Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 10:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: scalemates
BerichtGeplaatst: vr 17 feb, 2017 21:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 19:20 pm
Berichten: 38
met grote verbazing naar deze site gekeken, wat een kennis en informatie.
wil je een model bouwen zie je meteen welke fabrikant de beste is etc,etc.
voor de beginner en dat geldt ook voor mij een absolute must!
jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scalemates
BerichtGeplaatst: vr 17 feb, 2017 22:02 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Inderdaad Jan, een geweldige site. Het meest uitgebreide naslagwerk wat modelbouw betreft. Ik raadpleeg hem vaak als ik een model ga kopen. ook de verwijzingen naar besprekingen zijn handig.

Zelf gebruik ik hem ook als database voor mijn gebouwde modellen ("projects") en om bij te houden wat ik nog heb liggen ("stash").
Bijv. Mijn stash: https://www.scalemates.com/profiles/mat ... 33&p=stash

Je moet er even in investeren om er de weg te vinden, maar die moeite betaalt zich dubbel terug.

VrGr,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op vr 17 feb, 2017 22:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scalemates
BerichtGeplaatst: vr 17 feb, 2017 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 dec, 2005 12:34 pm
Berichten: 188
Woonplaats: Vlaardingen
Ik gebruik hem ook voor mijn kleine stash en mijn wishlist. Vind het vooral handig om te zien welke resin, photo etch, decals, e.d. je erbij kunt kopen zonder van een shop oid afhankelijk te zijn die meldt "andere kopers kochten ook...".


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scalemates
BerichtGeplaatst: vr 17 feb, 2017 23:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Je kan ook meteen bijdragen aan deze site, de eigenaar vraagt eenmaal per jaar om feedback en doet daar ook echt iets mee. Je kan ook correcties aanbrengen op foute gegevens en zelf nog niet geregistreerde artikelen toevoegen; daarbij krijg je ook meteen te zien welk aandeel je had in de site-ontwikkeling die week.

https://www.scalemates.com/contribute.php

Er is een kaart met modelbouwwinkels en een evenementenkalender en je kan ook meteen zien wie van de leden bijvoorbeeld een Modelbrouwer is. Er komen dagelijks previews van nieuw uit te komen kits.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scalemates
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2017 0:15 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Wat ik ook ontzettend waardeer is dat je ALTIJD reacties krijgt op je bouwsels/projecten. Dat is hier wel ff anders...
Bovendien is het gezelschap echt internationaal en wereldwijd.
Net als het Airfix Tribute Forum, ook zo'n geweldige club, waar je altijd feedback krijgt en waar heel veel expertise gedeeld wordt.

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op za 18 feb, 2017 12:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scalemates
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2017 11:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 dec, 2005 12:34 pm
Berichten: 188
Woonplaats: Vlaardingen
Inderdaad. Toen ik afgelopen jaar hier 'terug kwam' en een nieuw voorstel-topic opende kreeg ik precies 0 reacties. Daarom plaats ik hier geen bouwverslagen maar daar wel. Ga niet al die moeite doen en dan het risico lopen het voor jan *** te doen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scalemates
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2017 18:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Sorry dat ik inhaak op een zij-discussie die hierboven is ontstaan maar ik herken de klachten over te weinig reacties op Modelbrouwers niet hoor. Het is inderdaad soms wat mager maar de reacties díe gepost worden zijn altijd nuttig en/of waardevol. En ook al zegt niemand iets, het is toch leuk dat je werk online staat, want reken maar dat het bekeken wordt. Alleen lang niet iedereen durft te reageren of heeft überhaupt een account.
Dat je in het voorstel-forum geen reactie krijgt is inderdaad wat zuur maar om eerlijk te zijn kijk ik daar zelf ook nooit.

Iedereen moet zelf op het forum zitten waar hij/zij zichzelf het prettigst tussen voelt, toch?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scalemates
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2017 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tja... reacties, ik ga ervan uit dat, wanneer je geen (zinnig)commentaar hebt je ook beter niks zegt! Aan AAA's en OOO's heeft ook niemand wat toch? :roll:
Een voorbeeld: een topic van mij heeft momenteel 53 reacties maar werd wel al 2246 keer bekeken. M.a.w.: er is belangstelling en dat betekent ook dat er een aantal volgers zijn. Ik zelf volg ook diverse topics "in stilte" en ik reageer pas wanneer ik er van uit ga dat ik zinvol commentaar kan geven, zo niet zwijg ik!
Als je hier een topic plaatst met de bedoeling zoveel mogelijk reacties te verzamelen ben je in mijn ogen verkeerd bezig... kijk dus ook eens naar hoe dikwijls je topic wordt bekeken!
Mij hoor je niet klagen! :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scalemates
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2017 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 dec, 2005 12:34 pm
Berichten: 188
Woonplaats: Vlaardingen
Iedereen wil toch graag interactie/reactie/oid als je iets online zet? Anders zou het geen 'forum' hoeven heten.
Het online zetten om het online zetten geeft denk ik bij weinig mensen voldoening want; zie bovenstaande.

Als ik iets op een forum zet doe ik dat omdat ik op een 'community' wil zitten, en er eventueel bij wil horen. Je voelt je niet echt welkom als je totaal geen reactie krijgt, en dit manifesteert zich in totale terughoudendheid mbt het plaatsen op die community. Ik geef een reactie op iets als ik iemand kan helpen of iets mooi vind. Ik ga geen moeite doen aan een uitgebreid bouwverslag als jullie van mening zijn dat er geen reactie hoeft te komen. Dan doe ik dat wel op een plek waar er wel een reactie komt. Zonder enige reactie zou elke site doodbloeden, toch? Want laten we wel wezen, een ietsje pietsje waardering of een reactie is toch ook de reden dat je zoiets online zet. Anders zouden we onze bouwsels wel angstvallig geheim houden en in de kluis zetten.

Dus kortom, ik kijk hier naar de bouwsels, tips & tricks, en help als ik een antwoord heb, maar zal weinig foto's plaatsen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scalemates
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2017 22:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ook bij Scalemates zijn er trucjes nodig, net als hier, om de aandacht levend te houden. Zo moet je daar proberen om je albumfoto te updaten, zodat je topic er nieuw uitziet in de lijst. Je kan ook de afbeeldingen apart voorzien van een beschrijving, iets dat me daar al aangeraden is maar dat ik me niet wil permitteren aangezien de update-tijd dan zou verdubbelen.

Het welkomgedeelte frequenteer ik wel, maar ik modereer vooral militair spul dus spreek ik er aan wie daarin doet zodat ik er ook wat over kan meepraten. Dat deel van de site is echter niet representatief voor hoe de community op jou reageert, het is eerder andersom. Je legt uit wie je bent en gaat dan best aan de gang met een verslag. Wie dat interessant vindt en naar meer info over jou op zoek gaat, kan dan bij dat voorsteltopic terechtkomen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement