Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: even voorstellen
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2022 9:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 17 apr, 2022 9:51 am
Berichten: 1
Hallo, Ik geloof dat het een goed gebruik is voor nieuwe leden om zich even voor te stellen, dus bij deze : Mijn naam is Benjamin, ben inmiddels 71 jaar oud en gepensioneerd maritiem officier. Jaren gevaren bij Smit Int. En later bij de Ziv. Vanuit mijn oude beroep bestond er dus ook al de interesse in het bouwen van de “Rotterdam” van Billing Boats. Eerlijk gezegd is dat als eerste project niet zo’n succes, ben er jaren mee bezig geweest, heb alle beginnersfouten op elkaar gestapeld en ben mij later verloren in een teveel (overdreven) hoeveelheid details. Omdat ik zelf jaren op deze schepen heb gevaren wilde ik het allemaal echt maken. En dat gaat je als beginnende bouwer niet lukken.
Vorige jaar heb ik een documentaire gezien over Ernest Shackelton en zijn reis met de Endurance. Geïntrigeerd door het verhaal en uitermate geïnteresseerd in die periode ben ik toch maar weer begonnen met het bouwen van een schip. Door de wijze van bouwen met een romp met dubbele beplanking moet ik zeggen dat hij mij (tot nu toe) redelijk lukt. Ik ben mij in ieder geval al aan het oriënteren op een volgend project. Bij een reisje naar het VK heb ik ook een bezoekje gebracht aan de “Warrior”. Ik vind deze periode van de scheepvaart bijzonder interessant, dus ik loop er serieus over te denken om deze maar eens opstapel te gaan zetten. Mijn vraag aan de leden van dit forum is of er zaken zijn waar ik op moet gaan letten bij aanschaf cq bouw van dit schip. Alvast vriendelijke dank voor de reacties. Zoals altijd met de meest vriendelijke groetjes, Benjamin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: even voorstellen
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2022 18:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Welkom bij Modelbrouwers, Benjamin. Ons voorstellen doen we in een afzonderlijk forumdeel. Ik gok dat je info zoekt over de Endurance, schaf je je materiaal aan en begin dan het topic onder die naam bij de bouwverslagen, met wat foto's erbij. Succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: even voorstellen
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2022 15:27 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Hoi Benjamin,

Welkom op ModelBrouwers.
Het blijft leuk om nieuwe gezichten op het forum te verwelkomen. Hoewel ik mijzelf niet vaak tussen de boten laat zien... ieder zijn interesses. Maar dat neemt niet weg dat ik bijzonder veel respect hebt voor het bouwen van die houten schepen. Dat is toch echt wel anders dan het gebruik van (hoofdzakelijk) styreen.

De belangrijkste tip voor een beginnende modelbouwer... het klassieke verhaal van vallen en opstaan. Sta jezelf toe dat je hier en daar een foutje maakt. Daar leer je 100 keer meer van dan welk boek of verslag van iemand anders. Je moet het letterlijk in de vingers krijgen :)
Maar wanneer je je bouw in stapjes hier toont (het bekende bouwverslag ;)) dan is daar alle ruimte voor vragen en tips. Ik ga je vooral heel veel plezier wensen met de bouw en het het deel uitmaken van ModelBrouwers.

groetjes
Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: even voorstellen
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2022 16:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Hoi Benjamin ook van mij van harte welkom evenals Deathtrap ligt mijn interesse ver van boten , niet dat ik het niet graag zie integendeel het boeit me wel maar niet genoeg interesse om zelf boten of schepen te bouwen
Maar het is plezant om toch weer nieuwe mensen te begroten die allemaal dezelfde hobby hebben
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: even voorstellen
BerichtGeplaatst: wo 20 apr, 2022 15:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Welkom Benjamin,

Hier dan wel een (plastic) bootjesbouwer, al ben ik wat dat betreft een beginner. Ik hoop dat we binnenkort een bouwverslag mogen aanschouwen van u. Mochten er tijdens het bouwen vragen zijn, of informatie benodigd stel ze gerust op het forum.

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: even voorstellen
BerichtGeplaatst: wo 20 apr, 2022 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Welkom Benjamin, veel plezier op het forum!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement