Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 23:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 dec, 2004 1:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 30 nov, 2004 21:12 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Almere
Hoi

Ik ben dus Spitfire, afgeleid van één van de mooiste vliegtuigen van de wereld (vind ik). Je raad het al, een vliegtuiggek! Ik bouw vliegtuigen uit WWII op een schaal van 1:48. Sinds een jaar of 3 heb ik deze oude hobby uit mijn kinderjaren (je kent het wel, ongeschilderd met scheve stickers en toch trots :lol: ) weer opgepakt. Ik ben toen begonnen met een B-17G Flying Fortress. Deze heb ik nog helemaal met de hand geschilderd, maar het is toch wel aardig geworden. Ik heb wel meteen een simpel airbrush setje aangeschaft.

Vervolgens heb ik gebouwd:
- Junkers Ju-87 B-2 'Stuka'
- Focke Wulf Fw 190 G-8
- Focke Wulf Ta-154
- Junkers Ju-52
- Aichi D3A1 'Val'
- Spitfire Mk. IXc
- B-25 Mitchell

Tegenwoordig besteed ik ook veel tijd aan het onderzoeken van de historie van het vliegtuig dat ik ga bouwen. Op deze manier krijg je meer inzicht in wat er eigenlijk op je plank staat en dat maakt het nog leuker.

Ik heb nu een bouwdoos van een Douglas DC-3 'Dakota' en daar heb ik lang naar gezocht. Het bleek namelijk dat deze alleen door Revell/Monogram op schaal 1:48 gemaakt werd. Alleen in de V.S. wordt deze bouwdoos nog uitgebracht en over laten komen leek mij qua prijs wat gortig.
Uiteindelijk heb ik via de Luchtvaart Hobby Shop de hand weten te leggen op een bouwdoos uit 1978, maar dan wel mét KLM stickers. Eigenlijk bouw ik alleen militair, maar naar dit toestel heb ik altijd met veel bewondering gekeken in mijn jeugd (opgegroeid bij Schiphol, thuisbasis Dutch Dakota Association). Dit toestel wilde ik dus graag in deze kleuren hebben, dat kwam dus heel goed uit. In mijn speurtocht naar details en tips over het bouwen van dit toestel, kwam ik op dit forum terecht.

Nou, dit was mijn modelbouw verleden en als iemand mij kan vertellen hoe ik mijn foto's hier kan krijgen, zal ik er eens wat op zetten. Ik heb namelijk 0 :oops: ervaring met forums.

Greetings Spitfire!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 dec, 2004 9:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 okt, 2004 11:38 am
Berichten: 426
Woonplaats: Zwolle
Welkom Spitfire


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 dec, 2004 10:41 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Hoi Spitfire! Nogmaals welkom op Modelbrouwers.nl. Erg leuk om je verhaaltje te lezen, en dat van die ongeschilderde modellen in je jeugd herken ik maar al te goed! :D

Het zou inderdaad super zijn als je foto's gaat posten, het is een heel verhaal maar uiteindelijk niet zo moeilijk. Als je het door hebt.

Ga eerst naar 'Brouwers albums' registreer ook daar (bijv. met dezelfde login voor het gemak) en log je zelf in.

Klik dan op 'creeer / sorteer albums' en maak een nieuw album aan door op 'nieuw' te drukken, je kan je verse album dan meteen van naam veranderen. Druk dan op 'pas wijzigingen toe'. Album is aangemaakt.

Met het knopje 'upload' kan je nu foto's in je album zetten, zoveel als je wilt. Ook kan je nieuwe albums (voor bijvoorbeeld een nieuw project) aanmaken. De foto's mogen alleen niet groter zijn dan 550 pixels, en zwaarder zijn dan 100 kiloByte. Dan zijn ze voor iedereen nog redelijk snel te downloaden. Maar informatie over het verkleinen vind je op http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7

Om de foto's uiteindelijk in je topic te plaatsen moet je de URL van de foto weten (rechter muisknop, eigenschappen, en dan URL copieren) en plakken in je berichtje, voorgegaan door [img]en%20afgesloten%20door[/img].

Succes en als je nog vragen hebt laat het maar weten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 dec, 2004 10:43 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Hallo Spitfire,

leuk om nog een vliegtuig liefhebber te mogen treffen op dit forum. Ik zelf heb een grote collectie 1:72 waarvan een groot gedeelte WO2.
Ik hoop dat je snel wat van je werkzaamheden online kunt tonen. Vragen, tips en alle andere modelbouw zaken kun je hier kwijt.

Veel bouw plezier en ik hoop dat we nog veel van je zullen lezen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 dec, 2004 10:46 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Deathtrap schreef:
Vragen, tips en alle andere modelbouw zaken kun je hier kwijt.


'Hier' als in 'op dit forum' toch hé Deathtrap :wink: Niet in deze 'introduceer jezelf!' topic.... Voor de duidelijkheid :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 dec, 2004 11:36 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Mijn excusses, dus zoals Hanjo zegt:
Stel je vragen, plaats je tips en andere zaken hier op het forum onder het meest voor de handliggende onderwerp.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 dec, 2004 16:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 30 nov, 2004 21:12 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Almere
Bedankt allen,

Het is gelukt met de foto's, dat ging prima. Ook het 'resizen' met dat programma ging goed, en dat voor zo'n computer techneut (ahum :? ) als ik.

Nog even wat testen hoor...

Afbeelding

Ja!! Ook gelukt!!

Nou, in mijn album staan de andere foto's

Gr. Spitfire


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement