Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 jul, 2010 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 18:14 pm
Berichten: 410
Woonplaats: Heiloo
Ik zat al op een update te wachten. Ziet er weer goed uit. Mischien heb ik nog wel een achteras liggen. Als je wil kan ik wel even voor je kijken. Is dan wel van een corvette, maar toch. Het lijkt allemaal op elkaar.
groet Jochem

_________________
333: Only half DEVIL


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jul, 2010 16:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 18 maart, 2010 1:35 am
Berichten: 88
@Jochem
Ik denk dat ik het probleem wel op kan lossen, maar iig bedankt voor het aanbod!

Heb vandaag de eerste laklaag aangebracht op de body en ik moet zeggen dat het een lekker kleurtje is! Ben alleen minder tevreden met de verbouwing. Ik krijg het maar niet mooi egaal en als je dan denkt dat het goed is, zie je na het spuiten dat het niet mooi is! Foto's zeggen meer dan 1000 woorden dus bij deze:

De body

Afbeelding

Afbeelding

En de verbouwing op de motorkap

Afbeelding

Ik hoop dat het nog wat wordt, want ben deze kit zo goed als zat....

Groeten!

_________________
Volgend Project: Aston Martin DBS


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 jul, 2010 10:55 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Tja.. het is natuurlijk niet de makkelijkste verbouwing die je hier laat zien. Maar ik hoop dat je het nog niet opgeeft. Het plamuren van zo'n onderdeel moet gewoon in een aantal keren. Afhankelijk van de dikke die je moet plamuren, moet dit vaker. Probeer het gewoon nog even vol te houden. Je laat je toch niet kisten door een motorkap ;)

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 jul, 2010 17:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 okt, 2007 18:42 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: heerhugowaard
Ik zou zeggen schuur hem even helenmaal glad, Doe er nog een laagje plamuur op schuur hem nog een keer glas laagje primer en zo door gaan tot je tevreden bent. succes !

_________________
Bekijk mijn Youtube Kanaal voor handige tips en video's van mijn builds
http://www.youtube.com/user/xrcflash
https://www.facebook.com/thescalemodelingchannel
Bekijk ook mijn online webshop
http://www.thescalemodeler.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 aug, 2010 20:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 18 maart, 2010 1:35 am
Berichten: 88
Dag allen!
Ik heb de motorkap weer in de plamuur en hopelijk wordt hij nu wel strak! Ben ondertussen verder gaan knutselen en weer wat opgeschoten! De motor zit eindelijk op de bodemplaat vast en de voor -en achterwiel ophanging zijn ook klaar. Na het plaatsen van de uitlaten kwam ik erachter dat deze niet even lang zijn, maar aangezien deze doos mij al genoeg op mijn geduld werkt laat ik het zo.

De foto's

Afbeelding

Afbeelding

De wielen zitten er ook min of meer onder.....in de film zie je ook dat er niet al te voorzichtig met Eleanor wordt omgegaan en dat is bij deze ook niet gebeurt, want de wielen zitten er nogal gammel onder!

Dit was het tot zover, hopelijk snel weer wat nieuws!!

Groeten!

_________________
Volgend Project: Aston Martin DBS


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 aug, 2010 14:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 18 maart, 2010 1:35 am
Berichten: 88
Het is er toch nog van gekomen! Ze is klaar! Het is niet helemaal geworden wat ik gehoopt had, helaas. De verbouwing liep minder goed dan ik gehoopt had, maar het ergste was de pasvorm van de kit. Eigenlijk niks paste zoals het moest passen en daardoor is het resultaat niet wat ik in ogen had toen ik begon. In ieder geval....de foto's:

Afbeelding
zoals jullie zien is de motorkap nog niet helemaal glad en past hij niet over de motor heen.... :?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet niet of ik nog een keer een verbouwing ga doorvoeren in een model, maar wat ik wel zeker weet is dat ik nooit meer een AMT kit ga bouwen.

Reacties/Feedback natuurlijk altijd welkom!!

Groeten!

_________________
Volgend Project: Aston Martin DBS


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 aug, 2010 15:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
goed dat je ondanks de slechte pasvorm toch doorgezet hebt. Anderzijds vind ik het jammer dat je haar nu net voor het einde van de BCC nog 'afgehaspeld' hebt, zoals je zelf al aangeeft met de motorkap. Maar er zijn volgens mij toch nog grotere verschillend tussen Eleanor en een standaard GT500.. zoals de sideskirts met uitlaten, andere velgen etc.

Edit na het lezen van de post van Arno: ik wil met bovenstaande tekst natuurlijk niet je bouwkunsten afbreken, want is het inderdaad een leuk model geworden.

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Laatst bijgewerkt door Danny Weytjens op vr 20 aug, 2010 15:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 aug, 2010 15:26 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Tja... jammer dat je verbouwervaring met deze kit niet geheel goed gelopen is. Geloof mij (en er zijn er vele die zo denken) eenmaal geraakt door het verbouwvirus en je ziet in elk model een leuke uitdaging ;)

Laat je overigens niet leiden door een bepaald merk. AMT heeft misschien niet een goede naam, maar heeft ook echt wel goede modellen er tussen zitten. Hetzelfde geld voor Tamiya... dit heeft hele mooie modellen, maar ook super grote missers er tussen zitten.

Eigenlijk zou jij jouw ervaring in de Kitreviews moeten stoppen. Kijk maar eens boven aan het forum op het rechter tabblad. Jouw ervaring met deze kit kan anderen helpen.

Na dit alles te hebben gezegd... okee het model is niet precies zoals uit de film, maar verder toch wel redelijk gelukt, of zie ik dat verkeerd?

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 aug, 2010 15:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 18 maart, 2010 1:35 am
Berichten: 88
Hey!

Waarschijnlijk zijn niet alle AMT's slecht, maar door deze kit ben ik er toch wel huiverig voor geworden! Misschien dat ik wel een review schrijf, weten anderen wat ze tegen kunnen komen tijdens de bouw.

Ik heb trouwens het model niet snel afgemaakt om de deadline te halen hoor! De motorkap heb ik meerdere malen geprobeerd strak te krijgen, maar dit wilde gewoon niet vlotten! Uiteindelijk is het ook geen gedrocht geworden daar ben ik het ook mee eens en misschien dat ik ooit nog wel eens iets kleins verbouw (zoals een verlaging bij een eerdere kever) maar zoiets groots.......de tijd zal het leren!

In ieder geval bedankt voor de reacties en ik ben er trouwens niet bij op de Brouwersdag met Eleanor...

Ciao!

_________________
Volgend Project: Aston Martin DBS


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 aug, 2010 16:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Als je er vanuit gaat dat alle AMT kits slecht zijn dan kan het alleen nog maar meevallen als er een redelijke goede tussen zit :mrgreen: en zo slecht zijn ze nu ook weer niet want in principe bouw ik alleen maar AMT kits omdat ik niet van die geijkte tupperware gebakkies bouwt (niet kwaad bedoelt ik vind alles mooi wat goed is gebouwd)

Een model verbouwen vraagt gewoon om veel geduld en veel putty en wat fantasie om problemen op te lossen en dat is toch veel leuker dan zo`n doos waar je wat lijm ingooi en even schud en je model is klaar?

Ok ik dwaal weer af 8)

Je model ziet er best goed uit voor een eerste verbouwing, mijn eerste lag al snel in de Kliko.
Over je motor, is die niet los gekomen van het chassis want ik heb zoiets nog nooit mee gemaakt.

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement