Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 6:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 aug, 2010 14:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 mei, 2010 13:33 pm
Berichten: 114
Woonplaats: eck en wiel
mooi project.
de leukste films zijn die waar een vrachtwagen in voor komt.
verder veel suc6 met het voertuig.
het beloofd een mooi ding te worden.
ook al is het niet een voertuig dat overstroomt van de extra's

Adrie

_________________
projecten:

daf xf 95 super space + tautliner italeri


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 aug, 2010 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Tja, ik lees net in een ander topic dat hij eigenlijk af moest zijn tegen 21 augustus, dat is morgen, dat zal dus niet meer gaan.
Deze zomer heb ik wat extra moeten werken in de weekends ook, en met die hitte had ik in de overgebleven tijd niet zo veel goesting, ik beperkte me wat tot lezen van het forum.
Nu de zomer op zijn laatste loopt, heb ik voor volgende week in extremis 1 week verlof genomen om deze nog af te krijgen voor de brouwersdag ...... :lol:
Ach, dan maar niet op die tafel hé, als ik er maar plezier aan beleef!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 aug, 2010 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
muisje schreef:
ook al is het niet een voertuig dat overstroomt van de extra's

Zo heb ik ze eigenlijk het liefst, ik hou niet van al die bling bling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 aug, 2010 7:21 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Nou... gezien het snel slinkende aantal deelnemers...

Als jij hem binnen een week af weet te ronden, dan mag het model van mij wel op tafel. Echter heb ik nog geen foto's vam je werk gezien. Moet je nog volledig beginnen?

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 aug, 2010 11:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Dank voor de week uitstel. Ik had me al afgevraagd of alle projecten inderdaad afgewerkt waren omdat ik geen beweging zag op het forum. Niet dus......
De filmtruck is gewoon een standaard trekker, dus aan het model zelf zijn ook geen ingrijpende ombouwen of verbouwingen aangebracht.
En omdat iedereen wel een bouwplan kan lezen en stukje 1 tegen stukje 2 kan kleven heb ik dat maar niet getoond (als ik zie wat Rolf en Zeger (om de anderen niet te vergeten uiteraard) allebei in het trucktopic laten zien van hun scratchkwaliteiten, dan verdwijnt het mijne in het niets, wat bescheidenheid was hier dus op zijn plaats vond ik).
Het model staat inmiddels spuitklaar. Maar omdat spuiten niet in 1-2-3 klaar is, je kent dat wel, spuitplek klaarzetten, verf mengen, nadien airbrush kuisen, enzovoort, je bent in totaal al rap een uurtje of meer bezig, kwam het er niet van deze zomer, maar nu met deze week verlof zou het moeten gaan lukken.
Deze namiddag nog wat werken tot vanavond laat, morgen hebben we bezoek, dus vanaf maandag gaat het verder!
En mijn vriendin is al verwittigd dat ze me geen karweitjes moet gaan geven :lol: :lol: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 aug, 2010 12:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Hé!, we gaan een bouw-foto zien? :lol: :lol: :brouw:

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 aug, 2010 12:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Klinkt goed, dat deze straks ook op de tafel staat.

Maar wanneer mogen we een foto zien?
Toch niet pas ergens Maandag middag?

Succes in elk geval met het spuiten.

Grt SAM

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 aug, 2010 20:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
SAModelbouw schreef:
Maar wanneer mogen we een foto zien? Toch niet pas ergens Maandag middag?

Nee hoor, maandagAVOND !!! :lol: :lol: :lol:
Alle gekheid op een stokje, ik had geen goesting om na elke stap een nieuwe post te gaan doen, dus nu allemaal in 1 keer.
Motor gespoten
Afbeelding
Afbeelding
Cabine lichtgrijs mat gespoten alsook de achterwielen
Afbeelding
Na een paar uurtjes laten drogen, nog eens nat nageschuurd met fijne korrel en laten drogen, morgen komt het wit erop.
Ik had nog 2 uitlaten liggen en ik wilde de nieuwe uit de kit intact houden, dus heb ik maar van zo'n oude een been geamputeerd (omdat mijn truck maar 1 uitlaat heeft natuurlijk)
Afbeelding
Ik heb het voorrecht om af en toe een kijkje te kunnen nemen in een 1:1 K100 (bouwjaar 76) en alles is nogal in donkere tinten onderaan in de cabine, dus het interieur tenslotte nog in donkergrijs, een paar accenten worden later deze week met het penseeltje nog bijgetipt (het beddegoed uiteraard ook)
Afbeelding
Zo dat was het voor vandaag ('t is al wel geweest, 4x heel die boel mogen uitkuisen, x aantal keren de trap gedaan naar de zolder), morgen meer dus!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 aug, 2010 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Hé Gerdi,

Eindelijk foto's van deze Kenworth. De K100 blijft voor mij toch echt een model die de American way of truckin in de 70's mede heeft bepaald. En dat ondanks dat dit een COE in plaats van een conventional.

En het is altijd leuk om fotogewijs een model te zien ontstaan, ook als ie (bijna) OOB wordt gebouwd.
Bovendien zie je niet zo gek veel AMT amerikaanse trucks op het forum. Ook dat maakt het leuk om te volgen.

Succes met de verdere bouw.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 aug, 2010 0:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Weer een kleine update:
Het wit op de cabine gespoten
Afbeelding
Daarna het chassis blauw gespoten
Afbeelding
Toen de foto bekeken voor waar ik zou moeten gaan afplakken en toen kwam ik tot de minder leuke vaststelling dat ik een heel stuk wit vergeten was (in dat stuk achter het deurvenster komt nog een hele driehoek wit). Dit dus bijgespoten
Afbeelding
En nadat dit een beetje droog was, zag ik dat op de voorkant mijn mooie glans van voorheen nu satijn geworden was. Op de zijkanten glanst hij wel mooi.
Daarna de motor erin en de wielen eronder om te zien of hij pas staat.
Afbeelding
Niet dus: het linker achter achterwiel staat een paar mm in de lucht, morgen ga ik de openingen in de as wat op en neer uitboren zodat de metalen staafjes wat omhoog en omlaag kunnen bewegen en hij zelfs op wat oneven ondergrond met al zijn wielen op de grond zal staan.

@ Eddy, tja een amt heeft zo zijn hebbelijkheden hé (maar daar ben je ook al achtergekomen met je Mack voorzeker :wink: )
Het enige wat ik hier heb moeten verbouwen was de uitlaat "ontdubbelen" en een deksel maken voor op de luchtfilter omdat deze geen inlaatbuis achter de cabine staan heeft.
Dat deksel heb ik gemaakt van een oude Revell voorvelg waar ik het center uitgesneden heb.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement