Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 12:05 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Zo, dit project is klaar. Ik ben de eerste maar dit kitje was ook relatief eenvoudig zonder kleine stukjes PE en andere friemeltjes in diverse kleuren. Dit kitje heb ik gebouwd met als voorbeeld een mooie P-40E uit het MBM, het zouden broertjes kunnen zijn! Daar heb ik enorm veel aan gehad. Ben zelf er tevreden mee ondanks dat ik een paar foutjes gemaakt heb. Ik heb het vizier er bewust afgehouden, dat ding was net zo groot als mijn pinknagel! Voor de prijs zal je deze kit niet moeten laten liggen maar qua details is hij erg matig.

Je mag maar één dingetje brouwen bij deze bcc dat is wel jammer. Ik had er nog zo een paar kunnen bedenken die ik had kunnen maken. Maar er roept alweer een andere brouw dus ik stop ermee en ik wens jullie allemaal veel succes met het afronden van de modellen. Ik blijf volgen! :brouw:

De eindfoto's!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zometeen live te bewonderen op de brouwersmeeting Desert Storm te Eemnes!

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 13:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Mooi model geworden, alleen jammer van de zilvering om je decals.
Tipje voor de volgende keer. Je model eerst in een glansende blanke laklaag spuiten en daarna de decals plaatsen.
Voor een mat eindresultaat kan je naderhand weer een matte blankelaklaag platsen.

denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 13:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Ik krijg toch een beetje het idee dat je aan het eind wat teveel tempo er in hebt gehouden...
Getuige de canopy (erg zonde, is voor mij een enorme eye-catcher natuurlijk), en de binnenkant van die haaienbek moet volgens mij zwart zijn? Jammer van de silvering hier en daar.
De herkenningstekens op de vleugels vind ik er ook wat licht van kleur uitzien, maar misschien klopt dat wel.

Het spuitwerk en de kleuren vind ik goed gelukt, en de weathering ook. Met name de verbleekte kleuren!
Ik zou bij deze hoeveelheid weathering echter wel wat meer kruit- en roetsporen verwachten, met name aan de bovenkant van de vleugels.

Ik denk dat je wanneer je iets rustiger werkt aan het einde een nog mooier resultaat kan laten zien!

Veel plezier in Eemnes!

Gr.
Sid

P.S. Er valt me net op dat er trouwens veel verschil zit in kleur in de diverse foto's, maar dit terzijde.

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 18:40 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Hey kerels, bedankt voor de kritiek. Ik vat dat altijd positief op.

@tankard, ik ken de tip. Dat doe ik altijd bij mijn modellen. De silvering ligt echt aan de matige kwaliteit van de decals.

@Sid, Over dat kleurverschil, een foto is binnen gemaakt in de keuken, weer anderen boven op mijn hobbyzolder en de rest buiten.
Die canopy, dat was geen te snel werken. Dat was juist te langzaam werken. Ik had deze keer enorm mijn best gedaan om 't zo strak mogelijk te maken, het is namelijk een verbeterpunt van mij. Maar doordat de tape er wel 6 dagen opzat ging het niet lekker meer eraf na 2 lagen P+ en tig lagen verf. Toen ik de tape los maakte ging dat niet helemaal meer lekker. Maar dat de canopy dof is geworden, ja dat was een beetje dom van me. :roll:
Die haaienbek zwart? Stond niet ergens vermeld.
De kruit- en roetsporen, tjsa, de ene keer doe ik het teveel en de andere te weinig volgens de volgers. Ik heb me deze keer een beetje ingehouden.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 19:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Het is een mooi model geworden,ik heb op de foto's op je 1e pagina gezien dat de bek niet zwart is van binnen.
Ook op deze foto niet.
Afbeelding
Wat betreft de canopy...zonde maar dit soort dingen gebeurt ons allemaal wel eens.Eigenlijk kan je tape niet te lang laten zitten.
En inderdaad jammer dat je maar 1 kitje mag maken want die vliegdingen zitten in vergelijking met andere kits zo in elkaar.

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 20:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Ik vind het niet onaardig, ben niet zo thuis in vliegdingen, dat is laaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnngggggggggggg geleden.

Zelf zou ik geen probleem vinden om meer onderwerpen te hebben, ik weet ook niet precies waarom hiervoor gekozen is, misschien vragen aan de moderators?? Want wat meer onderwerpen maakt het vooral gezelliger in de BCC.

Gr Jogy ;)

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Genoemde kritieken kan ik me op zich iets bij voorstellen, maar dealsnietiemin staat er een zéér leuk model!

Groetjes, Nico

P.s. zal eens een fotootje maken van de mijne, een Monogram deep down jaren '' 60 doos.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 23:44 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Bert 65 schreef:
En inderdaad jammer dat je maar 1 kitje mag maken want die vliegdingen zitten in vergelijking met andere kits zo in elkaar.


Nou..........en dat ben ik dus niet helemaal met je eens, ik was met mijn F14 TARPS toch langer bezig dan met mijn beide StuG's . Tis maar net hoeveel werk je er insteekt, dus onderdelen er bij maken of juist weghalen (das vaak wel wat makkelijker), het verweren etc etc

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 feb, 2010 17:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Bert Takken schreef:
Bert 65 schreef:
En inderdaad jammer dat je maar 1 kitje mag maken want die vliegdingen zitten in vergelijking met andere kits zo in elkaar.


Nou..........en dat ben ik dus niet helemaal met je eens, ik was met mijn F14 TARPS toch langer bezig dan met mijn beide StuG's . Tis maar net hoeveel werk je er insteekt, dus onderdelen er bij maken of juist weghalen (das vaak wel wat makkelijker), het verweren etc etc

Je hebt gelijk, maar vliegtuigen zoals deze en die ik aan het maken ben zijn zo uit de doos relatief simpel te bouwen.Het meerwerk zit inderdaad.aan de toevoegingen en schilderwerk.

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement