Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 11:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2010 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 14 apr, 2008 9:55 am
Berichten: 2261
Woonplaats: Biddinghuizen
Ziet er allemaal weer strak uit!
Erg mooi Nico! Zal zeker goed passen bij je andere collectie ;)

Groeten Idaniël :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 jun, 2010 6:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
wijs ding.
Ik zat al even te kijken naar je wielen, maar ze zitten nog los. :D
Succes met de draadjes

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jul, 2010 13:36 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ziet er al goed uit Nico! :brouw:
Ik had alleen 1 vraagje, aangezien ik een leek ben wat betreft WW1 vliegtuigen:
Wat zijn nou precies de verschillen tussen de Ni 11 en Ni 17? Op de cowling na kan ik weinig andere verschillen vinden.....

Zelf heb ik de film ook gezien en mij viel het ook op dat er veelste veel 'Rode Baronnen' waren... :roll:
En van de stermotoren dat stoort me niet zo omdat authentieke rotatiemotoren erg zeldzaam zijn, maar dat gaf jij ook al aan.

Succes nog met de laatste stappen! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jul, 2010 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
De Ni17 is iets groter, zowel in lengte als in breedte. verder is de romp van de 17 anders van vorm, met name een stuk ronder. maar de cowling is inderdaad het meest in het oog springende. En oh ja, de meeste 11's hadden nog een mitrailleur op het dak, de 17 een gesynchroniseerd exemplaar direct voor de piloot.

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jul, 2010 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Deze Nieuport komt op een grondplaatje te staan met figuurtjes, maar ik heb er ook eventjes deze T-Ford voor bij gemaakt in schaal 1/48. Het is een uitgave van Revell uit eind jaren '70. Ik geloof dat de oorspronkelijke mal van Renwal is.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Hij is af!

En eerlijk gezegd al met al vind ik het een leuke "scenery" geworden. Ik zal er eerlijk bij zeggen, de nadruk lag er iets meer op er een totaal leuk plaatje van te maken, dan dat ik me helemaal heb uitgeleefd op de Nieuport zelf. Die is "out of the box" met alleen de aanpassing van de motor. Ik heb dus geprobeerd een duidelijke verwijzing naar de film te maken en daarom dus die T-Ford er bij en de figuurtjes, Die stammen uit een Eduard doosje Franse WW1 vliegers, maar de Amerikanen gebruikten toen uitsluitend Frans materiaal. Die officier die er bij staat komt in die outfit dan ook precies in de film voor :) . Overigens ben ik bepaald geen figuurtjes expert, heb ze naar beste eer en geweten geverfd.


De toestellen hadden in de film één en ander aan verwering. met name roet en olie over de gehele toestellen heen. Dat heb ik geprobeerd te benaderen dmv Tamiya Weathering mask. Tevens is grondkleur gebruikt rondom de wielen en de onderkant van de vleugels (daar spatte vanaf de wielen altijd modder naar toe).

De kleur is Aluminium Revell Aquapaint en is er "gewoon" met de kwast op geverfd. Daarna is er een laagje Parket + overheen gegaan zonder verder enig vernis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb maar eens lekker veel foto's gemaakt, ik hoop dat jullie ze leuk vinden. Kritieken van velerlei aard zijn geen probleem :wink:


Groetjes, Nico

Edit: potdomme zie ik ineens een zilverkleurig verfvlekje op- deze foto's op de prop! Is er inmiddels afgehaald, vergeef me als ik eventjes niet een nieuwe fotosessie maak...

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 21:51 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Hee Nico,

Mooi totaal is het geworden.
Die aluminium veeg had ik inderdaad ook gezien, maar ik dacht dat het een soort weathering was. Je hebt namelijk het toestel wel voorzien van wat vuiligheid, maar de prop lijkt gloed nieuw. Maar ik ga er niet over vallen hoor, want ik heb werkelijk geen idee hoe het er in het echt uit zou moeten zien. Ik vaar dus blind op jouw kennis.

Ook nog even een dikke plus voor de foto's DIe zijn echt leuk geworden zo in de tuin met de bomen op de achtergrond.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Aan een prop mag over het algemeen geen vuiltje zitten volgens mij! Heeft zeer negatieve invloed op werking zo dunkt mij. Verder is de weathering eigenlijk wel wat aan de zware kant hoor, tijdens de eerste wereldoorlog waren de meeste toestellen over het algemeen behoorlijk schoon. Moest wel, want zulke lichte kisten kunnen weinig vuil verdragen.Meeste wat je ziet zijn olievlekken, vooral op toestellen met een rotatiemotor.

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12238
Woonplaats: Eibergen
Ziet er heel leuk uit ok ben geen fan van vliegdingen maar deze oude dubbel dekker kan mij wel bekoren en al dat andere vliegspul uit WOI eigenlijk ook wel.

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 jul, 2010 13:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Nico,

Een erg mooi model geworden en jammer genoeg mag je diorama niet mee genomen worden want dat maakt het echt het plaatje totaal af.
Maar ook zonder is het een plaatje om te zien de dubbeldekker.

En belangrijk ruim op tijd af je deelname.
Moet ik nog zien te halen. :oops:

Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement