voeten :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2005 16:52 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Oe, nog een klant voor Gilze-Rijen van de zomer :wink:

Tja, foto's zijn natuurlijk wel ideaal om je bouwverslag aan anderen duidelijk te maken. Echter heeft Homeghost bewezen dat een wel getypt verhaal ook heel veel kan zeggen :P

Oeps... uhhh Hoi Evert.
Hartelijk welkom op het forum. Inderdaad een introductie is altijd welkom. Dan kunnen we meteen zien, wie onze rangen komt versterken.

Sorry... ik was dit echt ff vergeten.

Maar, het maakt niet uit of je pas net begint met modelbouw, of dat je al jaren bezig bent. Elk model is hier welkom en als we je kunnen assisteren (of misschien nog wel wat van JOU leren) dan doen we dat graag.

Veel bouwplezier en hopelijk snel weer tot ziens!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2005 17:02 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Welkom op Modelbrouwers.nl! En leuk dat het ook bij je neefje al leeft- als hij nu begint met modelbouw wordt het later vast een topbouwer!!!

Succes met je projecten, -Hanjo.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2005 17:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Welkom Evert.

Zoals je ziet is er hier bijna in elke tak van modelbouw wel wat te vinden

Ronald

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2005 19:04 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Hoi Evert ,

Ook namens mij van harte welkom in ons clubje.

Om foto's van je projecten te maken hoef je niet over een dure digitale camera te beschikken hoor. Met een gewoon webcammetje kan je ook al heel wat verrichten.
Let wel: als je met een webcammetje foto's neemt, maak dan zoveel mogelijk gebruik van het daglicht. :wink:


Groetjes,

Droop

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2005 19:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 dec, 2004 19:46 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Veenendaal
Hoi Evert,

Namens mij ook hartelijk welkom op het forum enne binnenkort buren? haha.

succes met bouwen en gewoon vragen als je ergens meezit

Gert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 maart, 2005 12:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 17:27 pm
Berichten: 364
Woonplaats: Veenendaal
@Droopy'ke: een webcam heb ik ook niet en eerlijk gezegd heb ik daar weinig belangstelling voor. Dus toch maar even wachten op een digitale camera. Haha, ik lijk wel een computer analfabeet, maar dat is toch niet het geval :wink:

@Gewo: Buren? Denk het niet, want aan de ene kant woont een ouder echtpaar (rond de 70) en aan de andere kant een gezin met kinderen en volgens mij geldt geen van beide voor jou :lol:

@Allen: Bedankt voor het hartelijke welkom :)
Een voordeel van dit forum is, dat er niet al teveel leden zijn, zodat je geen dagtaak hebt om alle berichten te lezen. Toch zijn er wel voldoende ervaren bouwers waar ik een hoop van kan leren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 maart, 2005 17:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 okt, 2004 11:38 am
Berichten: 426
Woonplaats: Zwolle
Hallo Evert

Welkom bij de club.

mvg Menno


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement