Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 aug, 2010 12:05 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Bedankt mannen! Ik ben weer terug van vakantie en ben weer even bezig geweest met deze kit. Het stapje verweren komt nu om de hoek kijken. Aan het interieur van de auto heb ik weinig tijd besteed. Wat ik gedaan heb is hier en daar een kleurverschil gewasht op de stelen en de binnenkanten van de deuren en het dashboard gedrybrushed om er daarna flink wat Mig-stofpoeders eroverheen te gooien. Daarvan zal ik nog een foto maken.
Maar ik ben bezig geweest om de romp een verweerd uiterlijk te geven. Ik ben begonnen met een 'regenboog'filter. Deze techniek staat ook onder andere namen bekend maar het komt erop neer om met (olie/enamel) verf op een licht met verdunner bevochtigde ondergrond in diverse kleuren (in mijn geval wit, zwart, roodbruin en geel) kleine stipjes te zetten. Donker aan de buitenkant en licht aan de binnenkant. Daarna pak je een platte kwast die je een beetje vochtig maakt met verdunner. En dan trek je strepen, ik heb op de naar boven wijzende vlakken van voren naar achteren het gedaan en bij de zijvlakken van boven naar beneden streepjes getrokken. Op deze manier krijg je, simpel, al een verweerde 'look'.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die raampjes moeten natuurlijk nog worden aangepakt. En het valt me nu op dat het dashboard nog wel een lading stof kan gebruiken. Tevens staat de chipping nog op het programma! Ik heb nog even wel wat te doen ;).

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 aug, 2010 12:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
ziet er goed uit! Heb je dan eerst nog een laklaag erop gedaan voor dat je deze techniek toepaste? Gaat anders de verdunner die je gebruikt niet werken op de verf die er al zit?

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 aug, 2010 13:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Hoi Deef, bedankt voor je commentaar. En als antwoord op je vraag verwijs ik je naar de laatste zinnen van mijn voorlaatste foto-update ;).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 aug, 2010 21:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Eelco
Wat is dit nu dan ,loop je over :lol: ,maar moet zeggen je bent wel een leuke Blitzkrieg slee aan het bouwen

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 aug, 2010 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Eelcog schreef:
Hoi Deef, bedankt voor je commentaar. En als antwoord op je vraag verwijs ik je naar de laatste zinnen van mijn voorlaatste foto-update ;).


heb het nu gezien ja..sorrie! Succes nog...

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 sep, 2010 19:33 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Niet dat ik het niet mooi vind, maar dwaal je nu niet wat te ver af Eelco? :P

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 sep, 2010 22:50 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ik heb ook nog lekker aan dit bakkie lopen rommelen. Eerst het onderstel maar eens in elkaar gezet en geplaatst. ik wilde de kleuren een beetje breken dus heb ik in het oog springende zaken roodbruin gemaakt. Dit zijn de spiegels, de bumper en dat opliggende plaatje op de motorkap. Ik probeer ook maar wat. Toen met de airbrush een zeer verdund mengsel van Vallejo zand gespoten aan de onderkant en daar nog een keer Vallejo Buff overheen om stof te creëren. Op diezelfde manier ook de banden aangepakt. Het raam heb ik afgeplakt zoals ongeveer een ruitenwisser zou gaan en dat meegespoten.

Hierna heb ik een pinwash gedaan, een pinwash is een zeer verdund sapje van (bijv.) olieverf. Ik heb burnt umber en zwart van Van Gogh Thalens gebruikt. Met een penseeltje gedoopt in het sapje heb ik opliggende delen en diepliggende naden aangetikt. Het sapje loopt zo van het penseel erin. Na een minuut of tien kan je alsnog het teveel aan wash weghalen met een katoenen doekje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu volgen de chippies! Dat zijn beschadigingen door het gebruik van het voertuig. Dat kan je zo bont maken als je wil en daar zijn verschillende technieken voor als deze wagen die ik laatst gemaakt heb dmv. de zg. zoutmethode.
Afbeelding
viewtopic.php?f=2&t=29409 voor het verslag.

Nou zo heftig ga ik hier niet mee aan de slag maar ik ga het iets subtieler houden dmv. een kwast en een sponsje! Tenslotte volgt nog een matte laag wat alle chipping mooi samen trekt en dan kan ik nog aan de slag met pigmenten. Bijna klaar!

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 sep, 2010 12:32 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Zo jongens, het eerste model van deze (nog) niet zo succesvolle groepsbouw is klaar. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om gezien te hebben hoe je een militair model kan maken en verweren van een gewone auto. Ik hoop dat er nog meer modelletjes gaan komen, want het idee is leuk.

De kit was in de matte lak gezet, dat is belangrijk om alle verschillende lagen tot één geheel te trekken. Toen heb ik nog met een Tamiya verweringssetje (zandgeel) wat gedrybrushed om opliggende details naar boven te krijgen. Tot slot heb ik met Migpigmenten en een zachte borstel wat modder/stof aangebracht in twee kleuren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 sep, 2010 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Heel erg mooi eindresultaat

Kunnen wij autobouwers , althans , ik in ieder geval , nog een hoop van leren :wink:

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 sep, 2010 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 dec, 2009 18:45 pm
Berichten: 307
Woonplaats: Halsteren
supermooi!!!

ik wou dat ik zo kon verweren :?

grt bas boy :brouw: :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement