Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Airfix 2019
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2019 21:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 14 jan, 2006 16:39 pm
Berichten: 214
Woonplaats: Netersel
Voor mij springen er twee uit:

New Tool van Tiger Moth (1/48) en van de Buccaneer (1/72).


Zie hier voor 'n rondje scrollen:

https://www.airfix.com/uk-en/shop/new-for-2019.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airfix 2019
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2019 22:01 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Die buccaneer is wel intersant, voor de rest is veel oude wijn in nieuwe kruiken.....
Airfix kan mij niet echt meer boeien, zeker de ''new tool kisten'' hebben een een
bewerkelijke en irritante bouwwijze, komt nog bij dat ze aardig aan de prijs zijn.
Niet mijn kopje thee dus..... :mrgreen:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airfix 2019
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2019 23:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Nou, deze mag er ook zijn:

https://www.airfix.com/uk-en/vickers-we ... -1-72.html

Net klaar et de IA maar deze MOET ik ook hebben: de VIII subhunter.....

jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airfix 2019
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2019 23:50 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Ja die mag er zeker zijn, knap stukje werk........ :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airfix 2019
BerichtGeplaatst: di 22 jan, 2019 15:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
SNAFU schreef:
Airfix kan mij niet echt meer boeien, zeker de ''new tool kisten'' hebben een een
bewerkelijke en irritante bouwwijze, komt nog bij dat ze aardig aan de prijs zijn.
Niet mijn kopje thee dus..... :mrgreen:

Gerhard


Ik zie dat anders Gerhard. Ik ben heel blij met hoe ze bezig zijn. Die nieuwe tool kits zijn echt state of the art en de instructies zijn veel beter. Kwaliteit mag wat kosten. Maar met jou verbaas ik mij over de nieuwe range die bij mij tegenstrijdige gevoelens oproept. ik kan echt giftig worden over sommige rereleases, zoals die gemankeerde Sparviero met die afhangende vleugels waar ze nu weer mee aankomen. Of die Heinkel He 111 H-20 uit 1959 (!!!), die ze een nieuwe doos geven met incorrecte historische info en een drama om te bouwen. Ik heb ze daar een uitvoerige kritiek op geschreven maar nooit mer wat van gehoord natuurlijk. Wel blij ben ik met de rerelase van dat mooie Henscheltje 123, een kitje van niveau zeker gezien de leeftijd. Ik heb daar dan wel weer zelf decals bijgekocht.

Wat me nog steeds zeer verbaast is dat de Bristol Beaufort nooit door Airfix is uitgegeven. Er is een hopeloze Frog kit van en een gemankeerde van Special Hobby. En dat terwijl er in Hendon RAF Museum een prachtig exemplaar staat....

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airfix 2019
BerichtGeplaatst: di 22 jan, 2019 17:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Trajanus schreef:
ik kan echt giftig worden over sommige rereleases,

Airfix noemt dit dan ook met veel gevoel voor Brits understatement "The Vintage Classics Revival".
Of zoals ze het op hun website verwoorden:

During these decades of modelling, Airfix has produced hundreds of fantastic models, across many different categories, and the majority of these tool moulds still exist. The plan is to make many of these available again of the next coming months and years. Not all will be possible, but we’ll certainly come back with some old favourites and nice surprises along the way.
These “new” Vintage Classics will contain kits from the pre-Hornby era; i.e. those not designed in CAD, and will carry where possible a older classic illustration. The box will include the year that the kit first appeared on the market, plus carry the modern Humbrol colour references. Therefore these Vintage Classic items will sit alongside the “new era” items and make it far easier to choose the one you want without any confusion on what period of Airfix’s fantastic history it comes from.
We know many of these models are a little more challenging for today’s modellers, but that’s part of this brilliant hobby’s fun. With some wonderful “only produced by Airfix” items to come, the excitement’s really building!

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airfix 2019
BerichtGeplaatst: di 22 jan, 2019 20:19 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Ze weten er een leuke draai aan te geven, maar van al die oude kits zijn de meeste ''Ruk'' kreeg een tijdje terug de LCM+Sherman
maar als ik kijk naar de aandrijfwielen aan de voorkant dan concludeer ik dat die totaal versleten is gezien dat alle tanden zo'n
beetje ontbreken, ik heb weinig zin om mijn tijd aan zulke modellen te besteden, hetzelfde geld bv voor de Mach2 modellen.
En aangezien ik nu toch bezig ben, ik irriteer me ook mateloos aan de zoveelste Spitfire, Messerschmidt, Mustang, en Focke Wulfs wat er
bij tijd en wijlen op verschillende schalen en merken uitkomt.
Daar in tegen vind ik dat de merken A-Model, Sword en Valom lekker bezig zijn met wat vernieuwende modellen die nog niet eerder op
schaal zijn uitgebracht, zoals de Dove, Guppy Avenger, 2 zits Cougar, Hansa jet, en in de toekomst nog de Scottish Twin Pioneer.
Ik besteed liever aan zulke modellen wat tijd dan aan oude Airfix meuk.
Van Airfix new tool heb ik alleen nog de Whitley, C-47 en een Phantom, de laatste zal het veld ruimen, totaal geen zin om die te bouwen.
Had ook nog wat andere new tools maar die zijn al weer de deur uit via de ebay site.

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airfix 2019
BerichtGeplaatst: di 22 jan, 2019 20:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 14 jan, 2006 16:39 pm
Berichten: 214
Woonplaats: Netersel
ach, wat maakt het uit: nieuwe release of heruitgave. Bouwen is gewoon leuk.

Laatst uit jeugd sentiment 'ns een oude Airfix Beaver gebouwd en wat oud Matchbox spul waar begin jaren '70 al mijn zakgeld aan op ging.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airfix 2019
BerichtGeplaatst: di 22 jan, 2019 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
SNAFU schreef:
ik heb weinig zin om mijn tijd aan zulke modellen te besteden

Er is toch niemand die jou dat verplicht....... :wink:

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airfix 2019
BerichtGeplaatst: di 22 jan, 2019 23:40 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Nee, zeker niet en bouwen is inderdaad leuk, maar niet van dat oude spul, besteed de spaarzame tijd
aan de iets betere modellen..... :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement