Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 maart, 2018 0:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Medebrouwers,

Classic-Plane komt met een resinmodel van de Pander D in 1:72.

Afbeelding

Dit bouwverslag ligt ten grondslag aan dit model.

Er worden twee versies uitgegeven:
Militair met decals voor de MLD en voor de LA-KNIL
Civiel met decals voor 2 kisten

Kit is incl. een uitgebreide beschrijving in kleur. Komt naar verwachting in april beschikbaar.

Afbeelding

Zie : http://www.classic-plane-mrr.de/

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 maart, 2018 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Wat leuk! Opvallend dat een Duits bedrijfje dit op de markt gaat zetten! Heb je hier nog een rol in gehad, Paul?

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 maart, 2018 21:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Hoi Edwin,

De master/mallen zijn van mijn hand zoals destijds in het bouwverslag beschreven. Verder zoveel mogelijk info aangereikt aan Detlef van MRR.
Hij heeft zelf een setje motorcilinders toegevoegd. die had ik nl. indertijd gescratched.
Het is echt een leuk, compleet, keurig verzorgd kitje geworden voor rond de 18 euro en ik hoop dat veel brouwers hier lol aan gaan beleven.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 mei, 2018 20:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 dec, 2017 13:25 pm
Berichten: 3
Komt de pander ook beschikbaar in de LHS?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 mei, 2018 23:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Ja, de producent zou bij een eerstvolgend bezoek aan Nederland een bestelling meenemen voor de LHS zo heb ik een maand geleden van hem vernomen.
Wil je daar niet op wachten dan kun je mailen naar: kit-studioATt-online.de

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 aug, 2018 11:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Heb er nog niks over gezien bij LHS..

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 aug, 2018 23:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Hoi Nico,

Leuk dat we elkaar weer eens tegenkomen hier. Ik heb begin vorige maand contact gehad met Detlef. Hij is er volop mee bezig maar zijn gezondheid laat hem een beetje in de steek.
Zijn intentie was om in augustus te leveren. Ik zal 'm eerdaags eens vragen hoe het met hem en de kit gaat. Ben zelf ook wel benieuwd want ik heb de kits ook nog niet in huis.
Ik zag dat je bezig was met de Koolhoven van Rob dus je hebt vast nog wel wat te doen voordat je aan het Pandertje begint.

Overigens heeft de Stichting Neptune Association (SNA) concrete plannen voor de bouw van twee replica Pander-D's in die andere fantastische schaal naast 1:72 namelijk 1:1.
Men denkt aan een statisch exemplaar waarbij zoveel mogelijk de originele bouwwijze wordt gevolgd en een vliegend exemplaar.
Gezien de resultaten met de Van Berkel, komt daar vast wel wat moois uit. Leuk initiatief :brouw:

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 aug, 2018 8:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Ik heb sinds een paar maanden een kitje van de Pander D liggen, ziet er inderdaad goed uit. En oh, wat is ie klein.
Detlef werkt ook al jaren aan een 1/72kit van de Pander Postjager, indertijd begonnen naar aanleiding van de bouw van mijn vacform Postjager van Exucuform (bouwverslag op http://www.hollandaircraft.nl/P01%20Pander%20S.4.pdf en hier op Modelbrouwers https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=46&t=35790). Daarvan is de planning zeer glijdend, positief uitgedrukt. Rob de Bie heeft voor Detlef een mooie schaaltekening gemaakt, gebaseerd op uitgebreid onderzoek aan Postjager foto's en andere documentatie.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2018 11:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
Als alles goed gaat worden de Panders deze week afgeleverd bij de LHS. Er komen twee versies, een civiele en een militaire.
Maar zoals vaker bij Detlef, eerst zien en dan geloven. Niet dat de man onbetrouwbaar is of niet van goede wil maar in zijn hoofd kan íe meer als met zijn handen. Er liggen letterlijk een kleine honderd projecten op zijn bureau die ie allemaal wil doen en wat maar niet afkomt.
Daarnaast nogal wat gezondheidsproblemen en ook privé gaat het niet altijd even goed. De modelbouwwereld en de modelbouwers om hem heen zijn veranderd maar niet in alle opzichte is íe meegekomen. De leeftijd gaat ook een rol spelen maar een pensioen heeft íe niet, behalve zijn kitjes... Hij moet wel doorgaan... Laten we 'm met z'n allen blijven steunen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2018 18:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Helemaal met Branky eens. Het traject van de Pander loopt bijvoorbeeld sinds oktober 2016. Detlef had toen al aangegeven dat hij wat tijd nodig had.
Daarbij hebben we toch allemaal nog wel een "klein" stapeltje liggen dus we hoeven ons niet te vervelen tot er weer wat nieuws op de markt komt.
Mensen als Detlef maken het mogelijk voor ons om allerlei obscure types te bouwen waar een beetje kitfabrikant geen brood in ziet en daarom maar aan de zoveelste Bf-109-variant begint.

Nog een tipje van de sluier:

Afbeelding Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement