Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 aug, 2019 16:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ja inderdaad, alles heeft voor- en nadelen. Ik koop veel online en daar zitten ook fysieke winkels bij zoals bvb Domino, anderzijds vind ik op het internet dan weer veel spullen die ik in België niet vind, zo vind ik veel in Nederland en in Duitsland... zie je daar mij al heen gaan??? :roll:
Ik ga niet even heen en weer naar bvb Utrecht of R'dam want dan ben ik aan verplaatsing alleen een klein fortuin kwijt! :?
Anderzijds zijn die (vaak hoge) verzendkosten voor iedereen wel een doorn in het oog en ja, soms zijn die wel heel onredelijk.
Met de toenemende online- en postorderverkoop en de dito pakjestrafiek vind ik dan weer wel dat de bezorgdiensten stilaan hun bezorgprijzen mogen laten zakken!
Grote retailers zoals bvb Bol.com en Amazone krijgen grote kortingen op de verzendkosten, dat was vroeger ook bij bvb 3Suisses en Neckerman maar de service ter zake laat meestal bij die bedrijven veel te wensen over, als die dan al bestaat.

Een fysieke winkel is - zoals al werd gezegd - totaal niet te vergelijken, staat daar een verkoper met kennis van zake en is er een ruim aanbod en desnoods goeie bestelmogelijkheden, dan is dat echt een droomwinkel. Jammer genoeg worden deze droomwinkels steeds maar zeldzamer... weet je: terwijl ik dit schrijf krijg ik heimwee naar de jaren '70 en '80! :(

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 aug, 2019 16:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
De meeste kundige modelbouwzaken (en die zijn er heus !!) houden er tegenwoordig een goede website op na maar het leuke van naar de winkel gaan is dat je ook kunt zien en beoordelen wat je koopt. Online is dat lastiger en als het tegenvalt moet je het, op eigen kosten, weer terugsturen. Is er iets incompleet of beschadigd, zelfde verhaal. Vaak loopt de communicatie met een webwinkel plotseling een stuk stroever als er iets mis is... Als je met een enthousiaste winkelier te maken hebt is het vaak zo opgelost. Tja, hij zal misschien niet alles in de winkel hebben wat je zoekt maar dat is bij de gemiddelde webshop nog minder het geval. Als je dan bij verschillende websites iets besteld en op laat sturen ben je uiteindelijk ook een flinke hap geld kwijt aan porto. Overigens, onthoud wel, die verzendkosten worden bij de (web)shops omzet gerekend en de winkel moet daar BTW over afdragen. Dat jaagt de porto omhoog. Tenslotte, het is gewoon leuker en gezelliger om te gaan winkelen. Vaak tref je in de modelbouwwinkel gelijkgestemde zielen en dat verbroederd. Wie weet waar het toe leidt. en je vind misschien zaken waar je nog nooit zelfs maar van gehoord hebt, laat staan dat je weet waar je ze op het internet moet zoeken, Nu begrijp ik wel dat onze vriend in Kasterlee een groter transportprobleem heeft dan de gemiddelde modelbouwer maar het zal best te regelen zijn dat de IPMS modelbouwmaatjes uit Antwerpen 'm een keertje ophalen en meenemen als ze 'op trip' gaan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 aug, 2019 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
@Branky, ik ben al jaren geen lid meer van IPMS en al zeker niet van die van A'pen en hier in de nabije regio ken ik geen enkele modelbouwer. Ik bezoek wel ieder jaar een paar modelbouwbeurzen, dewelke ik wel vlot met het OV kan bereiken zoals Bornem en KMK in Geel. Het gebeurt dan vaker dat ik een bestelling plaats bij handelaars waarvan ik weet dat ze daar een stand hebben dus ja... verzendingkosten uitgespaard. :)
Ook waan je je op zo'n beurs in een echte winkel, je ziet echt wat je interesseert, je kan de inhoud bekijken... nu ja, toch wel anders dan online kopen ja.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 aug, 2019 16:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
Tja, mag ik vragen waarom niet. Zelf ben ik wel lid van IPM België en elk jaar op de beurs in Antwerpen. Ken Peter Gorts en zijn maatjes vrij goed en zou niet inzien waarom ze een medemodelbouwer niet zouden assisteren. Modelbouw kan zoveel meer zijn als stillekes zitten plakken met een Bolleke erbij


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 aug, 2019 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Branky schreef:
Tja, mag ik vragen waarom niet.

Dat is een heel lang verhaal dat ik zeker hier niet uit de doeken ga doen... als we elkaar ooit een keer irl ontmoeten wil ik het je wel eens uitleggen.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 aug, 2019 17:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
Hoeft ook niet. Lijkt me een oud zeer. Maar er zit een nieuwe lichting aldaar in het bestuur. En bedenk dat er een gezamenlijk belangen interesse is; de modelbouwhobby. Maak het jezelf niet te moeilijk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 aug, 2019 18:10 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Fysieke modelbouwwinkel..........moet toch maar weer eens kijken bij je

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 aug, 2019 22:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
robh schreef:
Nu we toch bezig zijn: Op tien minuten treinen vanaf Haarlem zit http://www.sjaakshobbyshop.nl/, zo ongeveer naast het station. Sjaak zat eerst in Leiden, maar heeft hier nu een veel gotere winkel. En het is een echte modelbouwwinkel.

Rob


En de service is geweldig. Wat ik tevergeefs zoek aan aftermarket spul zoals van Eduard willen ze altijd voor je bestellen. De prijzen zijn redelijk. Ook via internet heb je alles snel binnen. Maar ga eens langs in Voorschoten en geniet van hun winkel, gastvrijheid en aanbod. En hun site is echt geweldig goed.
http://www.sjaakshobbyshop.nl/

jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 aug, 2019 7:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
Maar ga eens langs in Voorschoten

Sjaak zit in Voorhout aan de Haarlemse kant van Leiden.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 aug, 2019 8:50 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Oeps.... Dank voor de correctie Rob.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement