Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2010 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 18:31 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Zevenbergen
Ik heb deze doos nog liggen
Ik wil hem wel ruilen voor een Mack R600 of DM600 (geen heruitgave) als je die heb

Gr Michael

_________________
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=13811

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=20654

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=17910


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2010 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Michael, de vorige post goed lezen: ik heb hem ook, maar om een of andere duistere reden vind ik hem niet meer terug :( :( :(
En die dikke Ludolf was hier deze namiddag wel op tv, maar het heeft niet veel geholpen........


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2010 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 18:31 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Zevenbergen
:oops: Ja ik heb het maar met 1 oog gelezen :mrgreen:
Dan hoop ik voor je dat alles in de doos zit wat bij de Ludolfs ligt alles op een berg :)

Mocht je er toch nog eens 1 nodig hebben dan weet je dat ik er nog 1 heb

Het is trouwens een leuk ding dat je gaat brouwen

Gr Michael

_________________
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=13811

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=20654

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=17910


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 maart, 2010 18:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Hmm ik ga dit in de gaten houden, houdt wel van die oude truck movies.

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 mei, 2010 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Sedert mijn laatste post hier is weeral een (grote) maand voorbij, waarvan ik al bij al slechts de helft thuis geweest ben: onverwacht een weekje combinatie werk/vakantie in Spanje (lekker: op reis gaan en nog betaald worden ook), plus een verlengd weekend Duitsland (dit was wel gepland).
Intussen is ook het duivenseizoen begonnen, ik ben zelf geen duivenmelker (mijn enige kennis ervan is dat ze veren hebben en er allemaal ongeveer hetzelfde uitzien en daar houdt het zowat op), maar ik vervoer ze wel, nog een combinatie hobby (truck rijden) en ervoor betaald worden.
Mede daardoor is het modelbouwen op een laag pitje beland.
Terug naar de Kenworth nu.
Ik heb de film al verschillende keren herbekeken, alleen in het begin is de truck een paar keer goed te zien.
Wat me opgevallen is: de verticale uitlaat achter de cabine heeft geen steun. Dit doet me denken aan de oude Peterbilts (zoals in de amt kits) waar de uitlaat aan de cabine vastgemaakt was en dus mee omhoog gekanteld werd.
Maar ik heb dit nog nooit gezien op een Kenworth.
Ofwel hebben ze in de film een Peterbilt gecamoufleerd als een Kenworth, dat doen ze wel meer, ik heb al goed gekeken en denk het niet, maar zal nog es extra checken.
Misschien moet ik eens proberen het beeld stil te zetten en een foto van de tv te nemen en hier dan te posten.
Dan kunnen de US specialisten (Arjan hoor je mij ???????????) eens hun zeg doen.............
Intussen is het chassis en motor volledig ineen gebouwd volgens de bouwinstructies, maar is nu even stopgezet omwille van dat "uitlaatprobleem".


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 mei, 2010 23:54 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Aerodyne schreef:
Dan kunnen de US specialisten (Arjan hoor je mij ???????????) eens hun zeg doen.............


I hear ya Gerdi.
Nu is het volgens Imcdb toch echt een '72 K100 en daar zit ook wel wat kennis en zoals je zelf zegt heeft de K100 nooit een losse uitlaat gehad......interessant.....een speurtocht :lol:
Laat die foto's van die uitlaat toch maar 's komen....ik ben wel benieuwd.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 mei, 2010 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
De computer (of beter gezegd de provider) had wat nukken doordat ik pas vandaag terug online kon.
De DVD nog eens laten spelen, beeld stil gezet en ziehier de bewuste foto:
Afbeelding
De oplegger is zojuist afgekoppeld en Chuck Norris gaat naar zijn broertje aan het stuur om hem nog wat goede raad te geven.
Volgens mij is dit wel degelijk de K100 uit de film (gepolijste voorwielen en witte achterwielen, niet al te grote tank), maar die uitlaat heb ik nog nooit op die manier gezien...............
Nergens een steun te zien en het lijkt er wel op dat de uitlaat aan de cabine vast hangt.
Er is ook geen luchtinlaat, maar die kan van achter de grille aanzuigen.
Omdat er ook maar 1 uitlaat is, ga ik er van uit dat de motor een zes in lijn is en geen V8, dat komt lekker goed uit, kan ik de Cummins uit de kit inbouwen.
Ik zie ook niet de uiteinden van de torsion bar suspension, zoals op deze foto (die ijzeren staaf die naast de achterlichten uit komt)
Afbeelding
dus zal ik maar de bij de kit geleverde bladvering gebruiken (ik denk niet dat luchtvering in 1972 al op de markt was).
Voor de achterwielen kan ik ook uit de film niet goed opmaken of het 2hole zijn of 10gaats, voor het gemak neem ik dan maar witte 10gaats, ik neem die uit een Alaskan Hauler kit, dan kan ik de chromen lekker in de onderdelenbak leggen.
Dus.............. wie weet raad met de uitlaat (nooit gedacht dat ik zou gaan rijmen op een modelbouwforum...........) :lol: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 mei, 2010 11:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 18:31 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Zevenbergen
Dit heb ik nog gevonden voor je
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... -QaLgdGxBQ

Hier staan een paar afbeeldingen dat de uitlaten aan de cabine vast zitten

Gr Michael

_________________
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=13811

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=20654

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=17910


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 mei, 2010 13:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Michael, dank voor de link alvast.
Dit zijn wel modellen uit de jaren 60 met nog de aparte letters KENWORTH op de grille in plaats van het KW embleem. Die rechts onderaan van Newton heeft zelfs nog het oude model cabine dat onderaan achter de voorwielen terug naar beneden loopt zoals bij een Peterbilt COE.
Zoals Arjan ook al aangaf is het volgens IMCDb een 1972 model.
Maar het zou me niet verbazen dat ze een ouder model updaten met de nieuwe grille en laten meespelen in de film.
Dit brengt me nu wel aan het twijfelen of ik de steun gebruik of niet.............


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 mei, 2010 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
De reactie van Michael heeft me nog wat meer doen zoeken, maar veel meer heb ik helaas niet gevonden.
Ik heb me dan zopas maar eens aangemeld op IMCDb (Internet Movie Cars Database) in de hoop wat meer klaarheid te krijgen over het bouwjaar.
Ik ga wel niet wachten op hun antwoord, misschien komt er zelfs nooit een antwoord, het is nu gewoon uit eigen nieuwsgierigheid.
Ik ga de KW intussen verder bouwen met 1 uitlaat en mét de steun uit de bouwdoos.
De luchtinlaat laat ik weg, ik zal eens kijken of het aanzuigsysteem van een Freightliner onder de cabine past (want die heeft aanzuiging door dat rooster tussen grille en voorruit).
In principe moet het passen want het zijn beide Cummins motoren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement