Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 maart, 2010 18:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Goede namiddag allemaal, laatst zag ik op een post van een medeforummer onderaan een link naar dit onderdeel.
Ik had het totnogtoe niet gezien omdat ik altijd enkel en alleen in de b(r)ouwverslagen van vrachtwagens gekeken had.
Er zal wel nog veel meer te ontdekken vallen op dit forum, maar de tijd ontbreekt gewoonweg om alles te gaan lezen. :(
Een oude "droom" van mij was eigenlijk altijd al om eens een aantal trucks uit films te gaan nabouwen.
Ik heb nl. in de loop der jaren nogal wat films bijeengegaard waar trucks een min of meer prominente rol spelen zoals: Convoy, Duel, Hijack, Steeltruckers, Black Dog (en nog enkele hoor, maar ik ga ze hier niet allemaal opnoemen), maar ook deze Breaker! Breaker! uit 1977.
Dit is een vrij onbekende film (denk ik toch) en deze lag een paar jaar geleden hier in België in een winkelketen te koop in promotie voor 1 euro!!!
Ik heb er toen gelijk een paar exemplaren meegenomen voor dit project (waar toen nog verre van geen sprake van was).
Op de cover
Afbeelding
was wel niet te zien dat er een truck in de film te zien was, maar ik kende de film al van vroeger.
En omdat ik ergens anders op dit forum bezig ben een Kenworth K100 te bouwen, leek het mij wel een goed idee om ze samen verder te bouwen (t.t.z. deze moet eerst wel nog een inhaalmaneuver doen).
Hoofrolspeler in de film is dus Chuck Norris.
En wie Chuck Norris zegt denkt meteen aan karate toestanden en er wordt in deze film af en toe dus wel een flink robbertje gevochten.
Waar gaat de film eigenlijk over: JD Dawes (Chuck Norris) komt terug van Alaska (zou hij Ice Road Trucker geweest zijn?) en laat het stuur over voor een trip aan zijn (in mijn ogen wel heel jonge) broer.
Die snotneus wordt dus op pad gestuurd met deze K100 uit 1972.
Afbeelding
Lading is een vracht diepvriesmaaltijden van Shelly (If it's from Shelly, it's good for your belly), maar wat mij opvalt is dat de trailer geen koelgroep heeft (misschien stak het in de States in de jaren 70 niet zo nauw en kon dat.............).
Natuurlijk loopt het verkeerd af en belandt hij in de nor in een niet zo vriendelijke omgeving.
De lokale burgemeester/rechter en het bijhorende politiekorps (toch een paar man sterk) hebben zo hun eigen wetten en wie daar niet aan voldoet......................
Natuurlijk komt dit ter ore aan grote broer JD en Chuck gaat hem gaan bevrijden.
Na eerst wat in de country te hebben rondgetoerd in zijn Ford Econoline voorzien van special painting
Afbeelding
(eigenlijk is deze ook het maken waard, maar ik zag de airbrushing niet zitten)
krijgt hij de hulp van enkele medetruckers (waaronder de White Freightliner uit de film Hijack) die het hele dorp aan flarden rijden (waar hebben we dat nog gezien???).
Tot zover deze wat lange inleiding.
Nu moet ik eerst nog gaan zoeken naar zo'n oude amt bouwdoos, ik had er vroeger al wel eens een gebouwd, die is onlangs uit mijn handen gevallen, maar omdat in de spelregels staat dat ik alleen mag vertrekken van een ongeopende doos, mag ik deze dus niet herbouwen :(


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 maart, 2010 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 14 apr, 2008 9:55 am
Berichten: 2261
Woonplaats: Biddinghuizen
Leuk project!
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Ga je in iedergeval volgen.

Groeten Idaniël :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 maart, 2010 20:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 dec, 2009 23:39 pm
Berichten: 380
Woonplaats: Nederland
vet project
ik volg zeker :d
gr max

_________________
bezig met :doubuild impala - autobrouwert - viewtopic.php?f=31&t=28453

doubuild el camino - general custom - viewtopic.php?f=31&t=28685


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 maart, 2010 20:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
Hey aerodyne

leuk je hier ook te zien :)

succes met deze!

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 maart, 2010 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Ha Danny, jij bent inderdaad de aansteker van dit projectje, het is via jouw posts dat ik de link gelegd heb.
Maar nu ben je tenminste niet meer alleen met je truck.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2010 1:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Nog wat gegoogeld en een interessante site gevonden (ook voor de andere deelnemers aan dit BCC tenzij jullie deze al kenden): IMCDB (Internet Movie Cars Data Base)
Ik heb uiteindelijk nog 2 foto's gevonden:
Afbeelding
Afbeelding
Op de ene trailer is hij beletterd: daar staat J.D. DAWES en de rest kan ik niet lezen, ook niet bij het bekijken van de film.
Maar die andere trailer is een gewone witte, dus hebben ze meerdere trailers gebruikt voor de film.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2010 11:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Aerodyne,

Leuk om je ook hier te zien.
Mooie wagen gekozen die anders niet snel gebrouwd zou worden.

Grt SAM.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2010 14:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Ben dus nu op zoek naar deze doos
Afbeelding
Foto afkomstig van een oude ebay advertentie, maar heb ik toen niet gekocht..............


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2010 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
Hey Aerodyne

was deze niet te vinden in Jabbeke? Daar heb ik thans toch redelijk wat kenworth-bouwdozen gezien, de prijs ervan was helaas niet altijd even schitterend..

maar toen had je misschien nog niet het idee om met de BCC mee te doen..

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2010 16:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Tja, de prijzen in Jabbeke............................ :( :( :(
Neen, toen had ik nog niet het idee om mee te doen.
Maar met zoeken bedoel ik dan zoeken hier in huis. Ik héb die doos, maar vind ze nu even niet terug.
Ik heb ze nochtans in mijn handen gehad toen ik startte met de K100 wrecker, maar ik heb ze voorzeker verkeerd weggelegd.
Ik zal de hulp moeten inroepen van de dikke Ludolf, die vindt alles terug in zijn hoop. :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement