Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2010 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Tja, ik had het al gezegd, ik wil altijd iets anders als anders. Ik zie veel leuke modellen voorbij komen, maar er zit zoveel meer in deze groepsbouw. Ik had de plannen om een SLK om te bouwen tot drifter en een LS400. Maar dit was het allemaal net niet, vandaar dat ik op zoek ging naar een echte D1GP auto.

Nu viel mijn oog al snel op dit modelletje. Het is een echte Nissan (wat mij altijd al snel goed doet) en het was een spannend model wat niet zo snel gebouwd wordt. Dus snel besteld en vandaag dan eindelijk in huis. Het gaat om dit doosje:
Afbeelding

Ziet er al spannend uit, dus gelijk maar open gedaan en dit zit er allemaal in:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aardig wat sprue's dus, wat clearparts en chrome en natuurlijk 4 heerlijke wielen. Al met al een leuk doosje waar zeker wat van te maken is. Alleen kan ik verder niks vinden over deze auto, dus ik zoek jullie hulp. Op de boxart lijkt het wel paars, dus ik had een potje Plum Crazy Purple erbij genomen, maar ik heb het gevoel dat die het niet echt is.

Het enige beeldmateriaal tot op heden geeft eigenlijk gewoon een donker blauwe auto. Dus vandaar mijn oproep, alles over deze auto, filmpjes, foto's, kleuren, maar eigenlijk alle info is welkom.

Ik heb er zin in en ben er klaar voor, maandag kunnen we er tegenaan.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2010 0:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Mooie kit dat jij hebt gekozen, je kan zeggen dat hij uniek is ;)
Ik heb wat gezocht maar vind zelf ook niets over deze uitvoering van de Cefiro.

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2010 1:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 dec, 2007 20:21 pm
Berichten: 2749
Woonplaats: Emmeloord
Wat ik kan ontdekken is de kleur diep donker blauw met een tikje metallic erin.
Dat tikje kan natuurlijk altijd meer worden als jij dat zelf mooier vindt.

Antonio.

_________________
Toch maar eens wat lopende projecten afmaken, zijn er een paar teveel.
Overzicht van mijn projecten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2010 10:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 okt, 2009 20:08 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Nijkerk
Heel apparte auto en weinig gezien ook.

Ik dacht eerst zelf aan de kleur LP2 Midnight Purple maar als je die er bij zoekt dan lijkt het ook in de verste verte niet op de kleur die op de boxart zit.

Word even zoeken denk ik :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2010 15:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 14 apr, 2008 9:55 am
Berichten: 2261
Woonplaats: Biddinghuizen
Mooi kit Gerwin.
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken, maar jou kennende gaat helemaal goed komen.

Groeten Idaniël :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2010 16:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Nou ben ik best wel kleurenblind en zie ik totaal niet of het nou paars of blauw is, maar hij lijkt wel een beetje op Racing Blue van Tamiya.

Ik denk dat je een beetje naar zoiets kleur moet zoeken.

En inderdaad referentie van die D1 auto's is gewoon niet tot haast niet te vinden. Voor de Blitz Skyline die ik ga maken heb ik gelukkig wel het 1 en ander gevonden, maar iedere keer is het interieur anders :roll:

Ik maak er gewoon een beetje een eigen creatie van aan de binnenkant, het is toch maar een kale boel in zo'n driftwagen :D

In ieder geval kijk ik uit naar je bouw, en ben vooral benieuwd of je het nou eens een keer vol gaat houden :D Al zullen we je moeten dwingen.... jij gaat dit keer maar eens een model afronden :!: :twisted:

Succes!

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2010 22:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Als ik de doos zie denk ik: Wauw die is gaaf zeg.
En als ik het modelletje zie op je tweede foto denk ik: is dat het racemonster ???

Dus ik ben heeeel erg benieuwd naar het eindresultaat maar dat wordt ongetwijfeld wel een gave bak.

Succes alvast !
Groeten,
Asmodi :twisted:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2010 19:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Heren bedankt voor de reacties alvast.

@ Rossy, maar zoals op de boxart goed te zien is er zit een soort paarse gloed in. Dus met gewoon blauw metallic zal ik er niet komen.

@finally, Midnight Purple is een hele andere kleurrange, wel een heerlijke kleur om te zien trouwens (zie ook mijn Nova topic).

@Kris, het materiaal is erg schaars inderdaad, interieurfoto's kan ik al helemaal niet vinden, buitenkant ook praktisch niet. Beetje losse pols werk zal het dan moeten worden, gelukkig veranderd er wel veel aan de auto's. En ach, als ik het niet haal, ga jij mij dwingen :twisted:

@Asmodi, inderdaad lijkt hij op de 2e foto niet zo speciaal. De kit is ook gebaseerd op het straatmodel met extra onderdelen om de bodykit te maken. En daarbij wat styreen en wat plamuur doet ook wonderen :twisted: . Dus een drifter zal het worden.

Gerwin

Het enige materiaal wat ik tot op heden zelf heb gevonden is het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=IxVd7TK0ZO8

Één ding is zeker, driften kan je met deze auto, spectakel verzekerd. De kleur is hier weer anders als op de boxart, veel blauwer met weing paars erin, maar je ziet het wel terug. Ook kan je hier een kleine beetje interieur zien, achterbank zit er niet meer in, dus scratchen zit er ook wel in voor dit modelletje.

Voor de rest blijft al het materiaal welkom, we gaan er iets moois van proberen te maken. Kleurtje zal een mengsel wordt van Subaru World Rally Blue, Plum Crazy Purple en een likje zwart.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2010 11:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 okt, 2009 20:08 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Nijkerk
Ik heb wel wat van een drift cefiro gevonden dus niet die van jou maar het is toch iets.
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://1.bp.blogspot.com/_U2EH4L_luiE/SMOVTsXhLUI/AAAAAAAAA4Q/CyuLcTqlDX0/s400/DSC_4647_resize.JPG&imgrefurl=http://muhd-zamil.blogspot.com/2008_09_01_archive.html&usg=__R8YO1O3dwBME422ZtEwJM8SdDig=&h=266&w=400&sz=32&hl=nl&start=27&um=1&itbs=1&tbnid=6khtQoiClJKaGM:&tbnh=82&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dcefiro%2Ba31%2Bd1%26ndsp%3D21%26hl%3Dnl%26rlz%3D1T4ADBF_nlNL249NL249%26sa%3DN%26start%3D21%26um%3D1
ze staan onder aan de pagina


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2010 12:38 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Is wat makkelijker :wink: :
Afbeelding
Hier komt de foto vandaan:
http://muhd-zamil.blogspot.com/2008_09_01_archive.html


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement